R30 Forum

خوش آمدید به انجمن تخصصی مدل آرسی, میهمان گرامی وارد شوید یا ثبت نام کنید

[ نظر سنجي ] محبوب ترين مدير سال 92 [ فيلم ] آموزش كار با آرسي تيوب
[ نظر سنجي ] محبوب ترين کاربر سال 92 [ توجه ] سوالات کاربران جديد درباره آرسي
 
امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی موتور جت Wren
نویسنده پیام
Ettehad
******
VIP Diamond
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی هواپیما

ارتفاع : سی هزار پا
نام : محمد اتحاد
محل سکونت : شیراز
مدل : Extra 260 Profile
راديو : Multiplex Cockpit 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 775 اعتبار: 1017
ارسال: #1
معرفی موتور جت Wren
در سال 1999 ، شرکت Wren Turbines انگلیسی با مشارکت آقایان Parish ، Mike Murphy ، John Wright ، Roger و Terry Lee آغاز بکار نمود .
اولین موتور این شرکت ، MW 54 ، کوچکترین موتور جت بود که قطر کمپرسور آن 66 میلیمتر بود . ابتدا این موتور بصورت نقشه و امکان تهیه قطعات ریخته گری و سپس کیت این موتور ( شامل کل قطعات ) در سال 2001 تحت اسم MK1 به بازار عرضه گردید . در سال 2002 موتور MK2 با 5.4 کیلو گرم تراست و در سال 2004 موتور MK3 با 6.4 کیلو گرم تراست به بازار عرضه گردید . قطعات ( گردنده ) موتور کاملأ بالانس شده و موتورها براحتی اسمبل میشدند و این امر موجب شد این کیتها طرفداران بسیار داشته و هزاران عدد از آن به فروش رسد .
در سال 2002 اینشرکت نقشه های اولین موتور جت توربو پراب را به بازار عرضه نمود که شامل نقشه های ساخت گیربکس نیز میشد . در سال بعد کیت کامل موتور عرضه گردید . این موتور توسط تعدادی از بهترین مدلرین شامل آقای Thomas Gleisner بر روی هواپیمای Airworld Raven ، آقای Quique Sommenzini بر روی Yak 54 و آقای علی ماشینچی بر روی Spitfire استفاده شده است .
همچنین در سال 2004 ، گیربکس هلی کوپتر توسط این شرکت به تولید رسیده و امکان استفاده از موتور جت بر روی هلی کوپتر فراهم شده است .
موتور MW44 به عنوان کوچکترین موتور Wren در سال 2003 به بازار عرضه گردید که قطر کمپرسور آن تنها 44 میلیمتر بود و 3 کیلوگرم تراست داشت . این موتور بعلت مشکلاتی در سیستم استارت از بازار جمع شد و در سال 2005 نمونه اصلاح شده آن تحت نام MW44 Gold با 4 کیلوگرم تراست مجددأ به بازار عرضه گردید .
در زیر محصولات و مشخصات موتورهای این شرکت را ملاحظه می فرمایید :
                           
۱۷ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۳۶ : ۰۹ عصر
ارسال ها نقل قول
Mahdi Eghdami
*****
VIP Gold
کلوب تهران

Mahdi-Eghdami
نام : مهدی اقدامی
محل سکونت : تهران
مدل : هلی و هواپیما
راديو : Aurora9-hitec&futaba 6ex
آفلاین
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 530 اعتبار: 155
ارسال: #2
RE: معرفی موتور جت Wren
با سلام خدمت آقای اتحاد عزیزشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


یه سوال داشتم مثلا اون موتور توربو پراپ که 195000 دور در دقیقه میزنه باعث نمیشه که ملخ تحت یه فشار خیلی زیاد باشه واسه یه ملخ واقعا دور موتور زیادیه جدای از اون مگه ملخ توی سرعت های مافوق صوت چیزیش نمیشهشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

؟؟

اینجا فقط تو را از نوشته هایت ” می بینند “…
درست دیده ای ، فقط “خوانده” میشوی بی آنکه بشناسند تو را …

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۱۸ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۱۱ : ۰۶ عصر
ارسال ها نقل قول
Hossein
******
VIP Bronze

ارتفاع : سی هزار پا
نام : H
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 894 اعتبار: 0
ارسال: #3
RE: معرفی موتور جت Wren
( ۱۸ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۱۱ : ۰۶ عصر)MAHDIEQDAMI نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام خدمت آقای اتحاد عزیزشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


یه سوال داشتم مثلا اون موتور توربو پراپ که 195000 دور در دقیقه میزنه باعث نمیشه که ملخ تحت یه فشار خیلی زیاد باشه واسه یه ملخ واقعا دور موتور زیادیه جدای از اون مگه ملخ توی سرعت های مافوق صوت چیزیش نمیشهشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

؟؟
سلام آقای اقدامی
ملخ که اون دور رو نمیزنه !!!! توربین یا ایمپلر اون دور رو میزنه و معمولآ قطر اونها هم انقدر کم هست که به سرعت صوت نمیرسه و بوسیله یک گیربکس دور توربین میاد برای ملخ .
یک نکته هم بگم که توربین به یک دور مناسب مثلآ 50000 دور که رسید اونوقت گیربکس درگیر میشه .
۱۸ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۰۶ : ۰۷ عصر
ارسال ها نقل قول
Ettehad
******
VIP Diamond
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی هواپیما

ارتفاع : سی هزار پا
نام : محمد اتحاد
محل سکونت : شیراز
مدل : Extra 260 Profile
راديو : Multiplex Cockpit 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 775 اعتبار: 1017
ارسال: #4
RE: معرفی موتور جت Wren
( ۱۸ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۰۶ : ۰۷ عصر)Hossein نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
( ۱۸ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۱۱ : ۰۶ عصر)MAHDIEQDAMI نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام خدمت آقای اتحاد عزیزشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


یه سوال داشتم مثلا اون موتور توربو پراپ که 195000 دور در دقیقه میزنه باعث نمیشه که ملخ تحت یه فشار خیلی زیاد باشه واسه یه ملخ واقعا دور موتور زیادیه جدای از اون مگه ملخ توی سرعت های مافوق صوت چیزیش نمیشهشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

؟؟

سلام آقای اقدامی
ملخ که اون دور رو نمیزنه !!!! توربین یا ایمپلر اون دور رو میزنه و معمولآ قطر اونها هم انقدر کم هست که به سرعت صوت نمیرسه و بوسیله یک گیربکس دور توربین میاد برای ملخ .
یک نکته هم بگم که توربین به یک دور مناسب مثلآ 50000 دور که رسید اونوقت گیربکس درگیر میشه .


با تشکر از جناب بستاوند بابت پاسخ
نقش گیربکس برای کاهش دور است و معمولأ این گیربکسها بسیار پیچیده هستند چرا که دارای چرخدنده های خورشیدی بوده و طی چند مرحله دور را کاهش داده تا ملخ به دور مناسب برسد . سعی میکنم عکسهای گیربکس را تهیه و آپ کنم . معمولأ بهمین دلیل این گیربکسها کمی سنگین و گرانقیمت اند .
۱۸ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۱۵ : ۰۹ عصر
ارسال ها نقل قول
Ettehad
******
VIP Diamond
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی هواپیما

ارتفاع : سی هزار پا
نام : محمد اتحاد
محل سکونت : شیراز
مدل : Extra 260 Profile
راديو : Multiplex Cockpit 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 775 اعتبار: 1017
ارسال: #5
RE: معرفی موتور جت Wren
عکس قطعات گیربکس موتور فوق را آپ کردم . در ضمن اگر در قسمت مشخصات موتور توربو پراپ دقت فرمایید ، دور خروجی برای ملخ بین 1100 تا 9000 دور بر دقیقه نوشته شده است .
   
   
۱۸ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۱۸ : ۱۰ عصر
ارسال ها نقل قول
Mahdi Eghdami
*****
VIP Gold
کلوب تهران

Mahdi-Eghdami
نام : مهدی اقدامی
محل سکونت : تهران
مدل : هلی و هواپیما
راديو : Aurora9-hitec&futaba 6ex
آفلاین
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 530 اعتبار: 155
ارسال: #6
RE: معرفی موتور جت Wren
با تشکر از آقای بستاوند و آقای اتحاد خیلی ممنون راهنمایی کردیدشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


یه سوال داشتم و اون این بود که اگر ملخ با اون دور بالا به چرخش در بیاد چه اتفاقی می افته و واکنش ملخ در برابر این دور بالا مثلا دویست هزار دور چی هست؟شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


اینجا فقط تو را از نوشته هایت ” می بینند “…
درست دیده ای ، فقط “خوانده” میشوی بی آنکه بشناسند تو را …

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۲۵ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۴۸ : ۰۸ عصر
ارسال ها نقل قول
Hossein
******
VIP Bronze

ارتفاع : سی هزار پا
نام : H
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 894 اعتبار: 0
ارسال: #7
RE: معرفی موتور جت Wren
( ۲۵ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۴۸ : ۰۸ عصر)MAHDIEQDAMI نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با تشکر از آقای بستاوند و آقای اتحاد خیلی ممنون راهنمایی کردیدشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


یه سوال داشتم و اون این بود که اگر ملخ با اون دور بالا به چرخش در بیاد چه اتفاقی می افته و واکنش ملخ در برابر این دور بالا مثلا دویست هزار دور چی هست؟شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

سلام
اگر قرار باشه واکنشی بجز تولید کمپرس و فشار باد داشته باشه که اصلآ ساخته نمی شد . یکی از صداهای تولید شده این موتورها همین شکست هوا توسط بلید همین کمپرسور هست .
۲۵ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۰۳ : ۰۹ عصر
ارسال ها نقل قول
Ettehad
******
VIP Diamond
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی هواپیما

ارتفاع : سی هزار پا
نام : محمد اتحاد
محل سکونت : شیراز
مدل : Extra 260 Profile
راديو : Multiplex Cockpit 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 775 اعتبار: 1017
ارسال: #8
RE: معرفی موتور جت Wren
( ۲۵ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۴۸ : ۰۸ عصر)MAHDIEQDAMI نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با تشکر از آقای بستاوند و آقای اتحاد خیلی ممنون راهنمایی کردیدشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


یه سوال داشتم و اون این بود که اگر ملخ با اون دور بالا به چرخش در بیاد چه اتفاقی می افته و واکنش ملخ در برابر این دور بالا مثلا دویست هزار دور چی هست؟شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید



هنگامیکه سرعت خطی نوک ملخ به حدود 0.85 سرعت صوت برسد ، سرعت جریان هوا روی سطح ایرفویل که کمی بیشتر است ممکن است به سرعت صوت رسیده و شاکهای جریان ( مانند زمان شکستن سرعت صوت ) باعث تنشهای متناوب و بسیار قوی شده و ملخ از هم می پاشد . بنابراین برای ملخها با توجه به قطر ( چون هرچقدر قطر بیشتر شود ، سرعت خطی نوک ملخ بیشتر است ) یک دور مجاز وجود دارد و هر چقدر قطر بیشتر ، دور مجاز کمتر . دقت شود که با توجه به متریال ملخ ( چوب ، فیبروکربن ، پلاستیک و ... ) و مقاومت متریال عدد مجاز کمی زیاد و کم میشود . البته خود شما هم می توانید با یک فرمول ساده ریاضی ، سرعت خطی نوک ملخ را حساب کرده و با توجه به حداکثرمجاز یعنی در حدود 0.85 سرعت صوت ، حداکثر دور مجاز را محاسبه فرمایید
۲۵ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۵۵ : ۰۹ عصر
ارسال ها نقل قول
Mahdi Eghdami
*****
VIP Gold
کلوب تهران

Mahdi-Eghdami
نام : مهدی اقدامی
محل سکونت : تهران
مدل : هلی و هواپیما
راديو : Aurora9-hitec&futaba 6ex
آفلاین
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 530 اعتبار: 155
ارسال: #9
RE: معرفی موتور جت Wren
واقعا ممنونم آقای اتحاد دستتون درد نکنهشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


اینجا فقط تو را از نوشته هایت ” می بینند “…
درست دیده ای ، فقط “خوانده” میشوی بی آنکه بشناسند تو را …

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۲۵ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۰۲ : ۱۱ عصر
ارسال ها نقل قول
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آنلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: -28,900 اعتبار: 252
ارسال: #10
RE: معرفی موتور جت Wren
دوستان لطف کنید برای تشکر از کلید تشکر استفاد کنید. این مورد به کرار دیده شده . اما اگر بخواهید بابت هر پاسخ کتبا تشکر کنید خوانندگان بعدی برای یافتن مطالب مفید دچار دردسر میشوند
۲۶ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۱۵ : ۱۲ صبح
ارسال ها نقل قول
Ettehad
******
VIP Diamond
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی هواپیما

ارتفاع : سی هزار پا
نام : محمد اتحاد
محل سکونت : شیراز
مدل : Extra 260 Profile
راديو : Multiplex Cockpit 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 775 اعتبار: 1017
ارسال: #11
RE: معرفی موتور جت Wren
( ۲۵ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۵۵ : ۰۹ عصر)ettehad نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
( ۲۵ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۴۸ : ۰۸ عصر)MAHDIEQDAMI نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با تشکر از آقای بستاوند و آقای اتحاد خیلی ممنون راهنمایی کردیدشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


یه سوال داشتم و اون این بود که اگر ملخ با اون دور بالا به چرخش در بیاد چه اتفاقی می افته و واکنش ملخ در برابر این دور بالا مثلا دویست هزار دور چی هست؟شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید



هنگامیکه سرعت خطی نوک ملخ به حدود 0.85 سرعت صوت برسد ، سرعت جریان هوا روی سطح ایرفویل که کمی بیشتر است ممکن است به سرعت صوت رسیده و شاکهای جریان ( مانند زمان شکستن سرعت صوت ) باعث تنشهای متناوب و بسیار قوی شده و ملخ از هم می پاشد . بنابراین برای ملخها با توجه به قطر ( چون هرچقدر قطر بیشتر شود ، سرعت خطی نوک ملخ بیشتر است ) یک دور مجاز وجود دارد و هر چقدر قطر بیشتر ، دور مجاز کمتر . دقت شود که با توجه به متریال ملخ ( چوب ، فیبروکربن ، پلاستیک و ... ) و مقاومت متریال عدد مجاز کمی زیاد و کم میشود . البته خود شما هم می توانید با یک فرمول ساده ریاضی ، سرعت خطی نوک ملخ را حساب کرده و با توجه به حداکثرمجاز یعنی در حدود 0.85 سرعت صوت ، حداکثر دور مجاز را محاسبه فرمایید


از رابطه زیر ، برای مطلبی که در بالا گفتم می توانید استفاده کنید :
   
۲۶ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۴۱ : ۰۹ صبح
ارسال ها نقل قول


کلمات کلیدی: معرفی, موتور, جت, Wren,


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  ساخت موتور توربين گازي با توربو شارژ arman tajaddodi 19 3,108 ۷ / ۱ / ۱۳۹۳ -- ۴۸ : ۱۰ صبح
آخرین ارسال: توربو
  معرفی موتور های جت JET CAT U-S-A Sina-Nazari 35 5,772 ۲۳ / ۱۱ / ۱۳۹۲ -- ۲۹ : ۰۷ عصر
آخرین ارسال: SAMAN_SF
  معرفی موتورهای KingTech Turbine انصاریون 11 593 ۲۶ / ۱۰ / ۱۳۹۲ -- ۱۱ : ۱۰ صبح
آخرین ارسال: انصاریون
  انواع موتور های جت حمید رضا مطیع 1 305 ۲۵ / ۱۰ / ۱۳۹۲ -- ۵۶ : ۰۳ عصر
آخرین ارسال: حمید رضا مطیع
  موتور های داکتد فن siavosh 6 1,743 ۲۳ / ۱۰ / ۱۳۹۲ -- ۲۵ : ۰۴ عصر
آخرین ارسال: above of the clouds
  كنترل موتور جت و نشان دهنده هاي آن Mahdi Eghdami 1 639 ۹ / ۷ / ۱۳۹۲ -- ۳۱ : ۰۱ عصر
آخرین ارسال: ranjbar
  هواپیما با موتور جت shahabmousavi 2 775 ۵ / ۷ / ۱۳۹۲ -- ۴۵ : ۰۸ عصر
آخرین ارسال: saeid_mir
  اصول جلوبرندگی موتور جت به زبان ساده F14-TOMCAT 2 627 ۳ / ۴ / ۱۳۹۲ -- ۳۳ : ۱۱ عصر
آخرین ارسال: F14-TOMCAT
  ساختار موتور های جت و انواع آن raptor50 13 5,145 ۳۰ / ۲ / ۱۳۹۲ -- ۳۱ : ۰۳ عصر
آخرین ارسال: SAMAN_SF
  شناسایی و عملکرد موتور جت (به روایت تصویر) erfan-shojaei 0 434 ۲۹ / ۱ / ۱۳۹۲ -- ۳۳ : ۱۰ عصر
آخرین ارسال: erfan-shojaei

چه کسانی این موضوع را خوانده اند؟
کاربرانی که این موضوع را خوانده اند (1 کاربر):
farnam14 ( ۲۷ / ۱ / ۱۳۹۳ --, ۵۹ : ۰۸ عصر)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان