R30 Forum

خوش آمدید به انجمن تخصصی مدل آرسی, میهمان گرامی وارد شوید یا ثبت نام کنید

[ توجه ] شرايط و امکانات VIP [ فيلم ] آموزش كار با آرسي تيوب
[ جديد ] بازگشت قوانين خريد و فروش [ مهم ] مديران پرتلاش سال 1394
 
امتیاز موضوع:
  • 25 رأی - میانگین امتیازات: 2.92
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مقایسه کامل براش و براشلس
نویسنده پیام
حسین ترکاشوند
****
VIP Bronze

ارتفاع : ده هزار پا
نام :
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 157 اعتبار: 25
ارسال: #1
مقایسه کامل براش و براشلس
تما تا حدودي راجع به موتورهاي براشلس چيزهائي شنيده ايد و يا شايد هم تا بحال از آنها استفاده كرده باشيد. ولي ممكن است كه چيز زيادي راجع به آنها و طرز كارشان ندانيد. حتما مكررا شنيده ايد كه موتورهاي براشلس بسيار بهتر از موتورهاي معمولي هستند ولي شايد ندانيد كه چه برتري ممكن است در اين موتورها باشد. شايد متعجب باشيد كه چرا نميتوانيد از همان كنترلر سرعت موتور معمولي تان بر روي موتور براشلس استفاده كنيد. و يا شايد اين سوال برايتان مطرح باشد كه چرا موتورهاي براشلس بجاي دو سيم سه تا دارند؟ فرق بين يك موتور Inrunner با يك موتور Outrunner در چيست؟ كداميك براي مدل من مناسب تر است
موتورهاي برس دار(معمولي) در مقايسه با موتورهاي بدون برس (براشلس)

موتورهاي معمولي عموما از اجزاي زير تشكيل ميشوند:قسمت متحرك يا آرميچر: كه از يك سيم پيچ تشكيل شده است كه بر روي يك محور فولادي ميچرخد و در انتهاي آن يك قسمت براي اتصال برسها قرار دارد كه برق از طريق برسها به اين قسمت رسيده و وارد سيم پيچها ميشود. قسمت ثابت : كه از دو آهنرباي دائمي با قطبيت مخالف تشكيل شده است برسها: كه با اتصال بصورت تماسي با انتهاي آرميچر، برق را به آن منتقل ميكنند.براي راه اندازي اين موتورها، كافيست كه برق را به برسها وصل كنيم. برق از طريق تماس برس با آرميچر وارد سيم پيچ آن ميشود. سيم پيچها داراي چند قطب هستند و برسها طوري با آرميچر تماس پيدا ميكنند كه در هر لحظه برق وارد يكي از قطبهاي سيم پيچ شده و يك آهنرياي الكتريكي موقتي ايجاد ميكند. اين آهنربا توسط يكي از آهنرباهاي دائمي جذب شده و توسط ديگري دفع ميشود. در اين لعظه قطبيت سيم پيچ عوض شده و يك قطب ديگر مقابل آهنرباها قرار ميگيرد و اين كار باعث چرخش آرميچر بطور دائم تا زماني كه جريان برق برقرار است ميگردد.

معايب اين موتورها عبارتند از:

برسها و محل تماس آنها به مرور زمان سائيده ميشوند. * برسها و محل تماس آنها بايد هر از چند گاهي تميز شوند. * اصطكاك برسها باعث كند كردن چرخش موتور ميشود. * اصطكاك برسها باعث اتلاف انرژي و كمتر شدن زمان پرواز ميشوند. * اصطكاك برسها باعث كمتر شدن نسبت توان به وزن ميشود.

موتورهاي براشلس چگونه كار ميكنند؟


موتورهاي براشلس هم با همان اصل مورد استفاده در موتورهاي معمولي كار ميكنند، با اين تفاوت كه در اين موتورها، سيم پيچ ثابت بوده و آهنرباها ميچرخند. ز آنجائي كه سيم پيچ در اين موتورها ساكن است، نيازي به برسها وجود ندارد. كار تقسيم ولتاژ بين سيم پيچها را كنترل كننده سرعت موتور يا ESC انجام ميدهد. به اين نكته دقت كنيد كه نميتوان از كنترلر سرعت موتورهاي معمولي و موتورهاي براشلس بجاي يكديگر استفاده نمود زيرا اين دو، كار كاملا متفاوتي انجام ميدهند.سريعترين راه براي تشخيص اينكه يك موتور براشلس است يا معمولي اين است كه به سيمهاي آن نگاه كنيد. موتورهاي معمولي دو تا سيم دارند در حالي كه موتورهاي براشلس داراي سه سيم هستند. سيم وسط فيدبك نام دارد و تغيير جاي دو سيم ديگر باعت خواهد شد كه جهت چرخش موتور برعكس شود.

مزاياي موتورهاي براشلس::* از آنجائي كه برس وجود ندارد، خوردگي آن هم در اين موتورها وجود ندارد.* نيازي به نگراني براي تميز كردن برسها و محل اتصالشان وجود ندارد. * اصطكاك برس براي گرفتن سرعت موتور وجود ندارد. * باز هم به همين علت، مدت زمان كاركرد موتور با يك باتري در اين موتورها بالاتر است. * نسبت توان به وزن بسيار بالاتري دارند.

Inrunner در مقايسه با Outrunner

دو نوع موتور براشلس براي مدل هاي راديو كنترل وجود دارد. در نوع Inrunner ، آهنرباهاي دائمي در قسمت داخلي سيم پيچها قرار داده شده اند. اين موتورها ساختماني بسيار شبيه به موتورهاي معمولي دارند با اين تفاوت كه جاي آنرباي دائمي و سيم پيچها عوض شده است. در نوع Outrunner ، آهنرباهاي دائمي در قسمت بيروني قرار گرفته اند. همانطور كه در عكس ميتوانيد ببينيد، كاسه بيروني موتور كه محور موتور به آن متصل است، آهنرباهاي دائمي را بر روي خود نصب دارد.هرچه يك موتور سريعتر بچرخد، راندمان آن هم بالاتر است. موتورهاي Inrunner بسيار سريع ميچرخند و راندمان بسيار بالاتري نسبت به موتورهاي Outrunner دارند. موتورهاي Inrunner نياز به استفاده از گيربكس مابين موتور و ملخ دارند تا دور آنها را كاهش داده و قدرت را افزايش بدهد. از اين رو با استفاده از گيربكسهاي مختلف بر روي اين موتورها ميتوان به قدرت و سرعت دلخواه براي نيازهاي مختلف و مدلهاي مختلف رسيد.نكته منفي در مورد موتورهاي Inrunner اين است كه افزودن قطعات اضافي (گيربكس) ميتواند احتمال خرابي و از كار افتادن موتور را افزايش دهد. مثلا چرخ دنده هاي گيربكس به مرور سائيده ميشوند و محور گيربكس ممكن است كه تاب بردارد. همچنين جا دادن يك موتور به همراه گيربكس بر روي دماغه هواپيما هنگام نصب موتور ، ممكن است كه راحت نباشد.موتورهاي Outrunner بسيار كندتر از موتورهاي Inrunner ميچرخند و گشتاور بسيار بيشتري هم ايجاد ميكنند. بزرگترين حسن اين موتورها اين است كه در واقع نيازي به گيربكس ندارند. اين موضوع باعث ميشود كه هواپيما سر و صداي بسيار كمتري ايجاد كند و تقريبا بي صدا باشد. از طرفي، موتورهاي Outrunner را بسيار راحت تر ميتوان نصب نمود.نكته منفي در مورد اين موتورها اين است كه دست شما در انتخاب ملخهاي مختلف براي هواپيمايتان باز نيست. شما مجبوريد موتور مناسب براي هواپيمايتان را انتخاب كنيد اما همانطور كه در بالا گفتيم، در مورد موتورهاي Inrunner ، شما با تغيير اندازه چرخ دنده هاي گيربكس ميتوانيد يك موتور را براي اندازه هاي مختلف ملخ بكار ببريد.همچنين، راندمان موتورهاي Outrunner در مقايسه با Inrunner پائينتر است. اما اين مسئله يك مشكل بزرگ براي شما نخواهد بود.

مقايسه اين دو نوع موتور:

Inrunner : دور بالا ، گشتاور پائين ، راندمان بالاتر ، نياز به گيربكس دارند ،قابليت استفاده از انواع ملخ ، سر و صداي زياد
Outrunner: دور پائين ، گشتاور بالا ، راندمان پائينتر، عدم نياز به گيربكس، محدوديت در انتخاب ملخ ، تقريبا بي صدا

آشنائي با مشخصات اين موتورها

اكثر هواپيما ها و هليكوپترهاي راديو كنترل يا با موتور مناسب عرضه ميشوند و يا در دفترچه آنها، نوع موتور مناسب براي آنها ذكر ميشود. اگر شما ميخواهيد موتور هواپيمايتان را از نوع الكتريكي معمولي يا سوختي به الكتريكي براشلس تغيير دهيد، درك اصطلاحات و مشخصات اين موتورها ميتواند بسيار مهم باشد.

ثابت ولتاژ

ثابت ولتاژ يا Kv عبارت است از تعداد دوري كه موتور به ازاي هر ولت ميزند. از آنجائي كه هيچ موتوري با راندمان 100 درصد نيست، معمولا مقدار واقعي كمي كمتر از اين خواهد بود.بعنوان مثال اگر شما ولتاژ 10 ولت به يك موتور با Kv برابر با 1200 وارد نمائيد، اين موتور با دور 1200*10=12000 دور در دقيقه خواهد چرخيد.

ثابت گشتاور:ثابت گشتاور را Kt مينامند. براي همه موتورها، Kt=1355/Kv . با اين وصف، هر چه دور يك موتور در يك ولتاژ مشخص بالاتر باشد، گشتاور آن پائينتر خواهد بود.بطور كلي، موتورهاي Outrunner داراي Kv پائينتر هستند كه باعث ايجاد گشتاور بالاتر و توانائي چرخاندن ملخهاي بزرگتر در آنها ميشود. عكس اين موضوع هم در مورد موتورهاي Inrunner صادق است.

جريان بدون بار:جريان بدون بار يا Io به مقدار جرياني ميگويند كه موتور بدون بستن ملخ بر روي آن مصرف ميكند. بعنوان مثال، اگر موتور شما 25 آمپر جريان ميكشد و جريان بدون بار آن 2 آمپر است، در اينصورت شما در واقع 23 آمپر صرف چرخاندن ملخ ميكنيد.

مقاومت ترمينال:مقاومت ترمينال يا Rm عبارت است از مقاومت داخلي موتور كه با اهم سنجيده ميشود. هرچه مقدار اين مقاومت بالاتر باشد، راندمان موتور پائينتر است.

جريان و توان:حداكثر جريان و توان ، چيزي است كه مشخص ميكند چه اندازه ملخ و چه سايز هواپيمائي را ميتوان با اين موتور بكار برد. براي بدست آوردن توان كافيست كه جريان را در ولتاژ باتري ضرب كنيد.هرچه اندازه و گام ملخ بزرگتر باشد، جرياني كه موتور در يك دور مشخص ميكشد بيشتر خواهد بود. مثلا موتور 1200KV مورد اشاره، با ولتاژ 10 ولت اعمال شده، 12000 دور بر دقيقه خواهد چرخيد، چه ملخ 10x6 بر روي آن بسته باشيد و چه 11x5 . اما ملخ 11x5 باعث خواهد شد كه موتور جريان بيشتري بكشد. اگر موتور بيش از حد جريان بكشد، آسيب خواهد ديد.
۱۹ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۴۳ : ۰۹ عصر
ارسال ها نقل قول
علی قربانی
******
VIP Silver

ارتفاع : سی هزار پا
نام : علی قربانی
محل سکونت : کرج
مدل : ...........
راديو : سانوا10 کاناله- هایتک
آفلاین
تاریخ عضویت: فروردین ۱۳۹۱
ارسال‌ها: 640 اعتبار: 127
ارسال: #2
RE: مقایسه کامل براش و براشلس
[i]معرفی موتورهای براش و براشلس[/u]


حتما تا حدودي راجع به موتورهاي براشلس چيزهائي شنيده ايد و يا شايد هم تا بحال از آنها استفاده كرده باشيد. ولي ممكن است كه چيز زيادي راجع به آنها و طرز كارشان ندانيد. حتما مكررا شنيده ايد كه موتورهاي براشلس بسيار بهتر از موتورهاي معمولي هستند ولي شايد ندانيد كه چه برتري ممكن است در اين موتورها باشد. شايد متعجب باشيد كه چرا نميتوانيد از همان كنترلر سرعت موتور معمولي تان بر روي موتور براشلس استفاده كنيد. و يا شايد اين سوال برايتان مطرح باشد كه چرا موتورهاي براشلس بجاي دو سيم سه تا دارند؟ فرق بين يك موتور Inrunner با يك موتور Outrunner در چيست؟ كداميك براي مدل من مناسب تر است
موتورهاي برس دار(معمولي) در مقايسه با موتورهاي بدون برس (براشلس(

موتورهاي معمولي عموما از اجزاي زير تشكيل ميشوند:قسمت متحرك يا آرميچر: كه از يك سيم پيچ تشكيل شده است كه بر روي يك محور فولادي ميچرخد و در انتهاي آن يك قسمت براي اتصال برسها قرار دارد كه برق از طريق برسها به اين قسمت رسيده و وارد سيم پيچها ميشود. قسمت ثابت : كه از دو آهنرباي دائمي با قطبيت مخالف تشكيل شده است برسها: كه با اتصال بصورت تماسي با انتهاي آرميچر، برق را به آن منتقل ميكنند.براي راه اندازي اين موتورها، كافيست كه برق را به برسها وصل كنيم. برق از طريق تماس برس با آرميچر وارد سيم پيچ آن ميشود. سيم پيچها داراي چند قطب هستند و برسها طوري با آرميچر تماس پيدا ميكنند كه در هر لحظه برق وارد يكي از قطبهاي سيم پيچ شده و يك آهنرياي الكتريكي موقتي ايجاد ميكند. اين آهنربا توسط يكي از آهنرباهاي دائمي جذب شده و توسط ديگري دفع ميشود. در اين لعظه قطبيت سيم پيچ عوض شده و يك قطب ديگر مقابل آهنرباها قرار ميگيرد و اين كار باعث چرخش آرميچر بطور دائم تا زماني كه جريان برق برقرار است ميگردد.

معايب اين موتورها عبارتند از:

برسها و محل تماس آنها به مرور زمان سائيده ميشوند. * برسها و محل تماس آنها بايد هر از چند گاهي تميز شوند. * اصطكاك برسها باعث كند كردن چرخش موتور ميشود. * اصطكاك برسها باعث اتلاف انرژي و كمتر شدن زمان پرواز ميشوند. * اصطكاك برسها باعث كمتر شدن نسبت توان به وزن ميشود.

موتورهاي براشلس چگونه كار ميكنند؟

موتورهاي براشلس هم با همان اصل مورد استفاده در موتورهاي معمولي كار ميكنند، با اين تفاوت كه در اين موتورها، سيم پيچ ثابت بوده و آهنرباها ميچرخند. ز آنجائي كه سيم پيچ در اين موتورها ساكن است، نيازي به برسها وجود ندارد. كار تقسيم ولتاژ بين سيم پيچها را كنترل كننده سرعت موتور يا ESC انجام ميدهد. به اين نكته دقت كنيد كه نميتوان از كنترلر سرعت موتورهاي معمولي و موتورهاي براشلس بجاي يكديگر استفاده نمود زيرا اين دو، كار كاملا متفاوتي انجام ميدهند.سريعترين راه براي تشخيص اينكه يك موتور براشلس است يا معمولي اين است كه به سيمهاي آن نگاه كنيد. موتورهاي معمولي دو تا سيم دارند در حالي كه موتورهاي براشلس داراي سه سيم هستند. سيم وسط فيدبك نام دارد و تغيير جاي دو سيم ديگر باعت خواهد شد كه جهت چرخش موتور برعكس شود.

مزاياي موتورهاي براشلس::* از آنجائي كه برس وجود ندارد، خوردگي آن هم در اين موتورها وجود ندارد.* نيازي به نگراني براي تميز كردن برسها و محل اتصالشان وجود ندارد. * اصطكاك برس براي گرفتن سرعت موتور وجود ندارد. * باز هم به همين علت، مدت زمان كاركرد موتور با يك باتري در اين موتورها بالاتر است. * نسبت توان به وزن بسيار بالاتري دارند.

Inrunner در مقايسه با Outrunner

دو نوع موتور براشلس براي مدل هاي راديو كنترل وجود دارد. در نوع Inrunner ، آهنرباهاي دائمي در قسمت داخلي سيم پيچها قرار داده شده اند. اين موتورها ساختماني بسيار شبيه به موتورهاي معمولي دارند با اين تفاوت كه جاي آنرباي دائمي و سيم پيچها عوض شده است. در نوع Outrunner ، آهنرباهاي دائمي در قسمت بيروني قرار گرفته اند. همانطور كه در عكس ميتوانيد ببينيد، كاسه بيروني موتور كه محور موتور به آن متصل است، آهنرباهاي دائمي را بر روي خود نصب دارد.هرچه يك موتور سريعتر بچرخد، راندمان آن هم بالاتر است. موتورهاي Inrunner بسيار سريع ميچرخند و راندمان بسيار بالاتري نسبت به موتورهاي Outrunner دارند. موتورهاي Inrunner نياز به استفاده از گيربكس مابين موتور و ملخ دارند تا دور آنها را كاهش داده و قدرت را افزايش بدهد. از اين رو با استفاده از گيربكسهاي مختلف بر روي اين موتورها ميتوان به قدرت و سرعت دلخواه براي نيازهاي مختلف و مدلهاي مختلف رسيد.نكته منفي در مورد موتورهاي Inrunner اين است كه افزودن قطعات اضافي (گيربكس) ميتواند احتمال خرابي و از كار افتادن موتور را افزايش دهد. مثلا چرخ دنده هاي گيربكس به مرور سائيده ميشوند و محور گيربكس ممكن است كه تاب بردارد. همچنين جا دادن يك موتور به همراه گيربكس بر روي دماغه هواپيما هنگام نصب موتور ، ممكن است كه راحت نباشد.موتورهاي Outrunner بسيار كندتر از موتورهاي Inrunner ميچرخند و گشتاور بسيار بيشتري هم ايجاد ميكنند. بزرگترين حسن اين موتورها اين است كه در واقع نيازي به گيربكس ندارند. اين موضوع باعث ميشود كه هواپيما سر و صداي بسيار كمتري ايجاد كند و تقريبا بي صدا باشد. از طرفي، موتورهاي Outrunner را بسيار راحت تر ميتوان نصب نمود.نكته منفي در مورد اين موتورها اين است كه دست شما در انتخاب ملخهاي مختلف براي هواپيمايتان باز نيست. شما مجبوريد موتور مناسب براي هواپيمايتان را انتخاب كنيد اما همانطور كه در بالا گفتيم، در مورد موتورهاي Inrunner ، شما با تغيير اندازه چرخ دنده هاي گيربكس ميتوانيد يك موتور را براي اندازه هاي مختلف ملخ بكار ببريد.همچنين، راندمان موتورهاي Outrunner در مقايسه با Inrunner پائينتر است. اما اين مسئله يك مشكل بزرگ براي شما نخواهد بود.

مقايسه اين دو نوع موتور:

Inrunner * دور بالا ، گشتاور پائين * راندمان بالاتر * نياز به گيربكس دارند * قابليت استفاده از انواع ملخ * سر و صداي زياد * Outrunner: دور پائين ، گشتاور بالا * راندمان پائينتر* عدم نياز به گيربكس* محدوديت در انتخاب ملخ * تقريبا بي صدا

آشنائي با مشخصات اين موتورها

اكثر هواپيما ها و هليكوپترهاي راديو كنترل يا با موتور مناسب عرضه ميشوند و يا در دفترچه آنها، نوع موتور مناسب براي آنها ذكر ميشود. اگر شما ميخواهيد موتور هواپيمايتان را از نوع الكتريكي معمولي يا سوختي به الكتريكي براشلس تغيير دهيد، درك اصطلاحات و مشخصات اين موتورها ميتواند بسيار مهم باشد.

ثابت ولتاژ

ثابت ولتاژ يا Kv عبارت است از تعداد دوري كه موتور به ازاي هر ولت ميزند. از آنجائي كه هيچ موتوري با راندمان 100 درصد نيست، معمولا مقدار واقعي كمي كمتر از اين خواهد بود.بعنوان مثال اگر شما ولتاژ 10 ولت به يك موتور با Kv برابر با 1200 وارد نمائيد، اين موتور با دور 1200*10=12000 دور در دقيقه خواهد چرخيد.

ثابت گشتاور:ثابت گشتاور را Kt مينامند. براي همه موتورها، Kt=1355/Kv . با اين وصف، هر چه دور يك موتور در يك ولتاژ مشخص بالاتر باشد، گشتاور آن پائينتر خواهد بود.بطور كلي، موتورهاي Outrunner داراي Kv پائينتر هستند كه باعث ايجاد گشتاور بالاتر و توانائي چرخاندن ملخهاي بزرگتر در آنها ميشود. عكس اين موضوع هم در مورد موتورهاي Inrunner صادق است.

جريان بدون بار:جريان بدون بار يا Io به مقدار جرياني ميگويند كه موتور بدون بستن ملخ بر روي آن مصرف ميكند. بعنوان مثال، اگر موتور شما 25 آمپر جريان ميكشد و جريان بدون بار آن 2 آمپر است، در اينصورت شما در واقع 23 آمپر صرف چرخاندن ملخ ميكنيد.

مقاومت ترمينال:مقاومت ترمينال يا Rm عبارت است از مقاومت داخلي موتور كه با اهم سنجيده ميشود. هرچه مقدار اين مقاومت بالاتر باشد، راندمان موتور پائينتر است.

جريان و توان:حداكثر جريان و توان ، چيزي است كه مشخص ميكند چه اندازه ملخ و چه سايز هواپيمائي را ميتوان با اين موتور بكار برد. براي بدست آوردن توان كافيست كه جريان را در ولتاژ باتري ضرب كنيد.هرچه اندازه و گام ملخ بزرگتر باشد، جرياني كه موتور در يك دور مشخص ميكشد بيشتر خواهد بود. مثلا موتور 1200KV مورد اشاره، با ولتاژ 10 ولت اعمال شده، 12000 دور بر دقيقه خواهد چرخيد، چه ملخ 10x6 بر روي آن بسته باشيد و چه 11x5 . اما ملخ 11x5 باعث خواهد شد كه موتور جريان بيشتري بكشد. اگر موتور بيش از حد جريان بكشد، آسيب خواهد ديد
منبع هابی مکس

اسمانی باشید
۱۷ / ۳ / ۱۳۹۱ -- ۰۱ : ۰۹ عصر
ارسال ها نقل قول
مه لقا
*
کاربر سایت

ارتفاع : صد پا
نام : مه لقا جون
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: خرداد ۱۳۹۱
ارسال‌ها: 5 اعتبار: 1
ارسال: #3
RE: مقایسه کامل براش و براشلس
( ۱۷ / ۳ / ۱۳۹۱ -- ۰۱ : ۰۹ عصر)علی قربانی نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[i]معرفی موتورهای براش و براشلس[/u]


حتما تا حدودي راجع به موتورهاي براشلس چيزهائي شنيده ايد و يا شايد هم تا بحال از آنها استفاده كرده باشيد. ولي ممكن است كه چيز زيادي راجع به آنها و طرز كارشان ندانيد. حتما مكررا شنيده ايد كه موتورهاي براشلس بسيار بهتر از موتورهاي معمولي هستند ولي شايد ندانيد كه چه برتري ممكن است در اين موتورها باشد. شايد متعجب باشيد كه چرا نميتوانيد از همان كنترلر سرعت موتور معمولي تان بر روي موتور براشلس استفاده كنيد. و يا شايد اين سوال برايتان مطرح باشد كه چرا موتورهاي براشلس بجاي دو سيم سه تا دارند؟ فرق بين يك موتور Inrunner با يك موتور Outrunner در چيست؟ كداميك براي مدل من مناسب تر است
موتورهاي برس دار(معمولي) در مقايسه با موتورهاي بدون برس (براشلس(

موتورهاي معمولي عموما از اجزاي زير تشكيل ميشوند:قسمت متحرك يا آرميچر: كه از يك سيم پيچ تشكيل شده است كه بر روي يك محور فولادي ميچرخد و در انتهاي آن يك قسمت براي اتصال برسها قرار دارد كه برق از طريق برسها به اين قسمت رسيده و وارد سيم پيچها ميشود. قسمت ثابت : كه از دو آهنرباي دائمي با قطبيت مخالف تشكيل شده است برسها: كه با اتصال بصورت تماسي با انتهاي آرميچر، برق را به آن منتقل ميكنند.براي راه اندازي اين موتورها، كافيست كه برق را به برسها وصل كنيم. برق از طريق تماس برس با آرميچر وارد سيم پيچ آن ميشود. سيم پيچها داراي چند قطب هستند و برسها طوري با آرميچر تماس پيدا ميكنند كه در هر لحظه برق وارد يكي از قطبهاي سيم پيچ شده و يك آهنرياي الكتريكي موقتي ايجاد ميكند. اين آهنربا توسط يكي از آهنرباهاي دائمي جذب شده و توسط ديگري دفع ميشود. در اين لعظه قطبيت سيم پيچ عوض شده و يك قطب ديگر مقابل آهنرباها قرار ميگيرد و اين كار باعث چرخش آرميچر بطور دائم تا زماني كه جريان برق برقرار است ميگردد.

معايب اين موتورها عبارتند از:

برسها و محل تماس آنها به مرور زمان سائيده ميشوند. * برسها و محل تماس آنها بايد هر از چند گاهي تميز شوند. * اصطكاك برسها باعث كند كردن چرخش موتور ميشود. * اصطكاك برسها باعث اتلاف انرژي و كمتر شدن زمان پرواز ميشوند. * اصطكاك برسها باعث كمتر شدن نسبت توان به وزن ميشود.

موتورهاي براشلس چگونه كار ميكنند؟

موتورهاي براشلس هم با همان اصل مورد استفاده در موتورهاي معمولي كار ميكنند، با اين تفاوت كه در اين موتورها، سيم پيچ ثابت بوده و آهنرباها ميچرخند. ز آنجائي كه سيم پيچ در اين موتورها ساكن است، نيازي به برسها وجود ندارد. كار تقسيم ولتاژ بين سيم پيچها را كنترل كننده سرعت موتور يا ESC انجام ميدهد. به اين نكته دقت كنيد كه نميتوان از كنترلر سرعت موتورهاي معمولي و موتورهاي براشلس بجاي يكديگر استفاده نمود زيرا اين دو، كار كاملا متفاوتي انجام ميدهند.سريعترين راه براي تشخيص اينكه يك موتور براشلس است يا معمولي اين است كه به سيمهاي آن نگاه كنيد. موتورهاي معمولي دو تا سيم دارند در حالي كه موتورهاي براشلس داراي سه سيم هستند. سيم وسط فيدبك نام دارد و تغيير جاي دو سيم ديگر باعت خواهد شد كه جهت چرخش موتور برعكس شود.

مزاياي موتورهاي براشلس::* از آنجائي كه برس وجود ندارد، خوردگي آن هم در اين موتورها وجود ندارد.* نيازي به نگراني براي تميز كردن برسها و محل اتصالشان وجود ندارد. * اصطكاك برس براي گرفتن سرعت موتور وجود ندارد. * باز هم به همين علت، مدت زمان كاركرد موتور با يك باتري در اين موتورها بالاتر است. * نسبت توان به وزن بسيار بالاتري دارند.

Inrunner در مقايسه با Outrunner

دو نوع موتور براشلس براي مدل هاي راديو كنترل وجود دارد. در نوع Inrunner ، آهنرباهاي دائمي در قسمت داخلي سيم پيچها قرار داده شده اند. اين موتورها ساختماني بسيار شبيه به موتورهاي معمولي دارند با اين تفاوت كه جاي آنرباي دائمي و سيم پيچها عوض شده است. در نوع Outrunner ، آهنرباهاي دائمي در قسمت بيروني قرار گرفته اند. همانطور كه در عكس ميتوانيد ببينيد، كاسه بيروني موتور كه محور موتور به آن متصل است، آهنرباهاي دائمي را بر روي خود نصب دارد.هرچه يك موتور سريعتر بچرخد، راندمان آن هم بالاتر است. موتورهاي Inrunner بسيار سريع ميچرخند و راندمان بسيار بالاتري نسبت به موتورهاي Outrunner دارند. موتورهاي Inrunner نياز به استفاده از گيربكس مابين موتور و ملخ دارند تا دور آنها را كاهش داده و قدرت را افزايش بدهد. از اين رو با استفاده از گيربكسهاي مختلف بر روي اين موتورها ميتوان به قدرت و سرعت دلخواه براي نيازهاي مختلف و مدلهاي مختلف رسيد.نكته منفي در مورد موتورهاي Inrunner اين است كه افزودن قطعات اضافي (گيربكس) ميتواند احتمال خرابي و از كار افتادن موتور را افزايش دهد. مثلا چرخ دنده هاي گيربكس به مرور سائيده ميشوند و محور گيربكس ممكن است كه تاب بردارد. همچنين جا دادن يك موتور به همراه گيربكس بر روي دماغه هواپيما هنگام نصب موتور ، ممكن است كه راحت نباشد.موتورهاي Outrunner بسيار كندتر از موتورهاي Inrunner ميچرخند و گشتاور بسيار بيشتري هم ايجاد ميكنند. بزرگترين حسن اين موتورها اين است كه در واقع نيازي به گيربكس ندارند. اين موضوع باعث ميشود كه هواپيما سر و صداي بسيار كمتري ايجاد كند و تقريبا بي صدا باشد. از طرفي، موتورهاي Outrunner را بسيار راحت تر ميتوان نصب نمود.نكته منفي در مورد اين موتورها اين است كه دست شما در انتخاب ملخهاي مختلف براي هواپيمايتان باز نيست. شما مجبوريد موتور مناسب براي هواپيمايتان را انتخاب كنيد اما همانطور كه در بالا گفتيم، در مورد موتورهاي Inrunner ، شما با تغيير اندازه چرخ دنده هاي گيربكس ميتوانيد يك موتور را براي اندازه هاي مختلف ملخ بكار ببريد.همچنين، راندمان موتورهاي Outrunner در مقايسه با Inrunner پائينتر است. اما اين مسئله يك مشكل بزرگ براي شما نخواهد بود.

مقايسه اين دو نوع موتور:

Inrunner * دور بالا ، گشتاور پائين * راندمان بالاتر * نياز به گيربكس دارند * قابليت استفاده از انواع ملخ * سر و صداي زياد * Outrunner: دور پائين ، گشتاور بالا * راندمان پائينتر* عدم نياز به گيربكس* محدوديت در انتخاب ملخ * تقريبا بي صدا

آشنائي با مشخصات اين موتورها

اكثر هواپيما ها و هليكوپترهاي راديو كنترل يا با موتور مناسب عرضه ميشوند و يا در دفترچه آنها، نوع موتور مناسب براي آنها ذكر ميشود. اگر شما ميخواهيد موتور هواپيمايتان را از نوع الكتريكي معمولي يا سوختي به الكتريكي براشلس تغيير دهيد، درك اصطلاحات و مشخصات اين موتورها ميتواند بسيار مهم باشد.

ثابت ولتاژ

ثابت ولتاژ يا Kv عبارت است از تعداد دوري كه موتور به ازاي هر ولت ميزند. از آنجائي كه هيچ موتوري با راندمان 100 درصد نيست، معمولا مقدار واقعي كمي كمتر از اين خواهد بود.بعنوان مثال اگر شما ولتاژ 10 ولت به يك موتور با Kv برابر با 1200 وارد نمائيد، اين موتور با دور 1200*10=12000 دور در دقيقه خواهد چرخيد.

ثابت گشتاور:ثابت گشتاور را Kt مينامند. براي همه موتورها، Kt=1355/Kv . با اين وصف، هر چه دور يك موتور در يك ولتاژ مشخص بالاتر باشد، گشتاور آن پائينتر خواهد بود.بطور كلي، موتورهاي Outrunner داراي Kv پائينتر هستند كه باعث ايجاد گشتاور بالاتر و توانائي چرخاندن ملخهاي بزرگتر در آنها ميشود. عكس اين موضوع هم در مورد موتورهاي Inrunner صادق است.

جريان بدون بار:جريان بدون بار يا Io به مقدار جرياني ميگويند كه موتور بدون بستن ملخ بر روي آن مصرف ميكند. بعنوان مثال، اگر موتور شما 25 آمپر جريان ميكشد و جريان بدون بار آن 2 آمپر است، در اينصورت شما در واقع 23 آمپر صرف چرخاندن ملخ ميكنيد.

مقاومت ترمينال:مقاومت ترمينال يا Rm عبارت است از مقاومت داخلي موتور كه با اهم سنجيده ميشود. هرچه مقدار اين مقاومت بالاتر باشد، راندمان موتور پائينتر است.

جريان و توان:حداكثر جريان و توان ، چيزي است كه مشخص ميكند چه اندازه ملخ و چه سايز هواپيمائي را ميتوان با اين موتور بكار برد. براي بدست آوردن توان كافيست كه جريان را در ولتاژ باتري ضرب كنيد.هرچه اندازه و گام ملخ بزرگتر باشد، جرياني كه موتور در يك دور مشخص ميكشد بيشتر خواهد بود. مثلا موتور 1200KV مورد اشاره، با ولتاژ 10 ولت اعمال شده، 12000 دور بر دقيقه خواهد چرخيد، چه ملخ 10x6 بر روي آن بسته باشيد و چه 11x5 . اما ملخ 11x5 باعث خواهد شد كه موتور جريان بيشتري بكشد. اگر موتور بيش از حد جريان بكشد، آسيب خواهد ديد
منبع هابی مکس
این که همون تایپک جناب ترکاشوند هستش؟؟شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

۱۷ / ۳ / ۱۳۹۱ -- ۱۸ : ۱۰ عصر
ارسال ها نقل قول
علی قربانی
******
VIP Silver

ارتفاع : سی هزار پا
نام : علی قربانی
محل سکونت : کرج
مدل : ...........
راديو : سانوا10 کاناله- هایتک
آفلاین
تاریخ عضویت: فروردین ۱۳۹۱
ارسال‌ها: 640 اعتبار: 127
ارسال: #4
RE: مقایسه کامل براش و براشلس
جناب ترکاشوند عزیزبا عرض پوزش مثل اینکه پی سی من روشن بوده میهمالنان من در غیبتم این نوشته رو زدند من از شما معذرت میخوام

اسمانی باشید
۱۷ / ۳ / ۱۳۹۱ -- ۳۶ : ۱۰ عصر
ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,840 اعتبار: 712
ارسال: #5
RE: مقایسه کامل براش و براشلس
جناب قربانی فکر کنم این دومین باری هست که میهمانان میرن سراغ پی سی شما، ولی واقعا شاهکار بود، دستتون درد نکنه ، ما کپی پیست از 2 تا سایت را دیده بودیم ولی کپی پیست از یک سایت و یک تاپیک و در همون تاپیک واقعا شاهکاره، تبریک عرض میکنم ، مخصوصا ذکر منبع که فرمودید هابی مکس شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۱۷ / ۳ / ۱۳۹۱ -- ۱۹ : ۱۱ عصر
ارسال ها نقل قول
علی قربانی
******
VIP Silver

ارتفاع : سی هزار پا
نام : علی قربانی
محل سکونت : کرج
مدل : ...........
راديو : سانوا10 کاناله- هایتک
آفلاین
تاریخ عضویت: فروردین ۱۳۹۱
ارسال‌ها: 640 اعتبار: 127
ارسال: #6
RE: مقایسه کامل براش و براشلس
( ۱۷ / ۳ / ۱۳۹۱ -- ۱۹ : ۱۱ عصر)Reza-Sadri نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جناب قربانی فکر کنم این دومین باری هست که میهمانان میرن سراغ پی سی شما، ولی واقعا شاهکار بود، دستتون درد نکنه ، ما کپی پیست از 2 تا سایت را دیده بودیم ولی کپی پیست از یک سایت و یک تاپیک و در همون تاپیک واقعا شاهکاره، تبریک عرض میکنم ، مخصوصا ذکر منبع که فرمودید هابی مکس شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

این چند ووقته مهمان زیاد داریمشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


اسمانی باشید
۱۹ / ۳ / ۱۳۹۱ -- ۱۶ : ۰۱ صبح
ارسال ها نقل قول
moh-norouzian
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی هلی کوپتر

مدیر ارشد
نام : محسن نوروزیان
محل سکونت : بندرانزلی
مدل : T-Rex 500 E
راديو : JR-XG7
آفلاین
تاریخ عضویت: اردیبهشت ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 1,676 اعتبار: 1015
ارسال: #7
RE: مقایسه کامل براش و براشلس
( ۱۹ / ۳ / ۱۳۹۱ -- ۱۶ : ۰۱ صبح)علی قربانی نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
( ۱۷ / ۳ / ۱۳۹۱ -- ۱۹ : ۱۱ عصر)Reza-Sadri نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جناب قربانی فکر کنم این دومین باری هست که میهمانان میرن سراغ پی سی شما، ولی واقعا شاهکار بود، دستتون درد نکنه ، ما کپی پیست از 2 تا سایت را دیده بودیم ولی کپی پیست از یک سایت و یک تاپیک و در همون تاپیک واقعا شاهکاره، تبریک عرض میکنم ، مخصوصا ذکر منبع که فرمودید هابی مکس شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


این چند ووقته مهمان زیاد داریمشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


یعنی هابی مکس رو مهمان در انتهای تاپیک اضافه کرد؟
۱۹ / ۳ / ۱۳۹۱ -- ۴۲ : ۰۸ عصر
ارسال ها نقل قول
علی قربانی
******
VIP Silver

ارتفاع : سی هزار پا
نام : علی قربانی
محل سکونت : کرج
مدل : ...........
راديو : سانوا10 کاناله- هایتک
آفلاین
تاریخ عضویت: فروردین ۱۳۹۱
ارسال‌ها: 640 اعتبار: 127
ارسال: #8
RE: مقایسه کامل براش و براشلس
100 در 100

اسمانی باشید
۲۰ / ۳ / ۱۳۹۱ -- ۵۴ : ۱۲ عصر
ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,840 اعتبار: 712
ارسال: #9
RE: مقایسه کامل براش و براشلس
( ۱۹ / ۳ / ۱۳۹۱ -- ۴۲ : ۰۸ عصر)moh-norouzian نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
( ۱۹ / ۳ / ۱۳۹۱ -- ۱۶ : ۰۱ صبح)علی قربانی نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
( ۱۷ / ۳ / ۱۳۹۱ -- ۱۹ : ۱۱ عصر)Reza-Sadri نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جناب قربانی فکر کنم این دومین باری هست که میهمانان میرن سراغ پی سی شما، ولی واقعا شاهکار بود، دستتون درد نکنه ، ما کپی پیست از 2 تا سایت را دیده بودیم ولی کپی پیست از یک سایت و یک تاپیک و در همون تاپیک واقعا شاهکاره، تبریک عرض میکنم ، مخصوصا ذکر منبع که فرمودید هابی مکس شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


این چند ووقته مهمان زیاد داریمشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


یعنی هابی مکس رو مهمان در انتهای تاپیک اضافه کرد؟


( ۲۰ / ۳ / ۱۳۹۱ -- ۵۴ : ۱۲ عصر)علی قربانی نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
100 در 100

پس نتیجه میگیریم که پستهای جناب قربانی را نمیشه از طرف ایشان قبول کرد، چون احتمال اینکه میهمانان بجای ایشان پست بزنند و منبع را هم ذکر کنند و کل پست هم کپی باشه خیلی زیاده

حالا یک سوال ، این 100 در 100 را خودتون گفتید یا میهمانان گرامی فرمودند ؟ شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۲۰ / ۳ / ۱۳۹۱ -- ۵۱ : ۰۲ عصر
ارسال ها نقل قول
m.ariaboy
کاربر جدید

ارتفاع : صفر پا
نام : مهدی
محل سکونت : اراک
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۹۱
ارسال‌ها: 1 اعتبار: 0
ارسال: #10
RE: مقایسه کامل براش و براشلس
موتور براشلس ساختش خیلی سخته؟
تو ایران میسازن؟
من شنیدم گلوگاه اصلی این موتور ها آهنربا هست درسته یانه؟
۳۰ / ۳ / ۱۳۹۲ -- ۰۶ : ۰۹ عصر
ارسال ها نقل قول
vahid1
**
کاربر سایت

ارتفاع : هزار پا
نام : vahid
محل سکونت : تبریز
مدل : ;کالماتو و بال رو
راديو : های تک6
آفلاین
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۹۲
ارسال‌ها: 36 اعتبار: 2
ارسال: #11
RE: مقایسه کامل براش و براشلس
تفاوت اساسی براش و براشلس در این هست که در براش اهنر با ثابت است و ارمیچر سیم پیچی شده حرکت دورانی دارد ولی در براشلس سیم پیچ ثابت است قطب ها در حرکت هستند ولتاژ کاری براش dcاست ولی در براشلس اسپید کنترل ولتاژ dcرو به acتبدیل میکنه و شباهت زیادی به موتورهای سه فاز داردشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

سعی نکن انسان موفقی باشی بله سعی کن انسان ارزش مندی باشی
۱۲ / ۱۲ / ۱۳۹۲ -- ۳۸ : ۱۱ عصر
ارسال ها نقل قول
AMIN2904
**
مدیر بخش
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی ماشین

مدیر انجمن
نام : امین امام دوست
محل سکونت : رشت
مدل : edf jets & multirotors
راديو : Aurora9-hitec
آفلاین
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 3,003 اعتبار: 523
ارسال: #12
RE: مقایسه کامل براش و براشلس
البته براشلس ها هم outrunner و هم inrunner دارن.
و ظاهرا یک شرکت ایرانی تو سال 91 موفق به ساخت این نوع موتور ها شده.

قبل از ارسال تاپیک لطفا از طریق جستجوی سایت موضوع خود را جستجو کنید و در صورت پیدا نکردن آنرا مطرح کنید..

لطفا به جای طرح سوالات خوددر پ.خ یا تماس تلفنی آنرا در تاپیک دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مطرح کنید.

کاربران تازه وارد لطفا مطالعه کنند:

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۱۳ / ۱۲ / ۱۳۹۲ -- ۱۶ : ۰۹ صبح
WWW ارسال ها نقل قول
irext
*
کاربر سایت

ارتفاع : صد پا
نام : irext irextmandan
محل سکونت : نیشابور
مدل :
راديو : Wfly
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 14 اعتبار: 0
ارسال: #13
RE: مقایسه کامل براش و براشلس
با سلام. میشه بگید کدوم شرکت ایرانی این نوع موتور رو داره می سازه؟؟؟شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


من تو فکر طراحی یک مدل ساده از موتورام.
واسه همون روی موتور براشلس DVDrom دارم کار می کنم
۸ / ۷ / ۱۳۹۳ -- ۴۴ : ۱۱ صبح
ارسال ها نقل قول
morteza590000
*
کاربر جدید

ارتفاع : صد پا
نام : مرتضی قایدنظامی
محل سکونت : گناوه
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: تير ۱۳۹۴
ارسال‌ها: 3 اعتبار: 0
ارسال: #14
RE: مقایسه کامل براش و براشلس
سلام به همگی
من برای کوادکوپترم از موتور Tmotor920 2214 استفاده میکنم.
امروز یکی از موتور های ساعت گردم دچار مشکل شد.
وقتی موتور را با دست میچرخندم حس میگردم موتور خشک شده و صدا قلیچ قلیچ میداد!!!
وقتی موتور را روشن کردم سرعتش نسبت به بقیه موتور ها کم شده بود و مدادم اون صدا قلیچ قلیچ می اومد.
موتور را بدون ملخ روشن کردم و برا چند ثانیه تا آخر گاز دادم که صدا و خشکی موتور برطرف شد.
بنظر شما دلیل این صدا چی بود؟چرا موتور خشک شده بود؟آیا احتمال هست که دوباره این خشکی برگرده؟آیا ممکنه این صدا برگردمه؟بنظر شما موتور را عوض کنم ؟در ضمن این موتور 4 تایی و با قیمت 650 تومان فروخته میشه.
خواهش میکنم کمکم کنید.خیلی عجله دارم.
09177782338 این شماره تماس من هست،آگه بتونید تو واتس آپ منو راهنمایی کنید ممنون میشم.
تشکر از همگی.
قایدنظامی
۱۳ / ۵ / ۱۳۹۴ -- ۰۴ : ۱۱ عصر
ارسال ها نقل قول
morteza590000
*
کاربر جدید

ارتفاع : صد پا
نام : مرتضی قایدنظامی
محل سکونت : گناوه
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: تير ۱۳۹۴
ارسال‌ها: 3 اعتبار: 0
ارسال: #15
RE: مقایسه کامل براش و براشلس
کسی نیست جواب من را بده ؟؟شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

۲۲ / ۵ / ۱۳۹۴ -- ۵۶ : ۰۹ صبح
ارسال ها نقل قول


کلمات کلیدی: مقایسه, کامل, براشلس,


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دلیل گیر کردن موتور براشلس naser.fahimirad 5 448 ۸ / ۹ / ۱۳۹۵ -- ۵۱ : ۱۱ صبح
آخرین ارسال: ZEROA6m5
Brick آموزش باز و بسته کردن موتور براشلس mojt 6 421 ۱ / ۹ / ۱۳۹۵ -- ۳۷ : ۱۲ صبح
آخرین ارسال: ZEROA6m5
  سيم پيچي موتورهاي براشلس YasharWASP 25 9,859 ۱۱ / ۸ / ۱۳۹۵ -- ۴۷ : ۰۸ عصر
آخرین ارسال: w84u
  ساخت اسپید کنترل برای موتور براش Reza-Sadri 39 15,067 ۳۰ / ۴ / ۱۳۹۵ -- ۲۳ : ۱۱ صبح
آخرین ارسال: andisheh62
  موتور های براشلس و محاسبات مربوط به آن HOOMAN 109 35,388 ۶ / ۲ / ۱۳۹۵ -- ۰۰ : ۰۸ عصر
آخرین ارسال: AMIN2904
  الگوی سیمپیچی موتور های براشلس( 12 و 9 بوبین) arman tajaddodi 24 10,829 ۷ / ۱۱ / ۱۳۹۴ -- ۱۹ : ۱۲ عصر
آخرین ارسال: علی 2955
  معرفی چند موتور براشلس قدرتمند moh-norouzian 24 12,353 ۷ / ۱۱ / ۱۳۹۴ -- ۳۴ : ۱۱ صبح
آخرین ارسال: علی 2955
  دانلود کتاب طراحی موتورهای براشلس F14-TOMCAT 16 5,713 ۲۴ / ۱۰ / ۱۳۹۴ -- ۱۰ : ۰۲ صبح
آخرین ارسال: علی 2955
  نحوه انتخاب موتور براشلس naser.fahimirad 9 3,158 ۲۵ / ۸ / ۱۳۹۴ -- ۵۲ : ۰۷ عصر
آخرین ارسال: AMIN2904
  موتور براشلس گیمبال shen 2 1,297 ۲۸ / ۵ / ۱۳۹۴ -- ۰۶ : ۰۷ عصر
آخرین ارسال: litron

چه کسانی این موضوع را خوانده اند؟
کاربرانی که این موضوع را خوانده اند (5 کاربر):
فلامنکو ( ۱۴ / ۹ / ۱۳۹۵ --, ۲۴ : ۱۲ صبح)، سجادي ( ۱۴ / ۹ / ۱۳۹۵ --, ۳۸ : ۱۱ عصر)، hosssein_k80 ( ۱۵ / ۹ / ۱۳۹۵ --, ۰۴ : ۰۵ عصر)، mohsenh1362 ( ۱۸ / ۹ / ۱۳۹۵ --, ۲۵ : ۱۰ عصر)، Mohsenbike (امروز, ۰۷ : ۱۲ عصر)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان