R30 Forum

خوش آمدید به انجمن تخصصی مدل آرسی, میهمان گرامی وارد شوید یا ثبت نام کنید

[ توجه ] شرايط و امکانات VIP [ فيلم ] آموزش كار با آرسي تيوب
[ جديد ] بازگشت قوانين خريد و فروش [ مهم ] مديران پرتلاش سال 1394
 
امتیاز موضوع:
  • 22 رأی - میانگین امتیازات: 2.64
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تقسیم بندی انواع بدنه
نویسنده پیام
Hossein
******
VIP Bronze

ارتفاع : سی هزار پا
نام : H
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 692 اعتبار: 3
ارسال: #1
تقسیم بندی انواع بدنه
1- اسکلتی
2- نیمه اسکلتی
3- تمام چوبی
4-مواد ترکیبی (کامپوزیت یا کمپوزیت) با چوب

انواع هواپیمای مدل :
1-کشی :نیروی رانش توسط کش انجام میشه ،یعنی ملخ بوسیله یک کش حلقه ای جهت عقربه ساعت پیچانده وقتی انرا ازاد میکنیم در جهت عکس عقربه ساعت میچرخد نیروی رانش را تولید میکند.
2- جت اکس : نیروی رانش توسط یک کپسول سوخت جامد تامین میشود .
3-پرواز آزاد : همانطور که از اسمش مشخص بصورت ازاد پرواز میکنه یعنی فرامین قبل از پرواز تنظیم شده و بعد مدل به پرواز درمیاد .
4- کنترل لاین : این نوع مدل بوسیله دو بند که یک سر ان به الویتور و فلاپ و سر دیگر به دسته کنترل وصل شده وطول بند هم در حدود 10 متر بستگی به بزرگی هواپیما دارد ،پرواز و مسیر دایره واری را طی میکند .
5- رادیویی که شامل هواپیماهای مختلفی میشوند :اموزشی ،اسپورت،اسکیل،پترن یا ایروباتیک، فان فلای ،3D و جت .
اخیرآ هواپیماهای عمود پرواز هم ساخته شده که اسم اونها VTOL یعنی ورتیکال تیک اف لندینگ خوانده میشود ،البته مدل .
هواپیماهای گلایدر هم هستند .

با تشکر از دوستان ، اگر موردی را از قلم انداختم توضیح بدهند خوشحال میشوم.;)
۲۶ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۵۵ : ۰۵ عصر
ارسال ها نقل قول
Hossein
******
VIP Bronze

ارتفاع : سی هزار پا
نام : H
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 692 اعتبار: 3
ارسال: #2
RE: تقسیم بندی انواع بدنه
سلام
در ادامه هواپیماهای رادیویی از لحاظ نیروی کشش به چهار نوع تقسیم میشند :
1- الکتریکی : موتور براش ، موتور براشلس که این نوع موتور ها به دو نوع تقسیم میشوند 1- آوت رانر Out Runner و 2- این رانر Inrunner و

       

2-سوختی الکلی : 1- دوزمانه 2- چهار زمانه ، که سوخت آنها تشکیل شده از : متانول ، روغن کرچک یا روغن سنتیتیک و در بعضی موارد درصدی از نیترومتان .

       

3-بنزینی : که از سایزهای 15 سی سی به بالا شروع می شود و سوخت اونها هم بنزین سوپر و نوعی روغن دوزمانه مخصوص اینگونه موتورها میباشد .

   

4- جت : موتورها جت مدل انواع مختلفی دارد : 1- پالس جت 2- توربو جت 3- توربوپراپ 4- توربوشافت ، که سوخت این نوع موتورها نفت تصفیه شده جی پی 4 و یا جی پی 5 میباشد (همان سوخت هواپیماهای جت مسافربری یا جنگنده )

               
۳۰ / ۱ / ۱۳۹۱ -- ۱۵ : ۱۰ صبح
ارسال ها نقل قول
Ettehad
******
VIP Diamond

ارتفاع : سی هزار پا
نام : ---
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو :
غایب
تاریخ عضویت: دي ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 663 اعتبار: 1055
ارسال: #3
RE: تقسیم بندی انواع بدنه
( ۳۰ / ۱ / ۱۳۹۱ -- ۱۵ : ۱۰ صبح)Hossein نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
در ادامه هواپیماهای رادیویی از لحاظ نیروی کشش به چهار نوع تقسیم میشند :
1- الکتریکی : موتور براش ، موتور براشلس که این نوع موتور ها به دو نوع تقسیم میشوند 1- آوت رانر Out Runner و 2- این رانر Inrunner و



2-سوختی الکلی : 1- دوزمانه 2- چهار زمانه ، که سوخت آنها تشکیل شده از : متانول ، روغن کرچک یا روغن سنتیتیک و در بعضی موارد درصدی از نیترومتان .



3-بنزینی : که از سایزهای 15 سی سی به بالا شروع می شود و سوخت اونها هم بنزین سوپر و نوعی روغن دوزمانه مخصوص اینگونه موتورها میباشد .



4- جت : موتورها جت مدل انواع مختلفی دارد : 1- پالس جت 2- توربو جت 3- توربوپراپ 4- توربوشافت ، که سوخت این نوع موتورها نفت تصفیه شده جی پی 4 و یا جی پی 5 میباشد (همان سوخت هواپیماهای جت مسافربری یا جنگنده )


با سلام و تشکر
موتورهای بنزینی بتازگی از سایز 9 سی سی هم موجودند . ( مارک NGH که قبلأ معرفی کرده ام )
۳۰ / ۱ / ۱۳۹۱ -- ۱۲ : ۰۱ عصر
ارسال ها نقل قول
Hossein
******
VIP Bronze

ارتفاع : سی هزار پا
نام : H
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 692 اعتبار: 3
ارسال: #4
RE: تقسیم بندی انواع بدنه
( ۳۰ / ۱ / ۱۳۹۱ -- ۱۲ : ۰۱ عصر)ettehad نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
( ۳۰ / ۱ / ۱۳۹۱ -- ۱۵ : ۱۰ صبح)Hossein نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
در ادامه هواپیماهای رادیویی از لحاظ نیروی کشش به چهار نوع تقسیم میشند :
1- الکتریکی : موتور براش ، موتور براشلس که این نوع موتور ها به دو نوع تقسیم میشوند 1- آوت رانر Out Runner و 2- این رانر Inrunner و



2-سوختی الکلی : 1- دوزمانه 2- چهار زمانه ، که سوخت آنها تشکیل شده از : متانول ، روغن کرچک یا روغن سنتیتیک و در بعضی موارد درصدی از نیترومتان .



3-بنزینی : که از سایزهای 15 سی سی به بالا شروع می شود و سوخت اونها هم بنزین سوپر و نوعی روغن دوزمانه مخصوص اینگونه موتورها میباشد .



4- جت : موتورها جت مدل انواع مختلفی دارد : 1- پالس جت 2- توربو جت 3- توربوپراپ 4- توربوشافت ، که سوخت این نوع موتورها نفت تصفیه شده جی پی 4 و یا جی پی 5 میباشد (همان سوخت هواپیماهای جت مسافربری یا جنگنده )


با سلام و تشکر
موتورهای بنزینی بتازگی از سایز 9 سی سی هم موجودند . ( مارک NGH که قبلأ معرفی کرده ام )

سام جناب اتحاد
تشکر و ممنون که اطلاع رسانی کردیدشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

۳۰ / ۱ / ۱۳۹۱ -- ۰۷ : ۰۴ عصر
ارسال ها نقل قول
safari2725
*
کاربر جدید

ارتفاع : صد پا
نام : محمدصفری
محل سکونت : بندرعباس
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: تير ۱۳۹۲
ارسال‌ها: 5 اعتبار: 0
ارسال: #5
RE: تقسیم بندی انواع بدنه
سلام آفا
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

ممنون از اطلاعاتتون خیلی مفید بود.
۱۰ / ۵ / ۱۳۹۲ -- ۳۰ : ۰۲ صبح
ارسال ها نقل قول


کلمات کلیدی: تقسیم, بندی, انواع, بدنه,


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  چسباندن بدنه های فومی twilight 15 3,601 ۱۶ / ۱۰ / ۱۳۹۳ -- ۵۲ : ۰۳ صبح
آخرین ارسال: hooman jahani

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان