R30 Forum

خوش آمدید به انجمن تخصصی مدل آرسی, میهمان گرامی وارد شوید یا ثبت نام کنید

[ توجه ] شرايط و امکانات VIP [ فيلم ] آموزش كار با آرسي تيوب
[ جديد ] بازگشت قوانين خريد و فروش [ مهم ] مديران پرتلاش سال 1394
 
امتیاز موضوع:
  • 38 رأی - میانگین امتیازات: 2.63
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جه نوع هواپیمایی تهییه کنیم
نویسنده پیام
Hossein
******
VIP Bronze

ارتفاع : سی هزار پا
نام : H
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 692 اعتبار: 3
ارسال: #1
جه نوع هواپیمایی تهییه کنیم
سلام به دوستان
اکثر پروازدهندگن این سوال را از خودشان می‌پرسند که : حالا چه نوع هواپیمایی را بخریم ؟ به نظر می‌رسد که مدلیستها در مراحل مختلف پروازی دچار یک سردر گمی برای تهیه هواپیما میشوند .
یکی‌ از عوامل مهم ، هزینه‌ها می‌باشد که شامل :کیت ، موتور ، سرووها و.............است . با زحمت فراوان قطعاط را تهیه کرده و نوبت به پرواز می‌رسد حالا یک هواپیمای ۱.۵ میلیون تومانی جلوی ما روی زمین آمادهٔ پرواز می‌باشد،با ترس و هراس این هواپیما را پرواز میدهیم،و خیلی‌ با ملایمت با این پرنده رفتار می‌کنیم.
آیا فکر می‌کنید با این همه ترسی‌ که داریم میتوانیم یک پرواز ایروباتیک خوب یا 3D انجام دهیم؟:(
جدیداً مُد شده که اکثر مدلرها به هواپیمای بزرگ با موتورهای بنزینی از ۵۰ سی‌ سی‌ به بالا رو آورده اند،ناگفته نماند که کیت هرچه بزرگتر شود،هزینه‌های آن و ترس از زمین خوردن آن،بیشتر میشود.
البته باید یادآور شوم،که بالاخره یک روز بایستی این پرواز صورت گیرد،ولی‌ وقتی‌ اینکار انجام شود که شما، هم تجربه و هم توانایی،خودتان را بالا برده باشید.
به نظر من کسانی‌ که میخواهند هواپیمای مدل را در حد ایروباتیک پرواز دهند بایستی ۵ مرحله را طی‌ کنند:
۱- آموزشی‌ : هنرجو با اصول پرواز ، تیک آف و لندینگ اشنا شده و حتی یکی‌ دو مانور ساده مثل لوپ و رول را هم یاد میگیرند .
۲- اسپورت : مدلیست ، با سرعت بیشتر هواپیما اشنا شده و یاد می‌گیرد که در سرعت‌های زیاد بتواند هواپیما را کنترل کرده و ترس از سرعت زیاد هم ازبین میرود .
۳- اسپورت ایروباتیک : با مانور‌های بیشتر اشنا شده و سعی‌ در بهبود انجام آن مانور‌ها مینماید .
۴- ایروباتیک : مدلر بایستی مانور‌های یاد گرفته را بطور کامل در مسیر و ارتفاع مناسب بدون خطا انجام دهد و مانور‌های بیشتری را فرا گیرد .
۳- 3D : در این مرحله دیگر سرعت لازم نیست فقط قدرت تصمیم گیری و مهارت در انجام مانور مهم است ، مثلا در مانور هریررول در یک لحظه هم الویتور و هم الران و هم رادر و گاز را با هم باید کنترل کرد .:-/
ناگفته نماند که بعضی از مدلیستها قدرت فراگیری بسیار زیادی دارند و خیلی‌ سریع از مرحله آموزشی‌ به مرحله 3D میرسند ، مراحل گفته شده بالا برای افراد معمولی می‌باشد .;)
با توجه به نکات گفته شده بالا بنظر می‌رسد برای تهیه یک هواپیما نباید سریع تصمیم گیری کرد ، لذا اولآ توان پروازی خود را بسنجیم دوما هزینه را .
[font=Times New Roman][/font]
باتشکر @};-
۲ / ۱۱ / ۱۳۸۹ -- ۲۸ : ۰۷ عصر
ارسال ها نقل قول
hamed_m
***
کاربر سایت

ارتفاع : پنج هزار پا
نام : حامد محزون
محل سکونت : شیراز
مدل : tiger sport 40
راديو : jr dsx7 & hitec
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 76 اعتبار: 10
ارسال: #2
RE: جه نوع هواپیمایی تهییه کنیم
سلام.با تشکر از استاد گرامی جناب بستاوند.اجازه میخوام من هم چند جمله ای بنویسم.:P
یادمه از کودکی خیلی به مدل علاقه داشتم.فکر میکنم اولین جایی که مدل رو دیدم تو پشت صحنه یه فیلم مستند بود که راز بقا نام داشت.تو اون فیلم اومده بود برا اینکه بتونه از پرواز یه اردک فیلم بگیره از یه هواپیمای ترینر استفاده کرده بود.و اونجا بود که من اولین هواپیما رو دیدم.و به اشتیاقم افزوده شد.دومین باری که مدل رو دیدم تو فیلم مهاجر بود.یادمه فردای اون روزی که مهاجر رو دیدم با بچه ها تو مدرسه داشتم هواپیما بازی میکردم و تو خیالم یه مهاجر رو کنترل میکردم. همیشه به مدل علاقه داشتم.و طی این سالهایی که گذشته دنبال ساخت یه مدل بودم.اما اصلا نمیدونستم باید از کجا شروع کنم و آیا اصلا مدل تو ایران پیدا میشه یا نه؟تا اینکه چند سال پیش همینجور که داشتم تو اینترنت جستجو میکردم دیدم یه شرکت هست که داره این خدمات رو ارائه میده و تو شیراز نمایندگی داره.من هم رفتم سراغش.شاید باورتون نشه ولی من برا شروع وام گرفتم.و ساخت مدل رو آغاز کردم.ساختن یه مدل اصلا کار ساده ای نیست.هم وقت میبره و هم هزینه.حالا دلم میخواد تجسم کنید خودتون دارید میسازید و با تمام علاقه و اشتیاق هم دارین کار میکنین.بعد از گذشت زمان و صرف هزینه الان به جایی رسیدین که هواپیما روبروتون تو باند پرواز آماده بلند شدن هست.البته شما قبل از که بیاین سر زمین پرواز خیلی با شبیه ساز کار کردین و مطمئن هستین که هواپیمارو میتونین بپرونین و بشونین.!!!!!!!!.خب پس با آرامش میرین سراغ موتور و شروع میکنین به استارت زدن.موتور روشن میشه.و اینجا یه سوال پیش میاد؟؟؟؟؟؟آیا هنوز آروم هستین؟؟؟؟؟:-/
به این حسی که دارین اهمیت نمیدین.باز میرین جلو تر.حالا مرحله بعد تنظیم موتور هست.خب موتور هم تنظیم شد.:dodgy:الان وقت پروازه.به خودتون میگین جانمی پرواز!!!!!!!:rolleyes:
شروع میکنین به تاکسی کردن روی باند.چه اشتیاقی و چه هیجانی دارین.ولی آیا هنوز آرومین؟؟؟؟؟:-/
خب الان رو باند پروازین.دارین فرامین رو چک میکنین.همه چیز درسته . آماده هستین برا بلند شدن.
هنوز آرومیییییییییین؟؟کم کم یه استرس میاد سراغتون.تمام اون ساعتهایی که برا ساخت مدل طی کردین میاد جلو چشمتون.و تمام هزینه هایی که کردین داره قلقلکتون میده.یواش یواش یه سری سوال تو مغزتون پیش میاد.چند تا هم اگه پیش میاد.مثل : اگه نپره؟
اگه باد بیاد؟
اگه موتور خاموش بشه؟
اگه باطری تموم بشه؟ووو خیلی اگه های دیگه.
حالا دیگه اون آرامش اولی رو ندارین.تمام کار پروازتون دیگه با استرس همراه هست.ولی از یه طرف هم شوق پرواز و عشق پرواز داره بهتون فشار میاره .به هر حال عشق پرواز راضیتون میکنه که بپرین.
یه یا علی میگین و هواپیما رو میپرونید.همین که مدل از روی باند بلند شد ناگهان آنچنان استرسی میاد سراغتون که تا الان تجربه اش نکردین.استرس این قدر زیاده که حتی رو کنترل شما رو فرامین داره تاثیر میذاره.دستتون داره میلرزه .من که خودم پاهام هم میلرزیدن.:s
حالا دیگه یه حسی داره بهتون غلبه میکنه.و دائم بهتون میگه دیگه نمیتونی هواپیما رو هدایت کنی و بشونی.!!!!!
میدونین شما الان به چی و یا به کی احتیاج دارین؟:-/من بهتون میگم.;)
افراد مبتدی الان به استاد پروازشون احتیاج دارن که حکم فرشته نجات رو براشون بازی میکنه:angel:
این موقع هست که استاد محترم رادیو رو از شاگرد میگیره و با هواپیما چند تا دور میزنه و بعد میاره و میشونه.
و اگه استاد پروازی در کار نباشه به احتمال خیلی زیاد یا هواپیماتون رو از دست میدین و یا به سختی میتونین بشونینش.
:shy:
تازه شما قبل از پرواز خیلی هم با شبیه ساز کار کرده بودین و نسبتا مطمئن بودین و اومدین سر زمین.
ثانیا:هواپیماتون هم یه هواپیمای ترینر و آموزشی بود.با سطح فرامین کم و غیر حساس.
حالا فکرشو بکنین هواپیماتون 3d بود.!!!!!!!!
چه فاجعه ای رخ میداد؟
ثالثا:کل هزینه ای که کردین به 500000 تومان نمیرسید.



[font=Arial][/font]
۳ / ۱۱ / ۱۳۸۹ -- ۰۴ : ۰۵ عصر
ارسال ها نقل قول
hamed_m
***
کاربر سایت

ارتفاع : پنج هزار پا
نام : حامد محزون
محل سکونت : شیراز
مدل : tiger sport 40
راديو : jr dsx7 & hitec
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 76 اعتبار: 10
ارسال: #3
RE: جه نوع هواپیمایی تهییه کنیم
خب شکر خدا الان هواپیمامون روی زمین نشسته.به خودمون میگیم وای چه خطری از بیخ گوشمون گذشت.نزدیک بود هواپیمام رو از دست بدما!!!!!!!!:shy:
من خودم بعد از اولین پروازم این حس رو داشتم.و تصمیم گرفتم که باز تمرین کنم .تمرین ،تمرین و هزار بار تمرین.
اصولا انسان از تمرین کردن به جاهای خوب میرسه.حالا در هر زمینه ای که میخواد باشه.
خلاصه نمیخوام بیشتر از این سرتون رو درد بیارم و یا از پرواز بترسونمتون.میخواستم بگم این تفریحی که ما داریم بهش میپردازیم هزینه بر هست. و خیلی احتیاج به تمرین داره.من مطمئن هستم اگر از یه استاد پرواز هم بپرسین همین عقیده رو داره.و خیلی روی تمرین تاکید میکنه.
و یه چیز دیگه:
کلاسهای پروازی تو مدل زیاد هست و هر کدوم هم نسبت به هم فرق هایی دارن.و هزینه خاص خودشون رو دارن.و برای وارد شدن به هر کلاس سپری شدن زمان و تمرین خیلی زیاد لازم هست.البته هر کسی نسبت به استعداد و قدرت فکری خودش این زمان رو سپری میکنه.;)
۴ / ۱۱ / ۱۳۸۹ -- ۰۳ : ۱۲ صبح
ارسال ها نقل قول
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 3,019 اعتبار: 280
ارسال: #4
RE: جه نوع هواپیمایی تهییه کنیم
توی این چارتی که آقای بستاوند نوشته هواپیمای جت نیست .
اگر بخواهیم هواپیمای جت رو هم توی این جدول قرار بدهیم جاش کجاست ؟
۱۱ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۴۹ : ۰۱ عصر
ارسال ها نقل قول
Hossein
******
VIP Bronze

ارتفاع : سی هزار پا
نام : H
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 692 اعتبار: 3
ارسال: #5
RE: جه نوع هواپیمایی تهییه کنیم
میتونه قبل از 3D باشه ،برای اینکه پروندن یک جت اون هم با سرعت زیادش کار هرکسی نیست ، به نظر من کسی که میخواد جت پرواز بده بایستی از این عوامل برخوردار باشه :
1- ترس از سرعت نداشته باشه .
2- از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشه .
3- از وضع مالی نسبتآ خوبی برخوردار باشه .
4- از همه مهم تر شعور و فهم و درک پرواز جت رو داشته باشه .
هومن جان حالا هرآنچه که دلت میخواد بهش اضافه کن .
۱۲ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۱۷ : ۰۷ عصر
ارسال ها نقل قول
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 3,019 اعتبار: 280
ارسال: #6
RE: جه نوع هواپیمایی تهییه کنیم
والا من توی همین چند تا موردش هم موندم .دیگه ترجیح میدهم چیزی بهش اضافه نکنم:D
۱۲ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۲۰ : ۰۷ عصر
ارسال ها نقل قول
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 3,019 اعتبار: 280
ارسال: #7
RE: جه نوع هواپیمایی تهییه کنیم
اگه همه عوامل هم جور باشه مورد سوم فعلا مشکل اساسی داره برای من
ضمن اینکه من فعلا در مرحله سستا هستم حداقل یکی 2 سالی به جت مونده گمونم;)
۱۲ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۲۷ : ۰۷ عصر
ارسال ها نقل قول
hamed_m
***
کاربر سایت

ارتفاع : پنج هزار پا
نام : حامد محزون
محل سکونت : شیراز
مدل : tiger sport 40
راديو : jr dsx7 & hitec
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 76 اعتبار: 10
ارسال: #8
RE: جه نوع هواپیمایی تهییه کنیم
با سلام خدمت تمامی دوستان
اگر اجازه بدین من هم چند تا نکته در مورد جت بگم.و دوست دارم اگر اشتباه هستن لطفا تصحیح کنید
اول خلبان جت باید تمرکز زیادی روی فرامین داشته باشه چون فرامین جت خیلی حساس هستن چون سرعت پرواز جت خیلی بالا هست
دوم بر خلاف انتظار اگر هواپیمای جت در حالت استال قرار بگیره اصلا به سرعت نمیتونه از این حالت خارج بشه.و
سوم اینکه خلبان جت باید شناخت خوبی از میزان تحمل بدنه هواپیماش داشته باشه و بدونه در زمان پرواز و در حالات مختلف پرواز به چه میزان میتونه به بدنه هواپیماش فشار وارد کنه تا بدنه از هم متلاشی نشه.
چهارم اینکه خلبان جت باید از امکانات امنیتی خوبی برخوردار باشه تا اگر هواپیما دچار سانحه شد بتونه کنترل رو به دست بگیره.
ممنون
۱۶ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۲ : ۰۳ عصر
ارسال ها نقل قول
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 3,019 اعتبار: 280
ارسال: #9
RE: جه نوع هواپیمایی تهییه کنیم
( ۱۲ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۳۱ : ۰۷ عصر)Hossein نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هومن جان ،هر وقت تکنو لوژی رو با فرهنگش اوردیم و درست ازش استفاده کردیم اونوقت میتونیم بگیم ماهم هستیم .
بی ادبی نکرده باشم ، منظور من شما نبودید .@};-


متوجه هستم @};-

مرسی حامد بابت پست مفیدی که ارسال کردی.
خدا رو شکر با وجود موتور های الکتریکی داکتد فن میشه با هزینه ای بسیار کمتر از موتور جت لذت پرواز با یه هواپیمای جت رو تجربه کرد.

یه تجربه هم من بگم که موجب استال جت داکتد فن f-4 شد چند هفته پیش.
اونم اینکه برای تیک آف هواپیمای جت باید روی زمین به اندازه کافی سرعت بگیره و بعد شروع کنیم الویتور رو حرکت بدهیم.
والا هواپیما به محض بلند شدن استال می کنه.
۱۶ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۲۵ : ۰۳ عصر
ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,840 اعتبار: 712
ارسال: #10
RE: جه نوع هواپیمایی تهییه کنیم
( ۱۶ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۲۵ : ۰۳ عصر)HOOMAN نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
( ۱۲ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۳۱ : ۰۷ عصر)Hossein نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هومن جان ،هر وقت تکنو لوژی رو با فرهنگش اوردیم و درست ازش استفاده کردیم اونوقت میتونیم بگیم ماهم هستیم .
بی ادبی نکرده باشم ، منظور من شما نبودید .@};-



متوجه هستم @};-

مرسی حامد بابت پست مفیدی که ارسال کردی.
خدا رو شکر با وجود موتور های الکتریکی داکتد فن میشه با هزینه ای بسیار کمتر از موتور جت لذت پرواز با یه هواپیمای جت رو تجربه کرد.

یه تجربه هم من بگم که موجب استال جت داکتد فن f-4 شد چند هفته پیش.
اونم اینکه برای تیک آف هواپیمای جت باید روی زمین به اندازه کافی سرعت بگیره و بعد شروع کنیم الویتور رو حرکت بدهیم.
والا هواپیما به محض بلند شدن استال می کنه.


البته در تمام مدلهای هواپیما بایستی به سرعت کافی برای کندن هواپیما برسیم و بعد الویتور بدیم اما در جت بدلیل کم بودن سطح بال این سرعت بیشتر هست و همچنین احتمال استال هم بیشتره، یه نکته دیگه هم این که الویتور سریع و زیاد نباید داده بشه در هنگام Lift Off که این مورد هم میتونه باعث استال بشه

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۱۶ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۳۲ : ۰۴ عصر
ارسال ها نقل قول
arrvin
کاربر جدید

ارتفاع : صفر پا
نام :
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: فروردین ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 1 اعتبار: 0
ارسال: #11
RE: جه نوع هواپیمایی تهییه کنیم
با سلام به استاد گرامی جناب بستاوند
من می خواهم کلیه مراحل آموزشی را طی کنم البته در مرحله اول با برنامه شبیه سازکارشروع کرده ام و در نهایت می خواهم با جتهای مدل کار کنم اگر امکان دارد مرا راهنمائی بفرمائید که جهت شروع چه مدلی را خریداری کنم ؟ شما چه مدلهائی را پیشنهاد می کنید لطفا نام آنها را بگوئید؟ ( البته در مراحل اولیه زیاد نمی خواهم هزینه کنم ولی بعد از یادگیری مشکل هزینه ای نیست ) با تشکر فراوان از شما
۲۸ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۵۳ : ۰۴ عصر
ارسال ها نقل قول
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 3,019 اعتبار: 280
ارسال: #12
RE: جه نوع هواپیمایی تهییه کنیم
اگر خود آقای بستاوند جواب این سئوال رو بده خیلی بهتره.
چون ایشون به اندازه سن من تجربه تدریس مدل داره.
اما من تا حدی که می دونم سعی می کنم کمکتون کنم.
برای اینکه هزینه رو کم کنی باید بیایی روی هواپیما های الکتریکی فومی. این هواپیما ها از 100 تومان شروع میشوند به بالا.
بدنشون معمولا 2 تا جنس داره eps و epo . که ای پی اس( همون فوم معمولی )به شدت شکننده هست و با اولین کرش تیکه تیکه میشه اما ای پی او بسیار مقاوم هست که با کرش دادن هر چند خیلی بد نهایتا از یک یا 2 جا میشکنه که به راحتی میتونی با چسب دو قلوی بی رنگ اون رو بچسبونی.

در مورد موتور هم سعی کن هواپیمایی بخری که موتور براشلس داشته باشه .
هواپیما باید از انواع ترینر باشه . میتونی سسنا تهیه کنی . اما اینکه دقیقا چه هواپیمایی بهترین هست برای شروع رو خود آقای بستاوند باید بهت بگه .
۲۸ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۲۰ : ۰۷ عصر
ارسال ها نقل قول
sina
***
کاربر سایت

ارتفاع : پنج هزار پا
نام : سینا
محل سکونت : تهران
مدل : تو بیوگرافی پروفایل نوشتم
راديو : تو بیوگرافی پروفایل نوشتم
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 104 اعتبار: 8
ارسال: #13
RE: جه نوع هواپیمایی تهییه کنیم
( ۲۸ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۵۳ : ۰۴ عصر)arrvin نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام به استاد گرامی جناب بستاوند
من می خواهم کلیه مراحل آموزشی را طی کنم البته در مرحله اول با برنامه شبیه سازکارشروع کرده ام و در نهایت می خواهم با جتهای مدل کار کنم اگر امکان دارد مرا راهنمائی بفرمائید که جهت شروع چه مدلی را خریداری کنم ؟ شما چه مدلهائی را پیشنهاد می کنید لطفا نام آنها را بگوئید؟ ( البته در مراحل اولیه زیاد نمی خواهم هزینه کنم ولی بعد از یادگیری مشکل هزینه ای نیست ) با تشکر فراوان از شما

سلام اول از همه کار با ریل فلایت و تیک اف و لندینگ صحیح و اصولی در ریل فلایت با هواپیماهای بال رو و بال زیر
برای شروع اصولی (چون ساکن تهران هم هستید) سری به باند طورقوز (جلالیه) بزنید معمولا جمعه ها صبح از 9 تا 3 بعد از ظهر اونجا میتونید انواع هواپیماهای سوختی و مدلو ببینید
شما نیاز به یک رادیو خوب دارید که اول کار خریداریکننید و دیگه عوضش نکنید و تا اخر با شما باشه
هواپیمای مناسب برای اینکه بتونید پروازو یاد بگیرید هواپیما ترینر بال رو که پیشنهاد من به شما مدل سوختی هستش نه الکتریک اون هم از نوع سسنا چون این مدل اصلا مدل اموزشی نیست (به خاطر لندینگ گیر های شکننده وفلپ و نوع پرواز خاص این هواپیما)علت اینکه میگم سوختی اینه که زمان بیشتری برای پرواز و اموزش خواهید داشت و با الکتریک اصلا نمیتونید اموزش سریع و صحیحی داشته باشید (مگر اینکه هزینه اولیرو زیاد کنید و چند باتری بخرید که تا شارژ یکی تمام شد دیگریو وصل کنید که خود همین کار هزینه بالاییو بر میداره
یک هواپیما ترینر با موتور نیترو و سروو و باتریو رادیو (پیشنهاد من کالماتو بال رو) حدود قیمت با رادیو روی خودش حدود 300000 تومان بود که کامله و نیاز به خرید سروو و .... ندارید
برای رسیدن به جت هم راه خیلی طولانی باید طی کنید اما اگر دوست دارید جت ببینید میتونید جمعه ها صبح بیاید زمین طورقوز بعد از عوارضی تهران قم
۲۹ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۵ : ۰۴ عصر
ارسال ها نقل قول
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 3,019 اعتبار: 280
ارسال: #14
RE: جه نوع هواپیمایی تهییه کنیم
پیشنهاد های سینا هم خوبه . مخصوصا این موردی که در مورد سسنا میگه کاملا درسته . البته سسنا های سبک عموما فلپ ندارد و از این بایت مشکلی نیست اما سیستم چرخ جلوی سسنا اوایل کار برای یه مبتدی یه مقدار سخت هست و ممکنه مدام بشکونی یا خمش کنی . ولی در کل هواپیمای بدی نیست برای شروع.

در مورد اولین هواپیما نظر من اینه که با یه هواپیمای ارزون شروع کنی . ولی بر خلاف سینا من نظرم روی الکتریکی هست چرا که خاموشی موتور و یه سری مسائلی که مخصوص سوختی ها هست رو نداری . بعد از این مرحله به راحتی می تونی تصمیم بگیری که کلا به چه تیپ هواپیمایی علاقه داری . و باور کن اصلا اینجوری نیست که همین علاقه ای که الان به جت داری باهات بمونه. خودت هم خواهی دید که ممکنه بعد از ورود به مدل و کمی تمرین سلیقه ات کاملا فرق کنه
۲۹ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۳۱ : ۰۴ عصر
ارسال ها نقل قول
model_11
**
کاربر سایت

ارتفاع : هزار پا
نام : نیما عماد
محل سکونت : تبریز
مدل : Cessna182-Calmato40
راديو : Jr Gx6
آفلاین
تاریخ عضویت: تير ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 26 اعتبار: 0
ارسال: #15
RE: جه نوع هواپیمایی تهییه کنیم

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت بزرگواران
من یه راهنمایی میخواستم درمورد خرید هواپیمای مدل( الکتریکی)
من اولین پرواز با مدلم رو با هواپیمای blue bird 2 کانال انجام دادم(حدود یکی 2 سال پیش) با هلیکوپتر هم کار کردم ولی زیاد نه (lama3)
الان میخوام یک هواپیمای مدل الکتریکی حدود 200 هزار تومن( یا کمتر) با پرواز پایدار و کنترل آسون و کلا هواپیمای کم دردسر و مقاوم و بدون اصطهلاک و کم خرج بگیرم :D.( حالا هرچقدر اینطوری باشه بهتره):D
اینارو به خاطر این میگم که هواپیمای اولم رو از 3 ثانیه ی اول که تحت کنترل گرفتم که با بیشترین سرعت ممکن 90 درجه از ارتفاع 150 متری کوبیدم زمین تا موقعی که دیگه بدنه قدرت کنده شدن از زمین رو نداشت( بدلیل تعمیر زیاد و اصطحلاک) واسم خرج داشته و اذیتم کرده و کلا دیگه از 2 کانال زده شدم.
اساتید کلا چه مدلی رو پبشنهاد میکنن؟
من خودم بین 2 مدل cessaT206 و wingdragon موندم. اگه امکان داره لطف کنید بنده رو راهنمایی بفرمایید و درصورت امکان هم معایب و مزایای این دو مدل رو هم بنویسید.
با تشکر فراوان
۱۸ / ۴ / ۱۳۹۰ -- ۱۶ : ۰۲ صبح
ارسال ها نقل قول


کلمات کلیدی: هواپیمایی,


چه کسانی این موضوع را خوانده اند؟
کاربرانی که این موضوع را خوانده اند (1 کاربر):
Paniz25 ( ۱۴ / ۹ / ۱۳۹۵ --, ۲۶ : ۰۱ عصر)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان