R30 Forum

خوش آمدید به انجمن تخصصی مدل آرسی, میهمان گرامی وارد شوید یا ثبت نام کنید

[ توجه ] شرايط و امکانات VIP [ فيلم ] آموزش كار با آرسي تيوب
[ جديد ] بازگشت قوانين خريد و فروش [ مهم ] مديران پرتلاش سال 1394
 
امتیاز موضوع:
  • 32 رأی - میانگین امتیازات: 2.88
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پرسش و پاسخ در خصوص موتورهای بنزینی
نویسنده پیام
hossin
**
کاربر سایت

ارتفاع : هزار پا
نام :
محل سکونت : مرودشت
مدل : AT40
راديو : هايتك6كانال
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 18 اعتبار: 1
ارسال: #1
پرسش و پاسخ در خصوص موتورهای بنزینی
موتورهای بنزینی

این موتورها برای هواپیماهای مدل با مقیاس بزرگ مناسب می باشند سوخت این موتورها بنزین همرا با کمی روغن سینتاتیک جهت روان سازی بوده و از شمع جرقی ای برای احتراق استفاده می کنند نوع سیستم سوخت رسانی در موتورهای بنزینی باعث میشود که همیشه یک باطری درکنار موتور لازم باشد این موتورها براساس حجم سیلندر خود در مقیاس سی سی شناخته شده و در مقایسه با موتور معادل الکلی خود اقتصادی تر و باکارکرد تمیزتر میباشد



شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

۱۶ / ۱۱ / ۱۳۸۹ -- ۵۰ : ۱۰ عصر
ارسال ها نقل قول
خشایار
*
کاربر جدید

ارتفاع : صد پا
نام :
محل سکونت : کرج
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: خرداد ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 2 اعتبار: 0
ارسال: #2
RE: موتورهای بنزینی
سلام دوستان من اطلاعاتی در مورد موتور ریس سایز از کمپانی werks میخواستم که چه باتری با چه ولتاژی میخوره و چه ملخی بهش میخوره و چه شمعی بهش میخوره با اطلاعات کامل بگید لطفا مرسی
۳۰ / ۳ / ۱۳۹۰ -- ۵۵ : ۰۸ عصر
ارسال ها نقل قول
saeed
*****
VIP Gold
هیات علمی هواپیما

ارتفاع : بیست هزار پا
نام : سعید پورهاشمی
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو : hitec aurora
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 320 اعتبار: 225
ارسال: #3
RE: موتورهای بنزینی
با سلام
طرفداران موتورهای بنزینی روز به روز رو به افزایش هستند و همچنین کارخانه های تولید کننده این موتور که با برندهای مختلف عرضه میشود مثل DA , 3W , ZDZ , MVVS , OS , DLE , RCGF , MINTOR , ROTO که البته برندهای دیگر هم وجود دارد که اطلاعاتی در مورد آنها ندارم برای این گونه موتورها 2الی3 نمونه اگزوز (muffler) وجود دارد که در راندمان موتور خیلی تاثیر دارد .تمامی این موتورها دارای اگنیشن میباشند که از باطری تغذیه میکنند و مصرف زیادی هم ندارند یک موتور بنزینی 50cc در ده دقیقه پرواز حدود 70 الی 80 میلی آمپر مصرف میکند البته این مقدار قطعی نیست و بستگی به پرواز دارد. خود اگنیشن دارای فرکانس هست که بهتر است اگنیشن، باطری و سوییچ اگنیشن از گیرنده رادیو کنترل و سرووها فاصله لازم را داشته باشد که باعث تداخل فرکانس نشود البته بهتر است از رادیوهایی که دارای فرکانس 72 میباشند استفاده نشود به دلیل اینکه فرکانس اگنیشن نزدیک به این فرکانس میباشد
۲۷ / ۱۰ / ۱۳۹۰ -- ۳۵ : ۱۰ عصر
ارسال ها نقل قول
saeed
*****
VIP Gold
هیات علمی هواپیما

ارتفاع : بیست هزار پا
نام : سعید پورهاشمی
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو : hitec aurora
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 320 اعتبار: 225
ارسال: #4
RE: موتورهای بنزینی
DESERT AIRCRAFT
موتور DA 50R از کارخانه موتور سازی صحرا طراحی و ساخته شد برای کیتهای 25 تا %30 ایروباتیک و تری دی و این موتور در سال 2003 وارد بازار شد و تا به امروز یکی از موتورهای مطرح جهان بوده است.
[[attachment=1911][attachment=1910][attachment=1912][attachment=1913]
مشخصات
50cc
قدرت 5 اسب
وزن با اگزوز 1420 گرم
کاربراتور walbro
سه سال وارانتی
ملخهای پیشنهاد شده 8×24 و10 ×23 و8 ×23 و12 ×22 و 10×22 و 8×22
ملخهای سه بلید 10×22 و 12×20 و 10×20
۲۹ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۲۵ : ۰۹ عصر
ارسال ها نقل قول
Sina-Nazari
******
VIP Silver

Katy Perry
نام : sina nazari
محل سکونت : شیراز
مدل : Katana 50s
راديو : Futaba T8FGS
آفلاین
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 779 اعتبار: 122
ارسال: #5
RE: موتورهای بنزینی
موتور dle 20 cc از لحاظ کیفیت و کار کرد چه جوری اند خوبه یابد .مناسب چه بدنه ای است
۲ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۵۴ : ۰۹ عصر
WWW ارسال ها نقل قول
saeed
*****
VIP Gold
هیات علمی هواپیما

ارتفاع : بیست هزار پا
نام : سعید پورهاشمی
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو : hitec aurora
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 320 اعتبار: 225
ارسال: #6
RE: موتورهای بنزینی
( ۲ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۵۴ : ۰۹ عصر)sina87 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
موتور dle 20 cc از لحاظ کیفیت و کار کرد چه جوری اند خوبه یابد .مناسب چه بدنه ای است


موتور خوبیه بخصوص با وزن کمی که داره و این وزن کم (820 گرم)باعث شده که در ضربه دیدن خسارت زیادی ببینه باید مواظب باشی کرش ندی و قدرت این موتور 2.5 اسبه به اندازه یک موتور 120 نیترو.
[attachment=1922]    
Stock Number: DLEG0020
Displacement: 20 cc (1.22 cu in)
Bore: 1.3 in (32 mm)
Stroke: 1.0 in (25 mm)
Weight: 28.9 oz (820 g)
RPM Range: 1,750-9,000
Output: 2.5 hp @ 9,000 rpm
Requires: unleaded gasoline, 2-cycle oil, ignition battery & propeller
Includes: electronic ignition, muffler, spark plug, gasket, bolts, throttle arm extension & manual
Suggested Propellers: 14x10, 15x8, 16x6, 16x8, 17x6
Suggested Break-in Prop: n/a
۳ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۲۷ : ۰۱ صبح
ارسال ها نقل قول
omidmarivani
****
VIP Bronze

آرسی
نام : omidamini
محل سکونت : مریوان
مدل : shark sky-sjmsky raider-
راديو : hitec-snawa
آفلاین
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 195 اعتبار: 45
ارسال: #7
RE: موتورهای بنزینی
اگه ممکنه یه مقایسه از موتو40ccبنزینی با یه موتور40الکلی انجام بدین ممنون میشم در ضمن میشه قدرت و درو موتور400ccرو در حد چه سایزی از موتور الکلی قرار دارد
ارادت
۴ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۲۷ : ۰۱ عصر
ارسال ها نقل قول
saeed
*****
VIP Gold
هیات علمی هواپیما

ارتفاع : بیست هزار پا
نام : سعید پورهاشمی
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو : hitec aurora
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 320 اعتبار: 225
ارسال: #8
RE: موتورهای بنزینی
( ۴ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۲۷ : ۰۱ عصر)omidmarivani نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اگه ممکنه یه مقایسه از موتو40ccبنزینی با یه موتور40الکلی انجام بدین ممنون میشم در ضمن میشه قدرت و درو موتور400ccرو در حد چه سایزی از موتور الکلی قرار دارد
ارادت


دوست عزیز سایز موتورهای بنزینی بر اساس حجم موتور محاثبه میشه به طور مثال (40cc) ولی یک موتور 40 الکلی بین 5 تا 6 سی سی میشه (البته اگر اندازه دقیقش را اگر خواستید باید حساب بشه )و منظورتون را از مقایسه متوجه نشدم
و اون جمله آخرتون موتور 400cc یا 40cc فکر کنم اشتباه تایپی بوده
۶ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۰۶ : ۰۳ صبح
ارسال ها نقل قول
omidmarivani
****
VIP Bronze

آرسی
نام : omidamini
محل سکونت : مریوان
مدل : shark sky-sjmsky raider-
راديو : hitec-snawa
آفلاین
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 195 اعتبار: 45
ارسال: #9
RE: موتورهای بنزینی
( ۶ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۰۶ : ۰۳ صبح)saeed نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
( ۴ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۲۷ : ۰۱ عصر)omidmarivani نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اگه ممکنه یه مقایسه از موتو40ccبنزینی با یه موتور40الکلی انجام بدین ممنون میشم در ضمن میشه قدرت و درو موتور400ccرو در حد چه سایزی از موتور الکلی قرار دارد
ارادت


دوست عزیز سایز موتورهای بنزینی بر اساس حجم موتور محاثبه میشه به طور مثال (40cc) ولی یک موتور 40 الکلی بین 5 تا 6 سی سی میشه (البته اگر اندازه دقیقش را اگر خواستید باید حساب بشه )و منظورتون را از مقایسه متوجه نشدم
و اون جمله آخرتون موتور 400cc یا 40cc فکر کنم اشتباه تایپی بوده


ممنون از حسن توجهتون
40ccصحیحه
منظور از مقایسه مثلا استفاده از موتورسایز40بنزینی در یه کیت برابر با چه سایز حالا کیت یا موتور الکلی هستش؟ هم از لحاظ وزن هم دور موتور و در نهایت قدرت
۶ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۴۸ : ۰۱ عصر
ارسال ها نقل قول
Sina-Nazari
******
VIP Silver

Katy Perry
نام : sina nazari
محل سکونت : شیراز
مدل : Katana 50s
راديو : Futaba T8FGS
آفلاین
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 779 اعتبار: 122
ارسال: #10
RE: موتورهای بنزینی
برای موتوردی ال ای ۲۰سی سی چه باطریه خوبه .اگه بخوام بایه لیپوجور میشه چون شش تا سرووهم هست.
۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۱۲ : ۱۲ صبح
WWW ارسال ها نقل قول
saeed
*****
VIP Gold
هیات علمی هواپیما

ارتفاع : بیست هزار پا
نام : سعید پورهاشمی
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو : hitec aurora
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 320 اعتبار: 225
ارسال: #11
RE: موتورهای بنزینی
( ۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۱۲ : ۱۲ صبح)sina87 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
برای موتوردی ال ای ۲۰سی سی چه باطریه خوبه .اگه بخوام بایه لیپوجور میشه چون شش تا سرووهم هست.


یک پک 4تایی باطری نیکل متال یا کادمیوم 1000 تا 1500 کافی نیازی به باطری لیپو و رگولاتور نداری . حتما از پک 4 تایی استفاده کن چون اگر از 5 تایی استفاد کنی وقتی که باطری شارژ میشه از 6 ولت بیشتر میشه و به اگنیشن آسیب میرسونه.
جمله دومت را من درست متوجه نشدم ولی از یک باطری برای گیرنده رادیو کنترل و موتور با هم استفاده نکن چون تداخل فرکانس میده.
۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۲۶ : ۱۲ صبح
ارسال ها نقل قول
Sina-Nazari
******
VIP Silver

Katy Perry
نام : sina nazari
محل سکونت : شیراز
مدل : Katana 50s
راديو : Futaba T8FGS
آفلاین
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 779 اعتبار: 122
ارسال: #12
RE: موتورهای بنزینی
( ۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۲۶ : ۱۲ صبح)saeed نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
( ۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۱۲ : ۱۲ صبح)sina87 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
برای موتوردی ال ای ۲۰سی سی چه باطریه خوبه .اگه بخوام بایه لیپوجور میشه چون شش تا سرووهم هست.


یک پک 4تایی باطری نیکل متال یا کادمیوم 1000 تا 1500 کافی نیازی به باطری لیپو و رگولاتور نداری . حتما از پک 4 تایی استفاده کن چون اگر از 5 تایی استفاد کنی وقتی که باطری شارژ میشه از 6 ولت بیشتر میشه و به اگنیشن آسیب میرسونه.
جمله دومت را من درست متوجه نشدم ولی از یک باطری برای گیرنده رادیو کنترل و موتور با هم استفاده نکن چون تداخل فرکانس میده.
اقای مهاجری می گفت:یه ۲سل۱۷۵۰دوال اسکای بایه رگلاتور میتونی هم برای موتور وهم برای ریسوراستفاده کنی .
۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۴۰ : ۱۲ صبح
WWW ارسال ها نقل قول
Ettehad
******
VIP Diamond

ارتفاع : سی هزار پا
نام : ---
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو :
غایب
تاریخ عضویت: دي ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 663 اعتبار: 1055
ارسال: #13
RE: موتورهای بنزینی
( ۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۴۰ : ۱۲ صبح)sina87 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
( ۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۲۶ : ۱۲ صبح)saeed نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
( ۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۱۲ : ۱۲ صبح)sina87 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
برای موتوردی ال ای ۲۰سی سی چه باطریه خوبه .اگه بخوام بایه لیپوجور میشه چون شش تا سرووهم هست.


یک پک 4تایی باطری نیکل متال یا کادمیوم 1000 تا 1500 کافی نیازی به باطری لیپو و رگولاتور نداری . حتما از پک 4 تایی استفاده کن چون اگر از 5 تایی استفاد کنی وقتی که باطری شارژ میشه از 6 ولت بیشتر میشه و به اگنیشن آسیب میرسونه.
جمله دومت را من درست متوجه نشدم ولی از یک باطری برای گیرنده رادیو کنترل و موتور با هم استفاده نکن چون تداخل فرکانس میده.

اقای مهاجری می گفت:یه ۲سل۱۷۵۰دوال اسکای بایه رگلاتور میتونی هم برای موتور وهم برای ریسوراستفاده کنی .


همانطور که آقا سعید توضیح دادند ، باتری ایگنیشن و گیرنده باید از هم مجزا باشند . البته اشکالی نداره که برای ایگنیشنت هم از یک دو سل و رگولاتور ( مجزا از باتری گیرنده ات ) استفاده کنی بعلت اینکه باتریهای لیپو مطمئن تر از باتریهای نیکل متال یا کادمیوم موجود در بازاره . البته توجه کن که لیپو ایگنیشن در معرض ارتعاش نباشه که سریع خراب میشه
۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۵۳ : ۱۲ صبح
ارسال ها نقل قول
UAV designer
**
کاربر سایت

ارتفاع : هزار پا
نام : نریمان
محل سکونت : کرج
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 37 اعتبار: 0
ارسال: #14
RE: موتورهای بنزینی
سلام، خسته نباشید.
یک سری اطلاعات در مورد موتور سایز 30 می خواستم.
در مورد ابعاد و قیمتش و ... ممکنه راهنمایی کنید؟
۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۱۶ : ۰۳ عصر
ارسال ها نقل قول
saeed
*****
VIP Gold
هیات علمی هواپیما

ارتفاع : بیست هزار پا
نام : سعید پورهاشمی
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو : hitec aurora
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 320 اعتبار: 225
ارسال: #15
RE: موتورهای بنزینی
( ۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۱۶ : ۰۳ عصر)UAV designer نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام، خسته نباشید.
یک سری اطلاعات در مورد موتور سایز 30 می خواستم.
در مورد ابعاد و قیمتش و ... ممکنه راهنمایی کنید؟


ساخت کدوم کشور باشه و با چه برندی؟
مشخص کنید چه موتوری میخواید.
۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۰ -- ۲۸ : ۰۳ عصر
ارسال ها نقل قول


کلمات کلیدی: موتورهای, بنزینی,


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  معرفی موتور های بنزینی شرکت DLE چین Sina-Nazari 31 11,786 ۸ / ۸ / ۱۳۹۵ -- ۵۶ : ۰۲ عصر
آخرین ارسال: كاريكو
  تنظیم دقیق کاربراتور در موتورهای دوزمانه تک سیلندر بنزینی : m.malayeri 1 2,436 ۸ / ۵ / ۱۳۹۵ -- ۳۹ : ۰۱ عصر
آخرین ارسال: 09355340207
  آببندی ، تنظیم موتور و نکات مهم در موتورهای بنزینی هواپیما saeed 13 4,285 ۱۰ / ۴ / ۱۳۹۵ -- ۳۲ : ۱۱ عصر
آخرین ارسال: milad.karami
  تعویض سر شمع ایگنیشن موتورهای بنزینی m.malayeri 0 172 ۸ / ۲ / ۱۳۹۵ -- ۵۱ : ۱۰ عصر
آخرین ارسال: m.malayeri
  استارت بدون خطر در موتورهای بنزینی m.malayeri 8 2,829 ۲۷ / ۶ / ۱۳۹۴ -- ۴۷ : ۱۰ صبح
آخرین ارسال: safari
  موتورهای بنزینی OS Sina-Nazari 14 6,109 ۱۵ / ۳ / ۱۳۹۴ -- ۱۴ : ۰۸ عصر
آخرین ارسال: abedinpour
  روش بالانس کردن ملخ موتور های بنزینی m.malayeri 6 2,931 ۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۳ -- ۴۲ : ۱۰ عصر
آخرین ارسال: m.malayeri
  چند نکته مهم در خصوص موتورهای بنزینی : m.malayeri 8 2,990 ۲ / ۱۱ / ۱۳۹۳ -- ۰۶ : ۰۴ عصر
آخرین ارسال: m.malayeri
  معرفی موتورهای DLA Ettehad 13 4,428 ۲۱ / ۸ / ۱۳۹۳ -- ۴۹ : ۱۲ صبح
آخرین ارسال: Sina-Nazari
  موتورهای بنزینی خاصی به نام BME 110cc hamed.hagigi 8 1,408 ۱۲ / ۷ / ۱۳۹۳ -- ۱۹ : ۰۷ عصر
آخرین ارسال: hamed.hagigi

چه کسانی این موضوع را خوانده اند؟
کاربرانی که این موضوع را خوانده اند (1 کاربر):
sali7 ( ۱۰ / ۹ / ۱۳۹۵ --, ۱۶ : ۱۰ عصر)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان