R30 Forum

خوش آمدید به انجمن تخصصی مدل آرسی, میهمان گرامی وارد شوید یا ثبت نام کنید

[ توجه ] شرايط و امکانات VIP [ فيلم ] آموزش كار با آرسي تيوب
[ جديد ] بازگشت قوانين خريد و فروش [ مهم ] مديران پرتلاش سال 1394
 
امتیاز موضوع:
  • 15 رأی - میانگین امتیازات: 2.8
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاپیک آشنایی مباحث پیرامون با مدل 5608 تراکساز: Traxxas E-REVO Brushless Edition 1:10
نویسنده پیام
دانوش
*
کاربر سایت

کاربر دعوت شده
نام : (نا نوشته)
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو :
غایب
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 13 اعتبار: 0
ارسال: #1
تاپیک آشنایی مباحث پیرامون با مدل 5608 تراکساز: Traxxas E-REVO Brushless Edition 1:10
تاپیک آموزش و آشنایی با مدل 5608 تراکساز: Traxxas E-REVO Brushless Edition 1:10 2.4 Ghz همراه با Traxxas Link.
در اینجا در مورد این مدل بحث خواهیم کرد؛من در اینجا در مورد موتور این مدل و چگونگی Tune کردن و تنظیم آن توضیح می دهم.
شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

هشدار: این مقاله نوشته شده بوسیله دانوش پیچگاه است و هرگونه کپی برداری بدون نام نویسنده؛پیگرد قانونی دارد.
این مقاله بصورت ویژه در سایت مخصوص مدل PersianRC.com در قبل،گذاشته شده بود و نقل قول ها؛کپی شده ی نوشته های من در سایت گفته شده هستند.
من در اینجا فقط موتور این مدل را توضیح میدهم؛سایر ویژگی ها را می توانید با تحقیق بدست آورید:

موتور این مدل CC MMM است؛Castle Creations Mamba Monster Max که هم اکنون از ورژن 3 به بالا درون این مدل قدرتمند و سریع استفاده می شود؛
برای اینکه این موتور را Tune کنید؛ادامه را بخوانید:
در سایت PersianRC؛ فردی مشکل تنظیم گازدهی این مدل را داشت که با کمی فشار به دکمه گاز؛ماشین بقول معروف "تخت گاز" می رفت؛ برای حل این مشکل که نوعی آموزش و پیشگیری برای Tune کردن موتور است؛ نقل قولهای زیر را بخوانید:
  • 1- روش دستی (فقط کنترلر و خود مدل نیاز است):
نقل قول: 1-دنده پنیون را از جایش دربیاروید.
2-Transmitter رو روشن و ESC رو خاموش کنید و از ببینید که به باطری وصل نباشد.
3-باطری رو به ESC وصل کنید و دکمه گاز (throttle) را حداکثر گرفته و همانطور که گرفته شده است ESC رو روشن کنید بعد از چند ثانیه 4 بوق خواهد زد.گاز را همینگونه نگه داشته باشید؛دوباره چهار بوق شنیده خواهد شد سپس دستتان رو از روی گاز دربیاورید (دکمه Throttle را دیگر فشار ندهید و خلاص کنید). اگر اینکار را با موفقیت پشت سر بگذارید ESC دو تا بوق میزند بعد ساکت میشود و دوباره دو تا بوق خواهد زد.
سپس داخل ستینگ شده و باید TDB را از 0.1000 ms به کمتر بیاورید تا مشکل حل شود.
4-ستینگ از یک دنباله ثابت پیروی میکند که از زیر مجموعه Reverse Lockout و قسمت Reverse Type شروع میشود. بوقهای نخست به شما میگویند در کدام قسمت هستید و بوقهای دوم به شما میگویند که چه زیر مجموعه ای رو انتخاب می کنید. مثلا:
اولین مجموعه Reverse هست و زیر مجموعه (حالت) بترتیب این ها هستند:
-Proportional W/O reverse
-Forward to Brake to Reverse
-Proportional W/O Reverse lockout
که اگر حالت نخست را انتخاب کنید دیگر ماشین دنده عقب ندارد
حالت دوم باعث میشود اگر ماشین جلو میره و شما فرمان دنده عقب رو دادید ماشین سریعاً میره دنده عقب ولی حالت سوم با کمی مکث ماشین رو دنده عقب می بره.
حالا فرض کن شما می خوای حالت سوم رو انتخاب کنید (که البته این حالت درون ای-روو براشلس حالت پیشفرضه).

برای اینکار:
پس از شنیدن اولین بوق،شما متوجه می شوید که شما در قسمت اول هستید و سپس دوباره یه بوق میزنه و به شما شماره ی حالت یا زیر مجموعه رو میگه.
وقتی دومین بوق رو بعد از اون بوقه که گفتم زد؛شما در حالت اول هستید اما شما حالت سوم را می خواستید پس دکمه دنده عقب (ترمز منظورمه) رو تا اخر فشار می دهید تا به ESC بگویید من حالت اول را نمی خواهم.
سپس دوباره بوق می زند و شما حالا در حالت چندم قرار داری؟
.
.
.
.
.
.
.

آفرین حالت دوم؛این رو هم رد میکنیم یا همون کاری که گفتم و حالا دو باره بوق میزنه و حالت سوم رو به ما نشون میده.
اینجا باید دکمه گاز رو تا اخر بگیری تا ESC بفهمه حالت سوم رو انتخاب کردی البته دوباره دکمه رو ول کن؛همینجوری برای همیشه تا آخر دکمه رو نگه نداشته باش تا برای rslj بعدی آماده بشی.
و حالا شما در مجموعه بعدی هستید (Brake amount) اما یه چیز رو بیاد داشته باشید:
اگه شما در قسمت اول - Reverse - مثلاً زیر مجموعه یا حالت اول رو انتخاب می کردید؛ESC متوجه می شد که شما حالت های دیگر این مجموعه را نمی خواهید و سپس میرود در قسمت بعدی (Brake amount).
این هم نقشه دنباله:

'گفته شدBrake/Reverse Type -
  • Reverse Lockout*
  • Forward/Brake
  • Forward/Brake/Reverse
Brake Amount
  • 25% Power
  • *50%
  • 75%
  • 100%
Reverse Amount
  • 25%
  • *50%
  • 75%
  • 100%
Punch/Traction Control - مقدار قدرت گاز رو میگه؛اگه رو 100 باشه مثل این می مونه که روی پدال گاز یه دفعه فشار بدین.
  • High - کم کم گاز میده
  • ....
  • ...
  • ..
  • خاموش* - حداکثر قدرت را دارد
Drag Brake - برای موتور های براشد هست نه براشلس و ای-روو براشلس هست پس باید خاموش باشه - اصولاً برای نوع ترمز هست که چقدر باید درگ (بقول ما دستی) بکِشه.
  • ِ*Drag Brake OFF
  • ..
  • .....
  • ........
  • ...........
Dead Band - مقدار مسافت دکمه گاز رو می گه هرچی کمتر باشه باید خیلی با دقت گاز بدین تا ماشین یک دفعه گاز نخوره.
  • 1500
  • *1000
  • 750
  • 500
  • 250
Cutoff Voltage - برای لیتیوم پولیمر هست و مقدار کمترین ولتاژ ممکنه رو تشخیص میده.
  • هیچ*
  • اتومات
  • 5
  • 6
  • 9
  • 12
  • 15
  • 18
Motor Trim - بیشتر=سرعت بیشتر دمای بیشتر و ولتاژ خوری بیشتر.
  • ...................
  • .............*
  • ....
Motor Type - مهم هست و باید به ESC بگید که نوع موتور براشلس هست:
  • *Brushless
  • Reversing Brushed
  • High power Brushed
* ستاره ها همه تنظیمات کارخانه ای خود ای-روو هستند.
  • 2- کسل لینک (نیاز به کامپیوتر و لوازمی که گفته خواهد شد؛خواهید داشت):
نقل قول: برای اینکار شما کسل لینک رو باید اینجوری وصل کنید. پورتش به ESC و اونطرفش رو به کامپیوتر وصل کنید:

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید



البته همیشه یادتون باشه سر + روشنتر (و وسطی) و سر - همیشه از همه سیاهتره.
پس یادتون باشه که درست اونها رو بهم وصل کنین.

خب اون قسمت USB به کامپیوتر و طرف دیگرش به کسل لینک وصل شد؛اما در باره کابل ESC چطور؟ خب اینطرف که کسل لینک وصله ولی اونطرف به کجا وصله؟

جوابش ساده هست؛برای اینکار باید محفظه نگهدارنده گیرنده رادیو کنترل را که درون آن گیرنده رادیو کنترل است؛ باز کنید:
شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


سپس سیم ESC رو به طرف دیگر کابل ESC وصل کنید (سیم ESC در ch2 هست).

خب حالا کسی دوست نداره محفظه ESC رو باز کنه تا محکم و دست نخورده بمونه... باید چی کار کنه؟ جوابش رو توی پست "نکات کلیدی" خواهم گفت.


عکسی از یواس بی مینی و کسل لینکی که به کابل ESC وصل شده.

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید



حالا به کامپیوتر وصلش می کنیم:

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید



خب تا اینجا مراحل نصب به کامپیوتر بود.

Castle Creations CastleLink software یه نرم افزاریه که با اون باید ESC رو تنظیم کنیم.
برای دانلود تازه ترین نسخه به سایت سازنده رجوع شود.

پس از دانلود و پس از متصل کردن ESC به کامپیوتر؛نرم افزار را اجرا کنید:
شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید



خب حالا میریم تو تب Basics و شروع می کنیم به تنظیم:
Brake/Reverse Type - قبلاً توی قسمت تنطیم با فرستنده گقته شد.

Brake Amount - مقدار فشار ترمز رو در حداکثر قدرت میگه؛مثلا اگه 100% باشه ترمزش مثل این می مونه شما یه دفعه ای پدال ترمز رو تا حداکثر گرفته باشید.

Reverse Throttle - سرعت دنده عقب رفتن رو با این تنظیم کنید.

Punch Control - قبلاً توی قسمت تنطیم با فرستنده گقته ام.

Drag Brake -این قسمت رو اگه مثلاً بگذارید روی 100% پس از اینکه دکمه گاز رو ول کنید؛با تمام قدرت ماشین ترمز میکنه. اگه رو خاموش تنظیم باشه؛پس از ول کردن دکمه گاز؛ماشین اتوماتیکوار دیگه ترمز نمی کنه.

Start Power - مقدار انرژی اولیه مورد نیاز برای راه بردن ماشین از صفر کیلومتر رو تنظیم می کنه. اگه روی هرچیزی بجز Low باشه؛اگه جنس باطری و کانکتور ها خوب نباشه؛ماشین موقع استارت اولیه پت پت میکنه و این خوب نیست.

Motor Timing - زمان بندی موتور رو عوض می کنه یعنی اگه مفدار زمان بندی روی کمترین باشه؛ موتور خنکتر - آروم تر - کار میکنه و باطری دیرتر تموم میشه اما سرعت یکمی کمتر میشه ولی اگه بالاتربن باشه،موتور داغ میکنه و سرعت کمی بیشتر میشه و باطری زود خالی میشه.
شرکت کسل پیشنهاد می کند که روی کمترین مقدار تنظیم شود.

Arming Time- این مربوط به فرستنده هست؛هرچه بیشتر بشه مقدار ایست کردن ماشین برای اجرا کردن دستورات بیشتر میشه. مثلا اگه رو 5 باشه؛5 ثانیه بعد از گرفتن فرمان ترمز؛ترمز میکنه.

Cutoff Voltage-خیلی خیلی خیلی مهم! اگه از باطری LiPo استفاده نمی کنید این رو روی Disabled بگذارید!!! بعداً در باره این گزینه با هم حرف می زنیم! (در پست نکات کلیدی ببینید).

Throttle Curve
گراف مقدار فشار گاز رو میگه مثلا اگه این جوری بشه:
شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


اگه گاز رو تا آخر یکباره فشار بدید؛ماشین ناگهان گاز می خوره و شاید دوچرخ بزنه.
ولی به این شکل باشد:
شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


کم کم گاز می خوره و شتابش کم کم زیاد میشه.
اما اگر چنین تنظیم کنید:
شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


همونطور که حدس زدید شتابش در سرعتی معیین شده ناگهان زیاد میشود.
(توجه داشته باشید که برای تنظیم اگه روی Curve باشه خطوط خمیده و اگه Linear باشد؛شکسته رسم می شوند؛برای رسم از کلیک و راست کلیک ماوس استفاده کنید.)

توجه کنید که نباید شما این جوری تنظیمش کنید؛این رو نشون دادم تا شما بدونید چه کارهایی میشه باهاش کرد: - نباید رسمتان (گراف کشیده شده) نزولی باشد.
شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید



Brake Curve و Tourque Cruve نیز همانند همین قسمت تنظیم می شوند منتها Brake Curve مقدار قدرت ترمز و آن یکی مقدار تورک (قدرت) رو تنظیم می کنه.


Software
با این قسمت شما فرم ور (نرم افزار درون ESC) را می توانید بروز کنید ولی یادتان باشد که فرم ور های بتا خطر سوختن ESC را به دنبال دارند برای اینکار ابتدا نوع فرم ورک را با زدن کلیک بر ان مشخص کرده و دکمه Update Firmware را بزنید.
شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


در قسمت Device نوع ESC را مشخص کنید (اتوماتیکوار مشخص می شود اما گاهی اوقات باید خودتان آنرا دستی تغییر دهید.)
برای ذخیره سازی تنظیماتی که کردید دکمه Update را بزنید و برای اینکه همه چیز را به حالت اولیه کارخانه برگردانید دکمه Defaults را بزنید.


شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

نکات کلیدی:
  • برای آپدیت کردن از راه کسل لینک شما نه به باطری و نه به فرستنده (ترانسمیتر یا کنترل) نیاز دارید.
  • اگر از باطری های لیتیوم پلیمر استفاده می کنید حتماً این قسمت را بخوانید.
در قسمت Cutoff voltage باید به ESC بگید که چه نوع باطری ای را استفاده میکنید در صورتی که دوست دارید بدانید چرا لیتیوم پلیمر از نیکل کادمیم و نیکل هیدرو متان چرا بهتر و عجیبتر است به صفحه سایتم با این ادرس:
Danoosh.webs.com/LinkThree.htm
وارد شده و قسمت LiPo Owners را بخوانید.

Cutoff voltage یک سامانه هوشمند است که از دشارژ شدن (و در نتیجه سوختن) باتری های لیتیوم پلیمر جلوگیری میکند. باتری معمولی ای-روو براشلس و سامیت (مدلهای جدیدشان دارای باتری هستند) نیکل هیدرو متان هست.
حالا چرا لیتیومی با هیدرومتانی اینقدر فرق داره؟ جوابش اینه که باتری های لیتیومی بر خلاف هر باطری دیگری ناگهان تمام می شوند؛مثل بنزین که وقتی ته کشید ماشین خاموش می شه. اما باتری های معمولی کم کم زورشون کم میشه در نتیجه ما می فهمیم که داره سارژشون تموم میشه اما در مورد لیتیومی ها؛چون ناگهان باتری خالی میشه؛باید فکر دیگه ای کرد و آنهم Cutoff voltage هست.

12 - این رو موقعی که LiPo 4s یا دو تا 2s دارید باید انتخاب کرد. (4 اس یعنی 4 تا باتری که درون یه بسته بنام باتری پک جاسازی شده اند).
15 - این رو موقعی مه LiPo 5s یا یک 2اس و یک 3اس رو دارید،انتخاب کنید.
18 - این رو موقعی که از دوتا LiPo 3s یا یک LiPo 6s استفاده میکنید؛انتخاب کنید.
Auto - اتوماتیک مقدار اس رو میشمارد و با فلش و صدای بیپ به شما می گوید که چقدر باتری در یک پک است. البته شما باید مطمین شوید که درست مقدار باتری ها را شمارده،سپس ماشینتان را استفاده کنید. این قسمت را اصلاً برای باتری های هیدرو متان و نیکل دار استفاده نکنید.
نیکل هیدرو متان= NiHM
نیکل کادمیوم=NiCd
لیتیوم پلیمر=LiPo
کدام یک از یاتری ها بهتر است؟
برای یافتن جواب به ادرس این صفحه از سایتم رجوع شود:
Danoosh.webs.com/LinkThree
  • در صورتی که کابلی که یک طرفش USB mini یا V3 نیست را ندارید،این قسمت را بخوانید:
می توانید با این مبدل به حالت می نی تبدیل کنید تا به کسل لینک وصل شود:
البته بیادداشته باشید که این مبدل کار همان کابل USB را خواهد کرد.
شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید



  • servo extension cable یا کابل اضافی سروو؛ راهی برای آپدیت بی دردسر:
برای اینکه محفظه گیرنده را دیگر باز نکنید؛از این کابل برای بروزرسانی و تنظیم ESC بجای کابل ESC ای که توضیح داده بودم استفاده کنید:
شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


این کابل را برای JR (اسپکتروم) و Futaba میسازند و چون ای-روو از سیستم 2.4 گیگاهرتز استفاده می کنه شما باید از نوع Futaba را استفاده کنید.

این کابل به شما اجازه میدهد که سر اضافی نرِ این کابل را به جعبه گیرنده رادیو کنترل (محفظه گیرنده رادیو کنترل) وصل کنید و همان طور که درحال نصب سر ماده کابل هستید، آنرا ضد آب,محکم و دستنخورده داشته باشید.سپس کابل را به ESC نصب کرده و کارهای بروز رسانی و تنظیم را انجام دهید.
  • گزینه هایی که با (*) نشان داده شده در نرم افزار همان گزینه های انتخاب شده/گزینه های از پیش تعیین شده ESC هستند.
  • 3- استفاده از کسل فیلد آپدیتر (نیاز به یک سخت افزار دارید):
نقل قول: سومین و آخرین راه حل؛استفاده از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هست که بدون کامپیوتر تمام کارها را می کند و البته می توانید آنرا به کامپیوتر نیز وصل کنید.


  1. کسل فیلد دو نوع دارد؛زرد برای ماشین و آبی برای هواپیما.
  2. آپشن ها همه مشابه دو روش پیشین است.
  3. برای دیدن دیاگرام و نحوه اتصال قطعات تنها کافیست دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    را ببینید.

البنه بد نیست بدانید که برادر این مدل؛ Traxxas Summit نیز از فریم.ور نسخه 1.21 در ESC یا Electronic Speed Controller خود استفاده می کند، بصورت تکنیکی،نسخه 1.21 Firmware موتور را قدرتمند تر به نکایش می گذارد.
ESC به کنترل قدرت و سرعت و سایر تنظیمات موتور می پردازد.

در صورت مفید بودن این مقاله؛دکمه سپاس یا همان تشکر و یا دکمه افزایش اعتبار را بزنید


با سپاسی فراوان،
بدرود.

2k dollars
۹ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۱۵ : ۰۹ عصر
ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,840 اعتبار: 712
ارسال: #2
RE: تاپیک آشنایی مباحث پیرامون با مدل 5608 تراکساز: Traxxas E-REVO Brushless Edition 1:10
با تشكر از شما دانوش جان، اين مقاله شما چندتا اشكال داره كه بعدا توضيح خواهم داد، بعضي از قسمتها اشكال ترجمه دارند مثل فريم وير ساميت كه با ايروو مقايسه شده

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۹ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۲۸ : ۱۰ عصر
ارسال ها نقل قول
دانوش
*
کاربر سایت

کاربر دعوت شده
نام : (نا نوشته)
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو :
غایب
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 13 اعتبار: 0
ارسال: #3
RE: تاپیک آشنایی مباحث پیرامون با مدل 5608 تراکساز: Traxxas E-REVO Brushless Edition 1:10
باها جان؛ این مقاله رو می خوام پاک کنم (اشکال های زیادی - مثل ایهام و غلط نویسی داره و راستش حوصله تصحیح رو ندارم!) درضمن این ترجمه نیست، مفهوم چند تیپ (tip=نکته) مختلف رو از سایت های مختلف گرفتم و مخلوط کردم؛نه این که فقط ترجمه کرده باشم.

در ضمن فریم ور سامیت دقیقاً همین چیزی هست که گفتم,من خودم در سایت Traxxas دیده بودم (در قسمت forum).

2k dollars
۱۰ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۲۰ : ۰۴ عصر
ارسال ها نقل قول
دانوش
*
کاربر سایت

کاربر دعوت شده
نام : (نا نوشته)
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو :
غایب
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 13 اعتبار: 0
ارسال: #4
RE: تاپیک آشنایی مباحث پیرامون با مدل 5608 تراکساز: Traxxas E-REVO Brushless Edition 1:10
درود.
راهنمای
E-REVO BRUSHLESS EDITION
.MAMBA MONSTER MAX 1/8 SCALED ESC version

هرچند که من ERBE ندارم اما توضیحاتی مهم در رابطه با این مدل هست که باید بگم:

  • تنظیم موتور
mall">برای تنظیم موتور به این صفحه در این سایت بروید - به فارسی و با وضوحی کامل شرح داده شده:
http://www.persianrc.net/forum/showthread.php?t=916
  • هشدار ها
یک هشدار مهم در رابطه با بروز کردن سامانه کنترل سرعت این مدل وجود دارد و این آن است که هیچگاه از Firmware های نوع Beta برای بروز کردن استفاده نکنید و مطمین شوید که Beta نیست؛دلیلش هم روشن است،
وقتی ما نرم افزاری را می سازیم - موتور ای-روو براشلس، نرم افزار دارد - مراحلی را برایش مهیا میکنیم که بدین شرح است:
مرحله Alpha -در این مرحله افراد سازنده کارایی نرم افزار را تست می کنند
مرحله Beta - در این مرحله افراد معمولی با دانلود این نوع از نرم افزار؛آن را تست کرده و مشکلات را به کارخانه می گویند پس نرم افزار هنوز مشکلاتی را دارد.
مرحله RC (!) - در این مرحله که به معنی Release Candidate هست،مرحله ای می گویند که نرم افزار تقریباً مشکلی ندارد.
مرحله فاینال که دیگر مشکلی ندارد و در کامپیوتر مشکلی ایجاد نمی کند.

در شرکت Castle فریم ورک (نرم افزار درون ESC که کار های دیجیتال را مهیا و با سخت افزار کامل می کند) نوع بتا را با مسولیت "این را با ریسک خودتان استفاده کنید" برای دانلود می گذارد که به احتمال دقیقاً 50% ؛ESC را می سوزاند و اینجا دقیقاً مثل تخم مرغ شانسی می ماند... .

لازم به ذکر است که Summit هم با سامانه کنترل سرعت EVX-2 دارای فریم ورک فاینال 1.20 (که بهترین فریم ورک برای مدل های با تورک بالاست) است.

  • زبان ای-روو براشلس!زبان ای-روو براشلس به روایت رنگ چراغ های موتورش:
بله! ای-روو براشلس با شما حرف می زند! اما چطور میشود زبانش را فهمید؟
این مطلب را که از یکی از کار کنان کسل نقل شده؛بخوانید:

نقل قول: اگر ERBE شما ساکن است:
  • چشمک زدن چراغ قرمز و زرد = موتور جوش آورد
  • چشمک زدن چراغ سبز و زرد = کم بودن ولتاژ Cut off
  • تنها چراغ سبز یا فقط چراغ قرمز چشمک بزند = موتور - در اینجا ESC - تنظیم نشده و یا Throttle Sub-Trip* روی صفر نیست.
  • چراغ قرمز یا چراغ سبز روشن بماند = نباید چنین چیزی بوجود آید اما به معنای Full Throttle** یا Full Reverse** هست.
  • چراغ زرد چشمک می زند = مشکلی در کنترل - Transmitter - وجود دارد
  • روشن ماندن چراغ زرد = حالت خلاص تنظیم شد و موتور روی حالت خلاص است (بی حرکت است).
  • همه چراغ ها چشمک می زنند = اختلال در سیگنال های ورودی گیرنده**** به موتور.
اگر درحال گاز دادن ماشین هستید:
  • چشمک زدن چراغ قرمز و زرد = موتور جوش آورد
  • چشمک زدن چراغ سبز و زرد = کم بودن ولتاژ Cut off
  • چشکک زدن چراغ سبر یا قرمز = متمایل بودن سیگنال های دریافتی به جلو (سبز) یا عقب (قرمز) رفتن مدل.
  • روشن ماندن چرغ سبز یا قرمز = حالت تخت گاز رفتن (سبز) و یا حالت دنده عقب رفتن با تمامی سرعت (قرمز)
  • چراغ زرد چشمک می زند = مشکلی در کنترل - Transmitter - وجود دارد
  • چراغ زرد روشن بماند = وجود ندارد؛در صورت وجود چنین علامتی،موتور را عوض کنید - توجه کنید که موتور در اینجا به معنی همان ESC است.
  • همه چراغ ها چشمک می زنند = اختلال در سیگنال های ورودی گیرنده**** به موتور.

اگر در حال تنظیم موتور بصورت دستی باشید:
  • چشمک زدن قرمز و زرد = چشمک زدن سبز و زرد = نباید چنین چیزی هنگام تنظیم موتور دیده شود.
  • چشمک زدن قرمز یا سبز (همراه با صدای بیپ) = سامانه کنترل سرعت از شما درخواست فرمان نه و آری (بوسیله Throttle و Reverse) را می خواهد؛ اگر بیشتر از 8 دقیقه طول بیانجامد،به معنای آن است که سامانه کنترل سرعت دستورات را کامل دریافت نمی کند،پس بیشتر دکمه گاز یا دنده عقب را بفشارید تا سامانه کنترل؛متوجه شود.
  • روشن ماندن چراغ قرمز یا سبز=فرمان آری(سبز)/نه (قرمز) صادر و انجام شد.
  • چشمک زدن چراغ زرد= اختلال در پارامتر های ورودی، زیرا کنترل (ترانسمیتر) حالت اکسپوتانشل صفر یا لاینر نیست ، ساب-زیرو اش روی ضفر نیست و حالت میکسینگ خاموش نیست.

  • همه چراغ ها چشمک می زنند = اختلال در سیگنال های ورودی گیرنده**** به موتور و گاهی اوقات اگر 4 بار چشمک زدند و یا صدایی آمد به مفهوم قبول کردن تنظیم ها توسط سامانه کنترل است و یا اینکه مشکلی در throttle بوجود امده.

---------------------
پاورقی:
Sub-Trim* =
نقل قول: during machine setup, you'll almost always need the servo arm at 90 degrees (or some fixed position relative) to the incoming rod.

Most of the time, you can get very close (or dead on) to that simply by fussing around w/ different servo arms or splines. In the cases you can't, thats when you use subtrim. it moves the servo's 'center' a bit. you should strive to use as little subtrim as possible (it's an electronic cheat) and get things right via mechanical means

**Full throttle/reverse = حالتی که کاملاً گاز را میگیرید و یا کاملاً دکمه دنده عقب را می گیرید.
:****VALID SIGNAL
نقل قول: speed control is not receiving a valid signal from the receiver. Usually indicates the receiver wire is plugged in backwards into the receiver; also happens when speed control has accepted a calibration setting (throttle, reverse or neutral) and flashes/chimes 4 times before moving to next calibration point; or problem with throttle channel on receiver
____________-_______________-__________
MERV= MINI E-REVO VXL یا همان 1/16 VXL E-REVO
ERBE= E-REVO BRUSHLESS EDITION یا همان 1/8 E-REVO Brsuhless MMM
* * *
شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


پایان

آدرس مقاله های اصلی من:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


باسپاسی فراوان
بدرودشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

.

2k dollars
۱۰ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۳۵ : ۰۸ عصر
ارسال ها نقل قول


کلمات کلیدی: تاپیک, آشنایی, مباحث, پیرامون, با, مدل, 5608, تراکساز, Traxxas, E REVO, Brushless, Edition,


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  آشنایی با ماشینهای کنترلی ARIAN - BAJA 5SC 10 12,234 ۱۰ / ۶ / ۱۳۹۵ -- ۲۲ : ۱۲ صبح
آخرین ارسال: piramid
  آبندی موتور Traxxas iRamtin 2 1,234 ۷ / ۱ / ۱۳۹۱ -- ۱۲ : ۰۱ صبح
آخرین ارسال: iRamtin

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان