R30 Forum

خوش آمدید به انجمن تخصصی مدل آرسی, میهمان گرامی وارد شوید یا ثبت نام کنید

[ توجه ] شرايط و امکانات VIP [ فيلم ] آموزش كار با آرسي تيوب
[ نظر سنجي ] سايت آرسي را چگونه ارزيابي مي کنيد ؟ [ توجه ] سوالات کاربران جديد درباره آرسي
 
امتیاز موضوع:
  • 20 رأی - میانگین امتیازات: 3.05
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مقایسه انواع باطری ها
نویسنده پیام
DRAGON
**
کاربر جدید

ارتفاع : هزار پا
نام :
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 19 اعتبار: 2
ارسال: #1
مقایسه انواع باطری ها
با سلام:

همون طور که در معرفی عرض کردم در خصوص قسمتهای الکترونیکی در خدمت دوستان هستم لطفا در این تاپیک فقط در مورد باطری و شارژر پست بدید .

تا حد توان در خدمتم.
۱۷ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۲۴ : ۱۰ عصر
ارسال ها نقل قول
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,876 اعتبار: 262
ارسال: #2
RE: باطری ، شارژ
خیلی خوبه که این بخش رو ایجاد کردید.

من اولین سئوال رو خودم می پرسم.

پرفورمنس یه باطری Li-In و Li-Po چقدر با هم متفاوت هست ؟
۱۷ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۲۷ : ۱۰ عصر
ارسال ها نقل قول
DRAGON
**
کاربر جدید

ارتفاع : هزار پا
نام :
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 19 اعتبار: 2
ارسال: #3
RE: باطری ، شارژ
( ۱۷ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۲۷ : ۱۰ عصر)HOOMAN نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خیلی خوبه که این بخش رو ایجاد کردید.

من اولین سئوال رو خودم می پرسم.

پرفورمنس یه باطری Li-In و Li-Po چقدر با هم متفاوت هست ؟


خوب خیلی تفاوت دارن
1: Li-Po خیلی سبکتر از Li-In هستش
2: Li-Po قدرت دیسشارژ بهتری داره و در سری HP میشه تا 10c ازشون بار گرفت
3: Li-Po حجم بسیار کمی رو اشغال میکنن
....................................
1: Li-In طول عمر بیشتری داره
2: Li-In زودتر شارژ میشه و جریان بیشتری رو هنگام شارژ تحمل میکنه
2: Li-In ارزونتر بودنش
۱۷ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۳۷ : ۱۰ عصر
ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,547 اعتبار: 651
ارسال: #4
RE: باطری ، شارژ
با اجازه هومن عزیز،یه نکته رو توضیح بدم باطری مورد نظر Li-Ion هست نه Li-In
این هم یه مقایسه از دوست عزیزم اقای مهندس مهرشاد منصوری :
اسید سرب:
+:ارزون،در دسترس،مقاوم به ضربه و حرارت!
-:سنگین،شارژ حداکثر با یک چهارم ظرفیت،عمر نسبتا کم،راندمان دیسشارژ پایین،حساس به خالی موندن.
کاربرد: برای استارتر.
مارک خوب موجود در بازار:vitalize

نیکل کادمیوم:
+:مقاومت خوب به حرارت،تخلیه داخلی کم،سبک تر از اسید سرب،قدرت تخلیه متوسط،ارزون، غیر حساس به تخلیه بیش از حد.
-:نیاز به دیسشارژ دوره ای،راندمان کم شارژ،نسبتا سنگین.
کاربرد: باطری فرستنده و گیرنده
مارک خوب موجود در بازار:sanyo

نیکل متال هایدراید:
+:قابلیت شارژ سریع،وزن نسبتا کم(نصف کادمیوم) ،عدم نیاز با دیسشارژ دوره ای،راندمان نسبتا خوب دیسشارژ،غیر حساس به تخلیه بیش از حد.
-:تخلیه داخلی بالا،حساس به حرارت،راندمان شارژ نسبتا پایین.
کاربرد: ماشین و قایق الکتریکی،گیرنده و فرستنده
مارک خوب موجود در بازار:SONY,ENERGIZER,KODAK


لیتیوم پلیمر:
+:کمترین وزن ممکن،راندمان شارژ عالی،راندمان دیسشارژ عالی،شارژ خیلی سریع،ولتاژ تخلیه هموار،خوش ابعاد.
-:حساس به شارژ و دیسشارژ بیش از حد،نگهداری مشکل تر،خطر اتش سوزی
کاربرد: هواپیما،ماشین و قایق حرفه ای، فرستنده، سیتم گیرنده و سروو و جرقه زن هواپیماهای بزرگ.
مارک خوب موجود در بازار:HYPERION,DUALSKY,POLYQUEST,MULTIPLEX,FL IGHT POWER

lifepo4:
+: تمام مزایای لیپو الا وزن 30 درصد بیشتر،حساسیت کمتر به دیسشارژ بیش از حد،شارژ بسیار سریع، دوستدار محیط زیست.
-:کمی سنگینتر از لیپو،تنوع کمتر از لیپو در حال حاضر.
کاربرد: همه جا به خصوص هواپیما.
فعلا در بازار ما موجود نیست.

__________________

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۷ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۲۷ : ۱۱ عصر، توسط Reza-Sadri.)
۱۷ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۲۱ : ۱۱ عصر
ارسال ها نقل قول
DRAGON
**
کاربر جدید

ارتفاع : هزار پا
نام :
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 19 اعتبار: 2
ارسال: #5
RE: باطری ، شارژ
دوستان عزیز:
اگر تصمیم به استفاده از سلول پلیمر رو گرفتید در ساخت شارژر اون خیلی دقت کنید به یاد داشته باشید که بودن مدار بالانسر هم برای شارژر و هم برای مدار cut off کاملا الزامی هستش
۱۸ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۰۶ : ۱۰ عصر
ارسال ها نقل قول
تبلیغات
پرشین پایا
By: My-BB.Ir
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,876 اعتبار: 262
ارسال: #6
RE: باطری ، شارژ
( ۱۸ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۰۶ : ۱۰ عصر)DRAGON نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان عزیز:
اگر تصمیم به استفاده از سلول پلیمر رو گرفتید در ساخت شارژر اون خیلی دقت کنید به یاد داشته باشید که بودن مدار بالانسر هم برای شارژر و هم برای مدار cut off کاملا الزامی هستش

ایکاش این نکات در قالب یه مطلب آموزشی جامع توی سایت قرار بگیره
۱۸ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۵۵ : ۱۰ عصر
ارسال ها نقل قول
DRAGON
**
کاربر جدید

ارتفاع : هزار پا
نام :
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 19 اعتبار: 2
ارسال: #7
RE: باطری ، شارژ
( ۱۸ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۵۵ : ۱۰ عصر)HOOMAN نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
( ۱۸ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۰۶ : ۱۰ عصر)DRAGON نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان عزیز:
اگر تصمیم به استفاده از سلول پلیمر رو گرفتید در ساخت شارژر اون خیلی دقت کنید به یاد داشته باشید که بودن مدار بالانسر هم برای شارژر و هم برای مدار cut off کاملا الزامی هستش


ایکاش این نکات در قالب یه مطلب آموزشی جامع توی سایت قرار بگیره


منم موافقم
اگه قرار شد این کارو بکنید منم هر کاری از دستم بر بیاد انجام میدم
۱۸ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۱۶ : ۱۱ عصر
ارسال ها نقل قول
rxsina
*
کاربر سایت

ارتفاع : صد پا
نام :
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 8 اعتبار: 0
ارسال: #8
RE: مقایسه انواع باطری ها
نوع باطری مورد استفاده تو یه مدل به چه چیزایی بستگی داره؟ مثلا اینکه باتری لیتیوم باشه یا چیز دیگه بستگی به چیز خاصی داره یا فقط سلیقه ای هستش؟
سل باتری رو اگه نسبت به نمونه فابریک خودش تغیر بدیم و بیشتر کنیم چه اتفاقی می افته؟ آمپر رو چطور؟ مشکلی برای مدل پیش میاد یا نه؟ امروز بحثی داشتیم با یکی از دوستان که میگفت ولتاژ باتری رو نباید تغیر داد ولی آمپر رو میشه بیشتر کرد مثلا بجای 2500 میلی آمپر از 3300 میلی آمپر استفاده کرده و میگه که گشتاور رو افزایش داده یعنی به همین سادگی و مشکلی پیش نمیاد؟ من که تو کتم نمیره ولی فکر میکنم افزایش سل مشکلی نداره درسته؟ البته تا حد مجاز موتور
اگه دوستان راهنمایی کنن ممنون میشم
۱۷ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۴ : ۰۸ عصر
ارسال ها نقل قول
AMIN2904
**
مدیر بخش
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی ماشین

مدیر انجمن
نام : امیررضا امام دوست
محل سکونت : رشت
مدل : edf jets
راديو : Aurora9-hitec
آفلاین
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,677 اعتبار: 435
ارسال: #9
RE: مقایسه انواع باطری ها
( ۱۷ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۴ : ۰۸ عصر)rxsina نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوع باطری مورد استفاده تو یه مدل به چه چیزایی بستگی داره؟ مثلا اینکه باتری لیتیوم باشه یا چیز دیگه بستگی به چیز خاصی داره یا فقط سلیقه ای هستش؟
سل باتری رو اگه نسبت به نمونه فابریک خودش تغیر بدیم و بیشتر کنیم چه اتفاقی می افته؟ آمپر رو چطور؟ مشکلی برای مدل پیش میاد یا نه؟ امروز بحثی داشتیم با یکی از دوستان که میگفت ولتاژ باتری رو نباید تغیر داد ولی آمپر رو میشه بیشتر کرد مثلا بجای 2500 میلی آمپر از 3300 میلی آمپر استفاده کرده و میگه که گشتاور رو افزایش داده یعنی به همین سادگی و مشکلی پیش نمیاد؟ من که تو کتم نمیره ولی فکر میکنم افزایش سل مشکلی نداره درسته؟ البته تا حد مجاز موتور
اگه دوستان راهنمایی کنن ممنون میشم
توی هواپیما وهلی ازباطری لیتیوم پلیمر استفاده میشه.
توی هلی های کواکسیال کوچیک وهواپیماهای کوچیک هم معمولا از نیکل کادمیوم.
ولتاژوآمپرهم بسته به نوع هواپیما واندزه هواپیما ووزن هواپیماهستش.
کم کردن یااضافه کردن سل بهتره انجام نشه.چون کیفیت سل وآمپراژشون امکان داره باهم تفاوت داشته باشه.
آمپرروهم نمیشه تغییرداد چون مثل این میموته که باطری رو ازوسط بخواید ببرید .
اون تغییردادن آمپر منظوراینه که به جای اینکه از باطری 2500استفاده کنیم از باطری 3300استفاده کنیم که درنتیجه زمان پرواز افزایش می یابد.

قبل از ارسال تاپیک لطفا از طریق جستجوی سایت موضوع خود را جستجو کنید و در صورت پیدا نکردن آنرا مطرح کنید..

لطفا به جای طرح سوالات خوددر پ.خ یا تماس تلفنی آنرا در تاپیک دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مطرح کنید.

کاربران تازه وارد لطفا مطالعه کنند:

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۱۷ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۵۵ : ۰۸ عصر
WWW ارسال ها نقل قول
rxsina
*
کاربر سایت

ارتفاع : صد پا
نام :
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 8 اعتبار: 0
ارسال: #10
RE: مقایسه انواع باطری ها
آها پس ربطی به جریان عبوری از مدار نداره؟ آخه یه شدت جریانی تعریف شده واسه مدار که خوب نباید بیشتر بشه روی باطری هم یه آمپر ساعت داریم که فکر میکنم همونه که شما میگی یه امپر هم داریم که قدرت باطری هستش نمیدونم شایدم من اشتباه میکنم
۱۸ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۵۵ : ۱۲ صبح
ارسال ها نقل قول
تبلیغات
پرشین پایا
By: My-BB.Ir
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,876 اعتبار: 262
ارسال: #11
RE: مقایسه انواع باطری ها
( ۱۸ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۵۵ : ۱۲ صبح)rxsina نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آها پس ربطی به جریان عبوری از مدار نداره؟ آخه یه شدت جریانی تعریف شده واسه مدار که خوب نباید بیشتر بشه روی باطری هم یه آمپر ساعت داریم که فکر میکنم همونه که شما میگی یه امپر هم داریم که قدرت باطری هستش نمیدونم شایدم من اشتباه میکنم


این مطلب کم و بیش مفید هست و دید خوبی به شما خواهد داد :
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۱۸ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۱۰ : ۰۲ صبح
ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,547 اعتبار: 651
ارسال: #12
RE: مقایسه انواع باطری ها
( ۱۷ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۵۵ : ۰۸ عصر)amin2904 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
( ۱۷ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۴ : ۰۸ عصر)rxsina نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوع باطری مورد استفاده تو یه مدل به چه چیزایی بستگی داره؟ مثلا اینکه باتری لیتیوم باشه یا چیز دیگه بستگی به چیز خاصی داره یا فقط سلیقه ای هستش؟
سل باتری رو اگه نسبت به نمونه فابریک خودش تغیر بدیم و بیشتر کنیم چه اتفاقی می افته؟ آمپر رو چطور؟ مشکلی برای مدل پیش میاد یا نه؟ امروز بحثی داشتیم با یکی از دوستان که میگفت ولتاژ باتری رو نباید تغیر داد ولی آمپر رو میشه بیشتر کرد مثلا بجای 2500 میلی آمپر از 3300 میلی آمپر استفاده کرده و میگه که گشتاور رو افزایش داده یعنی به همین سادگی و مشکلی پیش نمیاد؟ من که تو کتم نمیره ولی فکر میکنم افزایش سل مشکلی نداره درسته؟ البته تا حد مجاز موتور
اگه دوستان راهنمایی کنن ممنون میشم

توی هواپیما وهلی ازباطری لیتیوم پلیمر استفاده میشه.
توی هلی های کواکسیال کوچیک وهواپیماهای کوچیک هم معمولا از نیکل کادمیوم.
ولتاژوآمپرهم بسته به نوع هواپیما واندزه هواپیما ووزن هواپیماهستش.
کم کردن یااضافه کردن سل بهتره انجام نشه.چون کیفیت سل وآمپراژشون امکان داره باهم تفاوت داشته باشه.
آمپرروهم نمیشه تغییرداد چون مثل این میموته که باطری رو ازوسط بخواید ببرید .
اون تغییردادن آمپر منظوراینه که به جای اینکه از باطری 2500استفاده کنیم از باطری 3300استفاده کنیم که درنتیجه زمان پرواز افزایش می یابد.


من یه نکته رو اضافه کنم در مورد گشتاور که در پستتون اشاره کردید،،،، با افزایش جریان تنها در صورتی گشتاور بیشتر میشه که موتور جریان بیشتری بکشه و خروجی ان مقدار گشتاور را داشته باشه و در حالت عادی همچین موردی پیش نمیاد، مثال میزنم شما یک موتور دارید با جریان نامیه 100 میلی امپر ، حالا اگر با باطری 500 میلی امپری کار کنه از نظر گشتاور هیچ فرقی با راه اندازی با باطری 1000 میلی امپری نخواهد داشت، و در موتورهای مورد استفاده در مدل هم همینطوره ، یعنی با افزایش جریان باطری تغییری در گشتاور خروجی موتور پیدا نمیشه و فقط مدت زمان استفاده بیشتر میشه.

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۱۸ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۲۷ : ۰۱ عصر
ارسال ها نقل قول
bahman
**
مدیر بخش

مدیر انجمن
نام : بهمن ارکانی
محل سکونت : تهران
مدل : انواع گلایدر ها
راديو : آرورا - فوتابا - جی آر
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 457 اعتبار: 361
ارسال: #13
RE: باطری ، شارژ
( ۱۷ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۲۱ : ۱۱ عصر)Baja_5T نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با اجازه هومن عزیز،یه نکته رو توضیح بدم باطری مورد نظر Li-Ion هست نه Li-In
این هم یه مقایسه از دوست عزیزم اقای مهندس مهرشاد منصوری :
اسید سرب:
+:ارزون،در دسترس،مقاوم به ضربه و حرارت!
-:سنگین،شارژ حداکثر با یک چهارم ظرفیت،عمر نسبتا کم،راندمان دیسشارژ پایین،حساس به خالی موندن.
کاربرد: برای استارتر.
مارک خوب موجود در بازار:vitalize

نیکل کادمیوم:
+:مقاومت خوب به حرارت،تخلیه داخلی کم،سبک تر از اسید سرب،قدرت تخلیه متوسط،ارزون، غیر حساس به تخلیه بیش از حد.
-:نیاز به دیسشارژ دوره ای،راندمان کم شارژ،نسبتا سنگین.
کاربرد: باطری فرستنده و گیرنده
مارک خوب موجود در بازار:sanyo

نیکل متال هایدراید:
+:قابلیت شارژ سریع،وزن نسبتا کم(نصف کادمیوم) ،عدم نیاز با دیسشارژ دوره ای،راندمان نسبتا خوب دیسشارژ،غیر حساس به تخلیه بیش از حد.
-:تخلیه داخلی بالا،حساس به حرارت،راندمان شارژ نسبتا پایین.
کاربرد: ماشین و قایق الکتریکی،گیرنده و فرستنده
مارک خوب موجود در بازار:SONY,ENERGIZER,KODAK


لیتیوم پلیمر:
+:کمترین وزن ممکن،راندمان شارژ عالی،راندمان دیسشارژ عالی،شارژ خیلی سریع،ولتاژ تخلیه هموار،خوش ابعاد.
-:حساس به شارژ و دیسشارژ بیش از حد،نگهداری مشکل تر،خطر اتش سوزی
کاربرد: هواپیما،ماشین و قایق حرفه ای، فرستنده، سیتم گیرنده و سروو و جرقه زن هواپیماهای بزرگ.
مارک خوب موجود در بازار:HYPERION,DUALSKY,POLYQUEST,MULTIPLEX,FL IGHT POWER

lifepo4:
+: تمام مزایای لیپو الا وزن 30 درصد بیشتر،حساسیت کمتر به دیسشارژ بیش از حد،شارژ بسیار سریع، دوستدار محیط زیست.
-:کمی سنگینتر از لیپو،تنوع کمتر از لیپو در حال حاضر.
کاربرد: همه جا به خصوص هواپیما.
فعلا در بازار ما موجود نیست.

__________________

با عرض سلام
دوستان گرامی و ارجمند
ضمن تشکر از جناب اقای مهندس صدری
در مورد پست ضمیمه میبایست چند مورد به روز شوند که این موارد بسیار مهم نیز میباشند :

1 : در مورد باتری های نیکل متال :
نسل جدید این باتری ها که بنام ALWAYS READY اخیرا" به بازار امده اند دارای مقاومت بسیار کم هستند ( حدود 10 درصد نسل قدیمی ) بطوریکه افت باتری پس از شارژ کامل و گذشت زمان یکساله
کمی بیشتر ازحدود 10 درصد و پس از 3 سال از شارژ کامل حد اکثر 25 در صد است و این باتری ها هم اکنون در پاساژ امجد موجود میباشند و به قیمت 4500 تومان هر عدد بفروش میرسند و به هز تعداد که بخواهید برایتان عین فابریک و با نقطه جوش پک میشوند .

2 : در مورد باتری های LIFEPO4
وزن تسل جدید این باتریها حدود 5 درصد از لیپو ها کمتر شده و در اکثر فروشگاه ها موجود است و در حال حاضر برای استفاده در گیرنده رادیو کنترلها و ترانسمیتر ها شدبدا" توصیه میشوند ولتاژ این باتری ها پس از رسیدن به 2 ولت بطور اتوماتیک قطع شده و باتری ها هم صدمه ای نمی بینند .
این باتری ها خطر اتش سوزی و انفجار هم ندارند و گاز خروجی از انها هم بر خلاف لیپو ها بیخطر برای افراد و محیط زیست است و به همین دلیل به انها باتری سبز میگویند .
با تشکر
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۹ / ۱۱ / ۱۳۹۱ -- ۴۵ : ۱۰ عصر، توسط bahman.)
۱۸ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۸ : ۰۵ عصر
ارسال ها نقل قول
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,876 اعتبار: 262
ارسال: #14
RE: مقایسه انواع باطری ها
باطری های lifepo4 از نظر وزن بیشتر از لیپو هستند یا کمتر ؟
اقای صدری نوشتند کمی سنگین ترند اما آقای ارکانی می گن 5 درصد سبک ترند ؟
۱۸ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۵۶ : ۰۹ عصر
ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,547 اعتبار: 651
ارسال: #15
RE: مقایسه انواع باطری ها
( ۱۸ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۵۶ : ۰۹ عصر)HOOMAN نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
باطری های lifepo4 از نظر وزن بیشتر از لیپو هستند یا کمتر ؟
اقای صدری نوشتند کمی سنگین ترند اما آقای ارکانی می گن 5 درصد سبک ترند ؟


نسل جدید باطریها را گفتند که سبکتر شدند نسبت به قدیمیها.

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۱۸ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۵۹ : ۰۹ عصر
ارسال ها نقل قول
تبلیغات
پرشین پایا
By: My-BB.Ir


کلمات کلیدی: باطری,


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  باطری های لیتیوم پلیمر (لیپو) Reza-Sadri 411 46,873 دیروز ۵۱ : ۰۹ عصر
آخرین ارسال: Aref
  استفاده از سلول های باطری لپ تاپ برای مدل morteza5921 33 1,187 ۲۷ / ۵ / ۱۳۹۳ -- ۳۰ : ۰۹ عصر
آخرین ارسال: morteza5921
  بررسی باطری های ni-mh و ni-cd raptor50 67 13,375 ۱ / ۵ / ۱۳۹۳ -- ۵۶ : ۱۲ صبح
آخرین ارسال: basmrn
  باطری wild scorpion Mohamadian 5 739 ۲۰ / ۳ / ۱۳۹۳ -- ۲۰ : ۱۲ عصر
آخرین ارسال: Mohammad_S
  مشکل آداپتور های شارژ باطری روتو استارت و گیرنده سویج morteza5921 5 154 ۶ / ۳ / ۱۳۹۳ -- ۵۵ : ۰۵ عصر
آخرین ارسال: S-HOSSEIN
  مقایسه شارژر ها ( Multiplex , Icharger , CellPro , Tunder power , Hyperion ) Ettehad 51 5,299 ۴ / ۱ / ۱۳۹۳ -- ۰۲ : ۰۵ عصر
آخرین ارسال: hamidam
  ساخت شارژر باطری لیتیوم پلیمر MASOUDBAHRAM 16 4,577 ۲۷ / ۱۱ / ۱۳۹۲ -- ۴۶ : ۰۸ عصر
آخرین ارسال: S-HOSSEIN
  انواع باتری های لیتیوم Mahdi Eghdami 4 1,174 ۲۰ / ۱۱ / ۱۳۹۲ -- ۳۵ : ۰۱ عصر
آخرین ارسال: alirezaowji
  شرح مشخصات باطری های لیپو و راهنمای انتخاب (مخصوص آماتورها) S-HOSSEIN 1 278 ۱۹ / ۱۱ / ۱۳۹۲ -- ۱۵ : ۰۲ عصر
آخرین ارسال: alirezaowji
  Dualsky lipo mate باطری چکر Aliviper 0 269 ۷ / ۱۰ / ۱۳۹۲ -- ۴۳ : ۰۸ عصر
آخرین ارسال: Aliviper

چه کسانی این موضوع را خوانده اند؟
کاربرانی که این موضوع را خوانده اند (2 کاربر):
nader_n ( ۳۰ / ۵ / ۱۳۹۳ --, ۱۷ : ۰۴ عصر)، محمد هادی عبدالهی سعادتلو ( ۲ / ۶ / ۱۳۹۳ --, ۲۳ : ۱۲ صبح)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان