R30 Forum

خوش آمدید به انجمن تخصصی مدل آرسی, میهمان گرامی وارد شوید یا ثبت نام کنید

[ توجه ] شرايط و امکانات VIP [ فيلم ] آموزش كار با آرسي تيوب
[ جديد ] بازگشت قوانين خريد و فروش [ مهم ] مديران پرتلاش سال 1394
 
امتیاز موضوع:
  • 42 رأی - میانگین امتیازات: 3.55
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
موتورهای الکتریکی
نویسنده پیام
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,840 اعتبار: 712
ارسال: #1
موتورهای الکتریکی
این قسمت هم باشه برای موتور های الکتریکی مورد استفاده در ماشینهای مدل که دو نوع هستند، موتورهای براش و موتورهای براشلس، عزیزان میتونن مشکلات و سوالاتشون رو در مورد این موتورها و اسپید کنترل در این قسمت قرار بدن :
الف - موتور و اسپید براش:
بطور کلی این موتورها شامل قسمتهای زیر میباشند:
1-ارمچر یا روتور
2- کوموتاتور
3- براش یا جاروبک
4- مگنت یا اهنربای فیلد
یک موتور براش DC از یک سیم پیج در روتور و ‌ آهنربای الکتریکی دائمی در استاتور تشکیل شده است و با یک سوییچ گردشی به نام کموتاتور جهت جریان الکتریکی را در هر سیکل دو بار برعکس می‌کند تا در آرمیچر جریان یابد و آهنربای دائمی را در بیرون موتور جذب و دفع کنند. سرعت موتور DC به مجموعه‌ای از ولتاژ و جریان عبوری از سیم پیچ‌های موتور و بار موتور یا گشتاور ترمزی، بستگی دارد به صورتی که سرعت موتور جریان مستقیم وابسته به ولتاژ و گشتاور آن وابسته به جریان است. معمولاً سرعت توسط ولتاژ متغیر یا عبور جریان در سیم‌پیچی موتور یا با داشتن یک منبع ولتاژ متغیر، کنترل می‌شود. (اسپید کنترل) ،این نوع از موتور می‌تواند در سرعت‌های پایین گشتاوری زیاد ایجاد کند، معمولاً از این موتورها در ماشینهای کنترلی نسبتا قدیمی استفاده میشد که با بوجود امدن تکنولوژی موتورهای براشلس، استفاده از این نوع موتورها روز به روز کمتر میشود در تصاویر زیر یک سیکل چرخش را میتوانید ببینید
   
   
   

در ادامه راجع به موتورهای براشلس هم صحبت خواهیم کرد.

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۲۰ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۵۴ : ۰۷ عصر
ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,840 اعتبار: 712
ارسال: #2
RE: موتورهای الکتریکی
ب - موتور های براشلس (موتور های بدون جاروبک)
موتورهاي براشلس هم مثل موتورهاي معمولي كار ميكنند، با اين تفاوت كه در اين موتورها، سيم پيچ ثابت داخل پوسته نصب میشه و آهنرباها ميچرخند،ضمن اینکه تعداد قطب و فازهای موتور براشلس هم با موتور براش فرق میکند، در واقع موتور براشلس مانند یک موتور سینکرون عمل میکند و معمولا از نوع سه فاز ان در مدلهای رادیو کنترل استفاده میشود، اگر به این موتور ها دقت کرده باشید میبینید که 3 سیمه هستند، این سه سیم هرکدام یک فاز ورودی به موتور هستند که با فازهای دیگه 120 درجه اختلاف دارند، از آنجائي كه سيم پيچ در اين موتورها ساكن است، نيازي به جاروبک وجود ندارد. كار تقسيم ولتاژ بين سيم پيچها را كنترل كننده سرعت موتور يا ESC انجام ميدهد، در این موتورها رابطه ولتاژ/سرعت و جریان/گشتاور خطی بوده و سرعت بالا را باگشتاور مناسب تولید میکند، ضمنا در سرعتهای پایین نیز گشتاور بالایی داردند.

.bmp  brushless1.bmp (اندازه: 218.69 KB / تعداد دفعات دریافت: 191)
مهمترین مشخصه این موتور ها نسبت ولتاژ/دور یا Kv موتور هست که میشه بدین صورت تعریف کرد :
سرعت ثابت موتور بدون بار بر حسب دور در دقیقه به ازای هر یک ولت تغذیه موتور، به عنوان مثال وقتی میگوییم Kv یک موتور 2000 است یعنی به ازای هر یک ولت ورودی 2000 دور در دقیقه سرعت میگیرد، همین موتور وقتی به یک باطری مثلا 3سل 11.1 ولت کار کند سرعت ان میشود 2000*11.1=22200 دور بر دقیقه.

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۲۱ / ۱۲ / ۱۳۸۹ -- ۴۳ : ۱۲ عصر
ارسال ها نقل قول
Aliviper
******
VIP Silver
کلوب تهران

ارتفاع : سی هزار پا
نام : علی ولدخانی
محل سکونت : تهران
مدل : caster-serpent-kyosho
راديو : futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 616 اعتبار: 144
ارسال: #3
RE: موتورهای الکتریکی
سلام
اگه ممکنه قیمت چند تا از موتور ها رو با اسپید بگذارید.
۱۹ / ۵ / ۱۳۹۰ -- ۵۸ : ۰۲ صبح
WWW ارسال ها نقل قول
choobsk66
**
کاربر جدید

ارتفاع : هزار پا
نام :
محل سکونت : بیرجند
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 33 اعتبار: 10
ارسال: #4
RE: موتورهای الکتریکی
( ۱۹ / ۵ / ۱۳۹۰ -- ۵۸ : ۰۲ صبح)Aliviper نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
اگه ممکنه قیمت چند تا از موتور ها رو با اسپید بگذارید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۱۹ / ۵ / ۱۳۹۰ -- ۲۱ : ۰۴ صبح
ارسال ها نقل قول
AMIN2904
**
مدیر بخش
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی ماشین

مدیر انجمن
نام : امین امام دوست
محل سکونت : رشت
مدل : edf jets & multirotors
راديو : Aurora9-hitec
آفلاین
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 3,003 اعتبار: 523
ارسال: #5
RE: موتورهای الکتریکی
قیمتارو اینجوری نمیشه فهمید.
شما باید بری تویکی ازسایت های فروش لوازم مدل وموتوری رو که میخوای رو با ابعاد وپول مورد نیازت انتخواب کنی.

قبل از ارسال تاپیک لطفا از طریق جستجوی سایت موضوع خود را جستجو کنید و در صورت پیدا نکردن آنرا مطرح کنید..

لطفا به جای طرح سوالات خوددر پ.خ یا تماس تلفنی آنرا در تاپیک دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مطرح کنید.

کاربران تازه وارد لطفا مطالعه کنند:

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۱۹ / ۵ / ۱۳۹۰ -- ۵۳ : ۱۱ صبح
WWW ارسال ها نقل قول
امین جعفری
*
کاربر جدید

ارتفاع : صد پا
نام :
محل سکونت : بیرجند
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 8 اعتبار: 0
ارسال: #6
RE: موتورهای الکتریکی
قیمت چند تا ازموتور ها تون با اسپید رو بگین@};-
۲۸ / ۵ / ۱۳۹۰ -- ۴۷ : ۱۲ عصر
ارسال ها نقل قول
Mahdi Eghdami
*****
VIP Gold
کلوب تهران

Mahdi-Eghdami
نام : مهدی اقدامی
محل سکونت : تهران
مدل : هلی و هواپیما
راديو : Aurora9-hitec&futaba 6ex
آفلاین
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 485 اعتبار: 166
ارسال: #7
RE: موتورهای الکتریکی
واقعا دستتون درد نکنه که بهم توی انتخاب موتور کمک کردیدشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


راستی یه سوال هم داشتم و اون اینه که چطور میتونم بفهمم یه موتور چقدر وزن رو در حالت عمودی میتونه بکشه بالا.
در ضمن معذرت میخوام دیر تشکر کردم در گیر کارای ربات بودم

اینجا فقط تو را از نوشته هایت ” می بینند “…
درست دیده ای ، فقط “خوانده” میشوی بی آنکه بشناسند تو را …
۵ / ۱۰ / ۱۳۹۰ -- ۱۵ : ۱۱ عصر
ارسال ها نقل قول
AMIN2904
**
مدیر بخش
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی ماشین

مدیر انجمن
نام : امین امام دوست
محل سکونت : رشت
مدل : edf jets & multirotors
راديو : Aurora9-hitec
آفلاین
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 3,003 اعتبار: 523
ارسال: #8
RE: موتورهای الکتریکی
یه فرمول خاصی داره که من الان دقیق یادم نیست اما مهندس صدری فکرکنم یادشونه.
بهترین کاراینه که ازخود فروشنده این سوال روبکنید.

قبل از ارسال تاپیک لطفا از طریق جستجوی سایت موضوع خود را جستجو کنید و در صورت پیدا نکردن آنرا مطرح کنید..

لطفا به جای طرح سوالات خوددر پ.خ یا تماس تلفنی آنرا در تاپیک دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مطرح کنید.

کاربران تازه وارد لطفا مطالعه کنند:

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۶ / ۱۰ / ۱۳۹۰ -- ۰۲ : ۱۱ صبح
WWW ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,840 اعتبار: 712
ارسال: #9
RE: موتورهای الکتریکی
یک فرمول خاص نداره بلکه تشکیل شده از چندین فرمول و پارامترهای مختلف، اما با حساب سر انگشتی به ازای هر 110 وات خروجی موتور میتونید یک کیلو گرم را پرواز بدید..

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۶ / ۱۰ / ۱۳۹۰ -- ۳۵ : ۰۲ عصر
ارسال ها نقل قول
ali
***
VIP Silver

ارتفاع : پنج هزار پا
نام : علیرضا
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 140 اعتبار: 138
ارسال: #10
RE: موتورهای الکتریکی
سلام

همونطور که جناب صدری فرمودند پارامتر های زیادی دخیل هست در این مورد اما اگر درست متوجه شده باشم شما در مورد نیروی لازم برای انتقال عمودی جسم صحبت کردی. متن زیر برای محاسبه نیروی لیفت لازم در هلیکوپتر می تونه مورد استفاده قرار بگیره.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


Below, we will demonstrate a method to calculate the theoretical thrust that that a propeller or rotor can generate. Of course in a helicopter, the rotor disk is oriented such that we call its force "lift" rather than thrust, "thrust" would be used in the case of an airplane. On a helicopter, the force of a tail rotor would be best described as thrust.

The first step is to measure the diameter of the rotor or propeller and calculate the area in square feet. Area is defined as:

A [ft^2] = Pi * r^2

-or-

A [ft^2] = (Pi/4) * D^2

where r is the radius of the propeller or rotor disk and D is the diameter in feet, of course Pi is the number 3.141592653589793238462643

If we know the area of the disk in square feet, we then need to know the amount of power that is delivered to the rotor. This needs to be in the units of horsepower. To convert the metric system of units Watts to horsepower, use the conversion: 1 horsepower = 745.699872 Watts. The goal is to calculate a parameter called "power loading" in units of horsepower per square foot. Power loading is calculated by:

PL [hp/ft^2] = power / A

where "power" is the power delivered to the rotor or propeller and A is the area, calculated above. This is very important---approximately 10 to 15 % of the engine's power will be delivered to the tail rotor to counteract torque. This number obvisouly varies but 10 to 15 percent is a good starting point. If you have a 100 horsepower engine in your helicopter, expect only 85 to 90 horsepower to actually get to the main rotor. Additionally, you would need to reduce the power by an additional small percentage to account for frictional losses in the drive system. In the case of a tandem rotor helicopter such as the Chinook or meshed rotor like the Kmax, all of the power will be delivered to the main rotor and this in fact is the reason those helicopters are so well suited for heavy load lifting operations.

Using the parameter PL [hp/ft^2], we use an empiracly defined formula to calculate the thrust loading (after McCormick). Thrust loading is in the units of pound per horsepower and is a function of power and rotor disk area. Thrust loading (TL) is calculated:

TL [lb/hp]= 8.6859 * PL^(-0.3107)

Now that thrust loading is calculated, we can find the total thrust of the propeller (or lift of the rotor).

Lift = TL * power >>>[lb] = [lb/hp] * [hp]
*note: Calculation results are in pounds-thrust, NOT pounds-mass

Below are some common examples of the thrust developed by common aircraft engines and typical helicopters:

Theoretical thrust developed by common airplane engine - propeller combinations:
300 hp, 78" propeller develops 1,300 pounds of thrust
80 hp, 50" propeller develops 400 pounds of thrust
1.5 hp, 12" propeller develops 10.5 pounds of thrust

Theoretical lift developed by common helicopters:
300 hp, 30' rotor develops 3,400 pounds of lift (neglecting loss to tail rotor of 10-15%)
25 hp, 12' rotor develops 347 pounds of lift (neglecting loss to tail rotor of 10-15%)
2 hp, 6' rotor develops 39 pounds of lift (neglecting loss to tail rotor of 10-15%)
0.25 hp, 10.5" tail-rotor develops 2.9 pounds of thrust



Full series of example calculations:

[EQ1]: PL [hp/ft^2] = power / A
[EQ2]: TL [lb/hp]= 8.6859 * PL^(-0.3107)
[EQ3]: Lift = TL * power >>>[lb] = [lb/hp] * [hp]

Using equation one, we calculate power loading (PL) of a 6 foot diameter (72") disk with 300hp absorbed.
PL = 300 / (pi*3'^2)
PL = 300 / 28.27
PL = 10.61 hp/ft^2

Using equation two, we calculate the thrust loading. Typical communication/interpretation error is in the negative exponent of the equation. Remember, X^(-Y) is the same as 1/(X^Y).
TL = 8.6859 * (10.61^-.3107)
TL = 8.6859 / (10.61^.3107)
TL = 8.6859 / 2.083
TL = 4.2 [lb/hp]

Using equation three, we calculate the lift/thrust.
Lift = TL * power
Lift = 4.2 * 300
Lift = 1,251 pounds



Please let us know if this was helpful information or if you have suggestions, comments or other questions you would like answered.

۶ / ۱۰ / ۱۳۹۰ -- ۴۱ : ۰۸ عصر
ارسال ها نقل قول
Mahdi Eghdami
*****
VIP Gold
کلوب تهران

Mahdi-Eghdami
نام : مهدی اقدامی
محل سکونت : تهران
مدل : هلی و هواپیما
راديو : Aurora9-hitec&futaba 6ex
آفلاین
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 485 اعتبار: 166
ارسال: #11
RE: موتورهای الکتریکی
دست همگی دوستان درد نکنه از بابت راهنمایی هاشون در رابطه با موتور های الکتریکشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


اینجا فقط تو را از نوشته هایت ” می بینند “…
درست دیده ای ، فقط “خوانده” میشوی بی آنکه بشناسند تو را …
۹ / ۱۰ / ۱۳۹۰ -- ۳۸ : ۰۸ عصر
ارسال ها نقل قول
rxsina
*
کاربر سایت

ارتفاع : صد پا
نام :
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 8 اعتبار: 0
ارسال: #12
RE: موتورهای الکتریکی
پس اینطور که من فهمیدم اسپید کنترل (esc) به موتور وصل میشه و جریان هم به اسپید کنترل. درسته؟
من اسپید کنترل رو EMAX گرفتم و همینطور موتور رو که یه مارک باشه و با هم مچ باشن ولی اون 3تا سیمی که موتور داره به راحتی به اسپید وصل نمیشه داستان چیه؟
۱۶ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۵۹ : ۰۸ عصر
ارسال ها نقل قول
Saman-R
*******
VIP Gold

ارتفاع : شصت هزار پا
نام : سامان روشن
محل سکونت : شیراز
مدل : Trex 700 - 600 EFL
راديو : Futaba 8fg
آفلاین
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 1,466 اعتبار: 396
ارسال: #13
RE: موتورهای الکتریکی
بله درسته...
   
اگه اون سه تا سیم یکم سفت جا میخورن طبیعیه...

در نگاه کساني که پرواز را نمي فهمند هرچه بيشتر اوج بگيري کوچکتر دیده خواهي شد
۱۶ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۴۰ : ۰۹ عصر
ارسال ها نقل قول
rxsina
*
کاربر سایت

ارتفاع : صد پا
نام :
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 8 اعتبار: 0
ارسال: #14
RE: موتورهای الکتریکی
خیلی ممنونشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


ولی سیم های موتور حالت فیش کوچیک داره ولی اسپید یه سوکت 3 پایه از اینا که روز مدار نصب میشه هستش واقعا هیچ ربطی به هم ندارن!!!!
۱۷ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۳۸ : ۰۲ صبح
ارسال ها نقل قول
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 3,019 اعتبار: 280
ارسال: #15
RE: موتورهای الکتریکی
( ۱۷ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۳۸ : ۰۲ صبح)rxsina نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خیلی ممنونشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


ولی سیم های موتور حالت فیش کوچیک داره ولی اسپید یه سوکت 3 پایه از اینا که روز مدار نصب میشه هستش واقعا هیچ ربطی به هم ندارن!!!!
اگر یک عکس بگیرید و قرار بدهید دوستان راحت تر می توانند به شما کمک کنندشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

۱۷ / ۱۱ / ۱۳۹۰ -- ۴۱ : ۰۲ صبح
ارسال ها نقل قول


کلمات کلیدی: موتورهای, الکتریکی,


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  مشخصات فنی موتورهای براشلس و اسپید کنترل Reza-Sadri 25 8,898 ۵ / ۱۱ / ۱۳۹۴ -- ۳۷ : ۰۹ صبح
آخرین ارسال: Reza-Sadri
  تیونینگ و تعمیرات موتورهای براش Reza-Sadri 36 8,014 ۲۳ / ۳ / ۱۳۹۴ -- ۳۷ : ۰۱ صبح
آخرین ارسال: paddesky
  معرفی موتورهای 1:10 الکتریک Team ORION sepanta 1 1,016 ۱۵ / ۷ / ۱۳۹۳ -- ۲۷ : ۱۲ صبح
آخرین ارسال: ARIAYI

چه کسانی این موضوع را خوانده اند؟
کاربرانی که این موضوع را خوانده اند (1 کاربر):
sadeghh_74 ( ۱۴ / ۹ / ۱۳۹۵ --, ۳۰ : ۰۸ عصر)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان