R30 Forum

خوش آمدید به انجمن تخصصی مدل آرسی, میهمان گرامی وارد شوید یا ثبت نام کنید

[ توجه ] شرايط و امکانات VIP [ فيلم ] آموزش كار با آرسي تيوب
[ جديد ] بازگشت قوانين خريد و فروش [ مهم ] مديران پرتلاش سال 1394
 
امتیاز موضوع:
  • 20 رأی - میانگین امتیازات: 2.95
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مانستر تراک سویج فلاکس HPI Savage Flux HP
نویسنده پیام
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,840 اعتبار: 712
ارسال: #1
مانستر تراک سویج فلاکس HPI Savage Flux HP
در این تاپیک راجع به یکی از مانستر تراک های معروف جهان یعنی سویج فلاکس از شرکت HPI ، صحبت خواهیم کرد.
همونطور که گفتم تولید کننده این ماشین شرکت HPI هست که با توجه به استقبالی که از تولید سری سویج در جهان شد، این شرکت سویج فلاکس که نوع الکتریک سویج هست را تولید نمود، از نظر شاسی و خیلی از قطعات با سویج سوختی 4.6 مشابه بوده و این ماشین تحمل پرش های تا 4متر را داره
   
موتور قوی و معروف این ماشین Mamba Monster 2200KV از شرکت Castle Creations امریکا هست که بنام فلاکس Flux برای شرکت HPI تولید میکنه، این موتور قوی براشلس حدود 2000وات قدرت داره و تا 6سل باطری لیپو رو میتونه تحمل کنه، به همین دلیل این ماشین قابلیت Back Flip یا پشتک زدن رو داره و سرعت نهایی طبق گفته سازنده تا 110 کیلومتر ، البته من با 4سل لیپو و پینیون اپشن تا حدود 80 کیلومتر روندمش.
   
   
سیستم انتقال قدرت از موتور تماما فلزی بوده که از پینیون سر موتور شروع میشه ، اسپورگیر دف های جلو وعقب تا هاب پشت چرخها،
   
   
   
در مورد سیتم تعلیق و کمک ها علی رقم ادعای سازنده این ماشین ضعف داره البته کمک های خوبی داره برای پرش اما در مجموع هندلینگ خوبی نداره، مخصوصا در شتاب اولیه کنترل ماشین خیلی مشکل هست، این ضعف رو میشه با تنظیم زاویه چرخهای عقب که بصورت اپشن هست و تنظیمات اسپید کنترل تا حدود زیادی بر طرف کرد
   
   
در کل از 10امتیاز من 8امتیاز به این ماشین میدم.

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۱۸ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۴۷ : ۰۹ صبح
ارسال ها نقل قول
حسین ترکاشوند
****
VIP Bronze

ارتفاع : ده هزار پا
نام :
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 157 اعتبار: 25
ارسال: #2
RE: مانستر تراک سویج فلاکس HPI Savage Flux HP
من یسوال کلی در این ضمینه برام پیش اومد
مدت زمانی که این ماشین شارژ رو درون باطری های خودش نگه می داره چقدر هستش،دیگه اینکه این اتومبیلها مانند مدلهای بنزینی با توجه به سرعتشون زمان نگه داری شارژشون تغییر میکنه،یعنی هر چه سرعت بالاتر بره باطری ها سریعتر تخلیه میشن؟
۱۹ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۵ : ۰۲ صبح
ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,840 اعتبار: 712
ارسال: #3
RE: مانستر تراک سویج فلاکس HPI Savage Flux HP
( ۱۹ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۵ : ۰۲ صبح)حسین ترکاشوند نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
من یسوال کلی در این ضمینه برام پیش اومد
مدت زمانی که این ماشین شارژ رو درون باطری های خودش نگه می داره چقدر هستش،دیگه اینکه این اتومبیلها مانند مدلهای بنزینی با توجه به سرعتشون زمان نگه داری شارژشون تغییر میکنه،یعنی هر چه سرعت بالاتر بره باطری ها سریعتر تخلیه میشن؟


حسین اقای عزیز سوال خوبی کردید، این بستگی داره به 1- ظرفیت باطری بر حسب میلی آمپر / ساعت که هرچقدر این ظرفیت بالاتر باشه زمان کارکرد موتور بیشتر میشه مثل ظرفیت باک سوخت در موتور های سوختی، 2- بله این موتور ها هم مثل موتورهای سوختی نسبت به بار وارده (Load) مصرف جریانشون تغییر میکنه، یعنی هرچه بیشتر دور بگیرند جریان مصرفی انها بالاتر میره و سریعتر تخلیه میشه باطری، برای این ماشین تنوع انتخاب باطری زیاد هست از 4 تا 6 سل لیپو رو میتونه قبول کنه، من در حالت نرمال با باطریهای 2پک 2سل 5300 میلی امپر حدود 40دقیقه کار میکنم.

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۱۹ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۴۵ : ۰۴ عصر
ارسال ها نقل قول
حسین ترکاشوند
****
VIP Bronze

ارتفاع : ده هزار پا
نام :
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 157 اعتبار: 25
ارسال: #4
RE: مانستر تراک سویج فلاکس HPI Savage Flux HP
نحوه ی شارژ این باطری ها چطور هستش؟اصلا" شارژ میشن یا یکبار مصرفا"؟
۱۹ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۱ : ۰۵ عصر
ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,840 اعتبار: 712
ارسال: #5
RE: مانستر تراک سویج فلاکس HPI Savage Flux HP
( ۱۹ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۱ : ۰۵ عصر)حسین ترکاشوند نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نحوه ی شارژ این باطری ها چطور هستش؟اصلا" شارژ میشن یا یکبار مصرفا"؟


این باطریها از نوع لیتیوم پلیمر هستند و قابل شارژ، شارژر مخصوص هم دارند و با هر شارژری نمیشه شارژشون کرد، طرز استفاده و نگهداریشون هم خاص هست، ولتاژ نامی هر سل این باطریها 3.7ولت هست که در پک های 1 الی 6سل بسته بندی و بصورت سری و موازی سلها بهم اتصال دارند، یه تاپیک هم داریم اینجا که من یه توضیحاتی دادم:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۱۹ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۵۳ : ۰۵ عصر
ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,840 اعتبار: 712
ارسال: #6
RE: مانستر تراک سویج فلاکس HPI Savage Flux HP
این هم عکس قسمت اسپورگیر و کلاچ :

   

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۲۰ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۳ : ۱۰ صبح
ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,840 اعتبار: 712
ارسال: #7
RE: مانستر تراک سویج فلاکس HPI Savage Flux HP
موتور قدرتمند سویج فلاکس 2200kv

   
   
   
   

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۲۸ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۳۸ : ۰۴ عصر
ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,840 اعتبار: 712
ارسال: #8
RE: مانستر تراک سویج فلاکس HPI Savage Flux HP
سیستم انتقال نیرو در سویج فلاکس تمام فلزی بوده و دقت ماشینکاری قطعات در حد بسیار بالا میباشد :

   
   
   

   

   

   

   

   

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۱ / ۲ / ۱۳۹۰ -- ۳۱ : ۱۱ صبح
ارسال ها نقل قول
حسین ترکاشوند
****
VIP Bronze

ارتفاع : ده هزار پا
نام :
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 157 اعتبار: 25
ارسال: #9
RE: مانستر تراک سویج فلاکس HPI Savage Flux HP
یسوال برام پیش اومد
این مدلها قدرتشون بر چه اساسی یا واحدی بیان میشن،یعنی با واحد اسب بخار یا...؟
۱ / ۲ / ۱۳۹۰ -- ۴۰ : ۰۶ عصر
ارسال ها نقل قول
Soheil
***
VIP Bronze

Driver
نام : سهیل
محل سکونت : مشهد
مدل : Savage Xl
راديو : FUTABA
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 116 اعتبار: 34
ارسال: #10
RE: مانستر تراک سویج فلاکس HPI Savage Flux HP
موتور های سوختی بر حسب حجم موتور و همون قدرتش که اسب بخار هست طبقه بندی میشند!!
و موتور های الکتریک هم بر حسب KV طبقه بندی میشن!که KV پایین تر به معنی دور بالاتر هست با باتری 6سل و KV پایین تر به معنی دور بالاتر هست با باتری 4سل به پایین!!
۱ / ۲ / ۱۳۹۰ -- ۲۸ : ۰۷ عصر
ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,840 اعتبار: 712
ارسال: #11
RE: مانستر تراک سویج فلاکس HPI Savage Flux HP
( ۱ / ۲ / ۱۳۹۰ -- ۲۸ : ۰۷ عصر)Soheil نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
موتور های سوختی بر حسب حجم موتور و همون قدرتش که اسب بخار هست طبقه بندی میشند!!
و موتور های الکتریک هم بر حسب KV طبقه بندی میشن!که KV پایین تر به معنی دور بالاتر هست با باتری 6سل و KV پایین تر به معنی دور بالاتر هست با باتری 4سل به پایین!!


این جمله شما رو من تصحیح کنم، KV به معنی دور بر ولت هستش و ربطی به توان موتور نداره بعنوان مثال یک موتور با KV 1000 اگر با یک باطری 7.4 ولت کار کنه حداکثر دورش در حالت بدون بار میشه 7400 rpm یا دور در دقیقه، پس هرچه KV بالاتر باشه حداکثر دور موتور بالاتر میره به ازای هر ولت، توان هم بر حسب وات هست که میشه به اسب بخار هم تبدیلش کرد و حاصل ضرب جریان موتور و ولتاژ موتور هست.

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۱ / ۲ / ۱۳۹۰ -- ۵۲ : ۱۰ عصر
ارسال ها نقل قول
حسین ترکاشوند
****
VIP Bronze

ارتفاع : ده هزار پا
نام :
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 157 اعتبار: 25
ارسال: #12
RE: مانستر تراک سویج فلاکس HPI Savage Flux HP
جناب صدری در اینجا فرمودین بدون بار....؟!
منظورتون چی هستش؟یعنی شرایط پیست یا همچین چیزی؟
۲ / ۲ / ۱۳۹۰ -- ۳۶ : ۱۲ صبح
ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,840 اعتبار: 712
ارسال: #13
RE: مانستر تراک سویج فلاکس HPI Savage Flux HP
( ۲ / ۲ / ۱۳۹۰ -- ۳۶ : ۱۲ صبح)حسین ترکاشوند نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جناب صدری در اینجا فرمودین بدون بار....؟!
mall">منظورتون چی هستش؟یعنی شرایط پیست یا همچین چیزی؟


جناب ترکاشوند، منظور از بدون بار یعنی شفت موتور ازاد بچرخه و هیچگونه باری مثل ملخ در هواپیما و یا اسپور گیر و کلاچ و نهایتا چرخهای ماشین به موتور وصل نباشه، دلیل اینکه سازنده های موتور KV را بدون بار ذکر میکنند این هست که بار برای موتور متغیر هست و به همین دلیل افت دور پیش میاد، در هر صورت مقدار KV نوشته شده روی موتور همیشه مقدار بدون بار هست و وقتی که موتور به ملخ هواپیما و یا اسپور گیر و سیستم انتقال قدرت ماشین وصل میشه، این مقدار نسبت به بار وارد شده به موتور کاهش پیدا میکنه.

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۲ / ۲ / ۱۳۹۰ -- ۳۰ : ۰۸ عصر
ارسال ها نقل قول
حسین ترکاشوند
****
VIP Bronze

ارتفاع : ده هزار پا
نام :
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 157 اعتبار: 25
ارسال: #14
RE: مانستر تراک سویج فلاکس HPI Savage Flux HP
ممنون از توضیحاتتون@};-
۴ / ۲ / ۱۳۹۰ -- ۰۳ : ۰۶ عصر
ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,840 اعتبار: 712
ارسال: #15
RE: مانستر تراک سویج فلاکس HPI Savage Flux HP
سویج فلاکس با رول کیج سامیت :

   

   

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۲ / ۴ / ۱۳۹۰ -- ۴۲ : ۱۱ صبح
ارسال ها نقل قول


کلمات کلیدی: مانستر, تراک, سویج, فلاکس, Savage, Flux,


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  مانستر تراک الکتریکی ایروو Traxxas E-Revo Reza-Sadri 173 41,241 ۱۶ / ۷ / ۱۳۹۵ -- ۱۶ : ۱۲ صبح
آخرین ارسال: zacree1360
  معرفی تراک الکتریکی HPI Super 5SC Flux Reza-Sadri 4 2,656 ۲۹ / ۸ / ۱۳۹۲ -- ۰۹ : ۰۸ عصر
آخرین ارسال: raman
  مقایسه Savage Flux HP و E Revo Hossein Taheri 1 852 ۲۶ / ۸ / ۱۳۹۲ -- ۲۵ : ۰۲ صبح
آخرین ارسال: Hossein Taheri
  معرفی Team Associated SC8e تراک الکتریک Reza-Sadri 10 4,524 ۲۵ / ۶ / ۱۳۹۲ -- ۳۴ : ۱۲ صبح
آخرین ارسال: behzaad
  Savage xs ss jakob3074 0 783 ۲۲ / ۸ / ۱۳۹۱ -- ۵۴ : ۱۰ عصر
آخرین ارسال: jakob3074

چه کسانی این موضوع را خوانده اند؟
کاربرانی که این موضوع را خوانده اند (1 کاربر):
mohamadsj ( ۱۸ / ۹ / ۱۳۹۵ --, ۰۰ : ۰۲ صبح)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان