R30 Forum

خوش آمدید به انجمن تخصصی مدل آرسی, میهمان گرامی وارد شوید یا ثبت نام کنید

[ توجه ] شرايط و امکانات VIP [ فيلم ] آموزش كار با آرسي تيوب
[ جديد ] بازگشت قوانين خريد و فروش [ مهم ] مديران پرتلاش سال 1394
 
امتیاز موضوع:
  • 17 رأی - میانگین امتیازات: 2.82
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قوانین پرواز
نویسنده پیام
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 3,019 اعتبار: 280
ارسال: #1
قوانین پرواز
این چند وقتی که میروم سر باند و بچه ها رو می بینم در یک مورد ضعف بسیار زیادی رو احساس کردم.
اونم نبود قوانین مدون برای داشتن یه پرواز ایمن هست.
دونستن قوانین پرواز اولین موضوعی هست که باید آموزش داده بشه و بسیاری از اساتید با سابقه اول اینکار رو انجام می دهند.
شاید هیچ کدوم از ما تصور این رو هم نکنیم که یه هواپیما با اون وزن خاص خوش و سرعت بالایی که داره چه "اندازه حرکت" بزرگی رو بوجود میاره و چقدر می تونه خطر آفرین باشه.
برای پی بردن به قدرت یه هواپیمای مدل کافی به 2 تا عکس زیر دقت کنیم.
   
   

این عکس کاپوت جلوی یه پیکان هست که تیر نخورده بلکه یه هواپیما رفته توش.
فقط برای یک لحظه تصور کنید که این هواپیما که در خیلی از موارد از روی سرمون ردش می کنیم بجای کاپوت این پیکان به سر یکی از دوستان برخورد کنه. :shy:

جدا از خسارت های مالی که با هم فرکانس شدن رادیو ها پیش میاد بعضا این خسارات ممکنه جانی هم باشه.
بسیار مشاهده کردم دوستان هواپیما رو توی دست میگیرند و برای تست موتور با بالاترین سرعت اونرو امتحان می کنند و یه بچه کوچیک هم دقیقا در جهت چرخش ملخ ایستاده ، تصورش سخت نیست که اگه این ملخ بشکنه یا در بره منجر به چه حادثه جبران ناپذیری میشه.
وجود مقادیر بسیار زیاد سوخت و آدمهایی که کنار باند سیگار می کشند !!! و ...

این چند مورد بالا و 100 ها مورد دیگری که قراره در اینجا بیان بشه لزوم تدوین یه سری قوانین رو به ما گوشزد میکنه تا با رعایت اون قوانین بتونیم پروازی ایمن داشته باشیم.
دوستان در این قسمت موارد خطرناک رو بنویسند و در صورتی که قانونی به فکرشون میرسه که میتونه این خطر رو از بین ببره حتما اونرو هم ذکر کنند.
بجز قوانینی که موجب افزایش ایمنی میشه نیازمند قوانینی هم هستیم که احترام متقابل بین دوستان رو تضمین کنه. مثل اینکه یه نفر داره لندینگ میکنه نباید یه نفر در موقعیت تیک آف قرار بگیره. و...

بی شک از لحظه بیان این نکات تا رسیدن به یه سری قوانین مدون و از اون طرف اجرایی شدن این قوانین و مهمتر از همه اینکه این قوانین تبدیل به یه فرهنگ بشه راه زیادی رو پیش رو داریم. @};-
۱۱ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۵۹ : ۰۱ صبح
ارسال ها نقل قول
amir_b
**
کاربر سایت

ارتفاع : هزار پا
نام : امیر
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو : دو موج! :))
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 25 اعتبار: 20
ارسال: #2
RE: قوانین پرواز
بال هواپیما موقع لندینگ خورد تو صورت من تا یک هفته حرف نمی تونستم بزنم!
۱۱ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۱۷ : ۰۷ عصر
ارسال ها نقل قول
hamed_m
***
کاربر سایت

ارتفاع : پنج هزار پا
نام : حامد محزون
محل سکونت : شیراز
مدل : tiger sport 40
راديو : jr dsx7 & hitec
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 76 اعتبار: 10
ارسال: #3
RE: قوانین پرواز
سلام.به نظر من هم احترام به قوانین خیلی مهم هست.چون اولین منفعتش به خود آدم میرسه.حیفه تفریح به این خوبی و باحالی با یه بی احتیاطی به فاجعه تبدیل بشه.@};-
۱۱ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۵۴ : ۱۱ عصر
ارسال ها نقل قول
sina
***
کاربر سایت

ارتفاع : پنج هزار پا
نام : سینا
محل سکونت : تهران
مدل : تو بیوگرافی پروفایل نوشتم
راديو : تو بیوگرافی پروفایل نوشتم
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 104 اعتبار: 8
ارسال: #4
RE: قوانین پرواز
متاسفانه در تهران یکی از مدلرها وقتی در حال پرواز توی باند بود هواپیماش به بچه ای برخورد میکنه و اونو میکشه تنها شانسی که داشت این بود که کارت هواپیمایی کشوریو گواهینامه پرواز مدل داشتن ایشون و ساطمان خیلی زیاد به ایشون کمک کرد من توی این مدت شاهد اتفاقات زیادی بودم انگشت دست خیلی از دوستانم زخمی شد وجراحت های عمیقی برداشت و خیلی چیزای دیگه مدل بازی نیست و اگر درست استفاده نشه چه ماشین چه هلی چه قایقو چه هواپیماو... ممکنه بهقیمت جون انسان تمام بشه هر چیزی قانونی داره مثلا میگن موقع لندینگ خلاف جهت پرواز باند نشینید یا هیچ وقت بنک هاتونو سمت تماشاچیان نزنید من اولین بار که بنک زدم سمت تماشاچیان یکی از پیشکسوتان مدل ایران که واقعا دوستشون دارم بهم توضیح دادن که به هیچ عنوان این کارو نباید بکنم چون با جون ادمها سرو کار دارم
۱۲ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۴۷ : ۰۱ صبح
ارسال ها نقل قول
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 3,019 اعتبار: 280
ارسال: #5
RE: قوانین پرواز
این لیست شامل 13 قانون هست :


1- پیاده روی و ایستادن در کنار باند پرواز ممنوع .
2- قبل از انجام پرواز خلبانها باید فرکانس رادیوی خود را به اطلاع دیگران رسانده و از فرکانس پرواز دهندگان اطلاع یابد.
3- خلبان مدل باید قبل از پرواز هواپیمای خود از سالم بودن فرامین و جهت حرکت انها اطمینان کامل
داشته باشند .
4- جهت پروازهای تست و هواپیماهای جدید حتما با مسؤل زمین هماهنگی بعمل اید .
5- انجام پروازهای خطرناک ممنوع میباشد .
6- شخص پرواز دهنده بایستی اموزشهای لازمه را در جهت پرواز هواپیمای مدل دیده باشد .
7- ایستادن کنار خلبان هنگام پرواز ممنوع میباشد مگر درمواردی که خلبان برای انجام مانورهای
لیست شده در مسابقات نیاز به یک نفر کمکی جهت خواندن مانورها میباشد .
8- حداقل فاصلۀ خلبان با کنار باند 2.5 الی 3 متر باشد .
9- اعلام کلمه Take Off و Landing با صدای بلند جهت اگاهی دیگر پرواز دهندگان الزامیست .
10- حداکثر تعداد هواپیماهای در حال پرواز 3 فروند میباشد .
11- کلییه پرواز ها و مانورها بایستی جلوی خلبان و در Down Wind و نهایتا بالای باند پرواز انجام میگیرد،
12-انجام پروازهای کمتر از 50متر پشت سر خلبان ممنوع میباشد.
13-پرواز نمایشی بر روی تماشاگران و یا دیگر مدلیستها ممنوع میباشد


من فکر می کنم این لیست خوبی هست. ضمن اینکه بعضی از موارد نیاز به توضیح بیشتری داره.
همچنین فکر می کنم که باید سیگار کشیدن تا فاصله مشخصی از باند و محلی که هواپیما ها قرار دارند هم ممنوع باشه.
۱۳ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۴۴ : ۰۱ صبح
ارسال ها نقل قول
hamed_m
***
کاربر سایت

ارتفاع : پنج هزار پا
نام : حامد محزون
محل سکونت : شیراز
مدل : tiger sport 40
راديو : jr dsx7 & hitec
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 76 اعتبار: 10
ارسال: #6
RE: قوانین پرواز
سلام.خیلی وقتها سر زمین پرواز دیدم کسانی که دارن با مدل کار میکنن اصلا حریم ملخ رو رعایت نمیکنن.وقتی که موتور داره روی سرعت پایین کار میکنه حداقل 2500 دور در دقیقه میزنه.تازه با این دور موتور ملخ حکم تیغ رو پیدا میکنه.!!!!!!!برای امتحان میتونین با رعایت تمام جوانب امر یه کاغذ رو به سمت ملخ ببرین و ببینید چطور مثل یه کاتر کاغذ رو میبره.میخوام بگم خیلی باید مواظب ملخ بود.مخصوصا وقتی که میخواین موتور رو با دست روشن کنین.بعضی از موتور ها هم موقع روشن کردن بک میزنن.مخصوصا مارک os.و باید به این نکته هم خیلی توجه کرد.:blush:.البته این چیزی که گفتم عیب این مارک نیست.چون کمپرس توی موتورهای os خیلی بیشتر هست.
۱۳ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۴۱ : ۱۰ عصر
ارسال ها نقل قول
Lar Hobby
**
کاربر سایت

ارتفاع : هزار پا
نام :
محل سکونت : لار
مدل : La Flyer 40 Belt cp v1
راديو : بصورت موقت Wfly
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 18 اعتبار: 1
ارسال: #7
RE: قوانین پرواز
من هم چند تا چیز یادم امد بگم موقعی که موتور را روشن میکنید و بعد میرید واسه تنظیم حتما آنتن رادیو پایین باشه چون یه بار موتورو روشن کردم انتن یه زره بالا بود گرفت به ملخ یه صدای داد نزدیک بود آنتن بشکنه و پرت بشه تو صورت بقیه :shy: هر موقع موتور را روشن میکنید قبلش زیرش یه چیزی مثل حالت چرمی چیزی زیر موتور پهن کنید که بر اثر دور زیاد موتور سنگ ریزه پرت نکنه خیلی مهمه هیچ وقت از اسپینر ترمیم شده استفاده نکنید چون بازم تو دور زیاد میشکنه این سر زمین واسه بچه های ما پیش امده که بازم شانس اورد به کسی نخورد ! چون به حرفم گوش نکرد و عوضش نکرد تا انجای که امکان داره بچه کوچک همراهتون نباشه ! و در آخر ملخ با انگشت روشن نکنید حتما با یه وسیله ای مخصوص خودش باشه

وقتی با مشکلی روبرو شدید اگر بترسیدنصف قدرت خود را از دست داده اید ( تواین )
۱۴ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۲۱ : ۰۲ صبح
ارسال ها نقل قول
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 3,019 اعتبار: 280
ارسال: #8
RE: قوانین پرواز
( ۱۴ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۲۱ : ۰۲ صبح)Lar Hobby نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
من هم چند تا چیز یادم امد بگم موقعی که موتور را روشن میکنید و بعد میرید واسه تنظیم حتما آنتن رادیو پایین باشه چون یه بار موتورو روشن کردم انتن یه زره بالا بود گرفت به ملخ یه صدای داد نزدیک بود آنتن بشکنه و پرت بشه تو صورت بقیه :shy: هر موقع موتور را روشن میکنید قبلش زیرش یه چیزی مثل حالت چرمی چیزی زیر موتور پهن کنید که بر اثر دور زیاد موتور سنگ ریزه پرت نکنه خیلی مهمه هیچ وقت از اسپینر ترمیم شده استفاده نکنید چون بازم تو دور زیاد میشکنه این سر زمین واسه بچه های ما پیش امده که بازم شانس اورد به کسی نخورد ! چون به حرفم گوش نکرد و عوضش نکرد تا انجای که امکان داره بچه کوچک همراهتون نباشه ! و در آخر ملخ با انگشت روشن نکنید حتما با یه وسیله ای مخصوص خودش باشه

این چند مورد واقعا عالی بود. @};-
۱۴ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۳۰ : ۰۲ صبح
ارسال ها نقل قول
Lar Hobby
**
کاربر سایت

ارتفاع : هزار پا
نام :
محل سکونت : لار
مدل : La Flyer 40 Belt cp v1
راديو : بصورت موقت Wfly
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 18 اعتبار: 1
ارسال: #9
RE: قوانین پرواز
نقل قول: این چند مورد واقعا عالی بود. @};-

قابلی نداشت ;)

وقتی با مشکلی روبرو شدید اگر بترسیدنصف قدرت خود را از دست داده اید ( تواین )
۱۴ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۵۵ : ۰۲ صبح
ارسال ها نقل قول
r30
**
کاربر جدید

ارتفاع : هزار پا
نام :
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 23 اعتبار: 7
ارسال: #10
RE: قوانین پرواز
( ۱۳ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۴۴ : ۰۱ صبح)HOOMAN نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
این لیست شامل 13 قانون هست :


1- پیاده روی و ایستادن در کنار باند پرواز ممنوع .
2- قبل از انجام پرواز خلبانها باید فرکانس رادیوی خود را به اطلاع دیگران رسانده و از فرکانس پرواز دهندگان اطلاع یابد.
3- خلبان مدل باید قبل از پرواز هواپیمای خود از سالم بودن فرامین و جهت حرکت انها اطمینان کامل
داشته باشند .
4- جهت پروازهای تست و هواپیماهای جدید حتما با مسؤل زمین هماهنگی بعمل اید .
5- انجام پروازهای خطرناک ممنوع میباشد .
6- شخص پرواز دهنده بایستی اموزشهای لازمه را در جهت پرواز هواپیمای مدل دیده باشد .
7- ایستادن کنار خلبان هنگام پرواز ممنوع میباشد مگر درمواردی که خلبان برای انجام مانورهای
لیست شده در مسابقات نیاز به یک نفر کمکی جهت خواندن مانورها میباشد .
8- حداقل فاصلۀ خلبان با کنار باند 2.5 الی 3 متر باشد .
9- اعلام کلمه Take Off و Landing با صدای بلند جهت اگاهی دیگر پرواز دهندگان الزامیست .
10- حداکثر تعداد هواپیماهای در حال پرواز 3 فروند میباشد .
11- کلییه پرواز ها و مانورها بایستی جلوی خلبان و در Down Wind و نهایتا بالای باند پرواز انجام میگیرد،
12-انجام پروازهای کمتر از 50متر پشت سر خلبان ممنوع میباشد.
13-پرواز نمایشی بر روی تماشاگران و یا دیگر مدلیستها ممنوع میباشد


من فکر می کنم این لیست خوبی هست. ضمن اینکه بعضی از موارد نیاز به توضیح بیشتری داره.
همچنین فکر می کنم که باید سیگار کشیدن تا فاصله مشخصی از باند و محلی که هواپیما ها قرار دارند هم ممنوع باشه.

اخری رو گل گفتی با اینکه من در آوردی نیست اما فکرشو بکنین سوختی رو با لای سر ماشینا میپرونند به الکتریکی که میرسند تذکر میدند اینو گفتم که فکر نکنند چون سوختی هستش و مال فلان کس هیچی و الکتریکی از بسان کس تذکر بخواد
در ضمن اینکه مدلر ها دور و بر وسایل و ابزار الات خودشون باشند و بدون اجازه به وسایل دیگران دست نزنند یه چیز کم بشه هم جز دلخوری و عدم اطمینان جمع چیز دیگه ای نیست .
( ۱۳ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۴۱ : ۱۰ عصر)hamed_m نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با این دور موتور ملخ حکم تیغ رو پیدا میکنه.!!!!!!!برای امتحان میتونین با رعایت تمام جوانب امر یه کاغذ رو به سمت ملخ ببرین و ببینید چطور مثل یه کاتر کاغذ رو میبره.میخوام بگم خیلی باید مواظب ملخ بود.

اتفاقا یه روز یکی از دوستامون موتور هواپیماشو کنار هواپیمای الکتریکی یکی از بچه ها روشن کرد غافل از اینکه ملخ داره بال هواپیما رو قیچی میکنه چون همانطور که میدونین الکتریکی ها عموما از جنس فوم هستند .
نتیجه گیری این مسئله : هواپیما های سوختی از ناحیه ملخ با مدلهای دیگه فاصله چند متری رو رعایت کنند نه لای هم و گره خورده استارت موتورو بزنند . این موارد رو خودم به شخصه فراوان دیدم .
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۱۳ : ۰۲ صبح، توسط r30.)
۱۵ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۰۶ : ۰۲ صبح
ارسال ها نقل قول
r30
**
کاربر جدید

ارتفاع : هزار پا
نام :
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 23 اعتبار: 7
ارسال: #11
RE: قوانین پرواز
درسته ضمن تشکر از شما بابت این تذکرتون. البته نحوه ی تذکر دادن هم مهمه تا درجمع دوستان از هم دلخوری پیش نیاد چون این مورد ها خیلی پیش آمده و خودم از نزدیک شاهد بودم . به هر حال سلامتی جمع پرواز و جلوگیری از خطرات تنها راه پیشگیری است .
۲۷ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۳۲ : ۱۰ عصر
ارسال ها نقل قول
hamed_m
***
کاربر سایت

ارتفاع : پنج هزار پا
نام : حامد محزون
محل سکونت : شیراز
مدل : tiger sport 40
راديو : jr dsx7 & hitec
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 76 اعتبار: 10
ارسال: #12
RE: قوانین پرواز
سلام.من خودم دو هفته پیش رفتم پرواز و اشتباه کردم هواپیمام رو از روسر بچه ها رد کردم.حالا که فکرشو میکنم کار خطرناکی انجام دادم.:shy:امیدوارم خودم دیگه این اشتباه رو انجام ندم:huh:
۲۸ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۱۴ : ۱۲ صبح
ارسال ها نقل قول
===========
***
VIP Bronze

ارتفاع : پنج هزار پا
نام : -------------
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو :
غایب
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 136 اعتبار: 26
ارسال: #13
RE: قوانین پرواز
سلام به دوستان

همانطور که دوستان اشاره کردند و دستشون درد نکنکه بابت هشدار های ایمنی پرواز مدل
و خطرات جبران ناپذیر

البته اگر این هشذار ها اجرا بشه :s
۲۸ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۵۸ : ۰۱ عصر
ارسال ها نقل قول
===========
***
VIP Bronze

ارتفاع : پنج هزار پا
نام : -------------
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو :
غایب
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 136 اعتبار: 26
ارسال: #14
RE: قوانین پرواز
@};-شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید



[[شاید این هواپیمای شما باشد

توصیه های دیگران را درباره خطرات هواپیمای مدل جدی بگیریم:)
۳۰ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۲۹ : ۰۳ عصر
ارسال ها نقل قول
amir_b
**
کاربر سایت

ارتفاع : هزار پا
نام : امیر
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو : دو موج! :))
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 25 اعتبار: 20
ارسال: #15
RE: قوانین پرواز
هرکسی که قوانین رو رعایت نکنه باید 50 بار طول باند رو بشین پاشو بره که دیگه کارهای خطر ناک نکنه،بهترین راه ممکن جریمه و زور هست وگرنه کسی رعایت نخواهد کرد!!...
۱ / ۱۱ / ۱۳۸۹ -- ۲۵ : ۰۳ صبح
ارسال ها نقل قول


کلمات کلیدی: قوانین, پرواز,


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تهیه بی نظیرترین مجموعه آموزش پرواز d-ghanbari 28 2,637 ۲۹ / ۱ / ۱۳۹۵ -- ۵۸ : ۰۱ عصر
آخرین ارسال: HOOMAN
  آموزش کلی پرواز با هواپیمای رادیو کنترل Mahdi Eghdami 33 10,005 ۶ / ۹ / ۱۳۹۴ -- ۲۵ : ۱۰ صبح
آخرین ارسال: raptor26
  ارتفاع شهر های ایران از سطح دریای آزاد و تاثیر آن بر پرواز hmd2201 6 7,515 ۲۰ / ۳ / ۱۳۹۴ -- ۲۵ : ۰۴ عصر
آخرین ارسال: Reza-Sadri
  کتاب قوانین پرواز (Principles of Flight ) omidmarivani 1 1,238 ۱۸ / ۳ / ۱۳۹۴ -- ۰۹ : ۰۲ صبح
آخرین ارسال: y.roohollah
Heart مسایل امنیتی و ایمنی پرواز amirzaali 9 2,715 ۲۷ / ۱۰ / ۱۳۹۳ -- ۲۴ : ۱۰ عصر
آخرین ارسال: amirzaali
  برشور راهنمای پرواز! sh-sh 4 1,077 ۴ / ۱۰ / ۱۳۹۳ -- ۴۶ : ۰۸ عصر
آخرین ارسال: N.Mohammadi
  تکنیک های پرواز با فلپ در هواپیمای مدل m.malayeri 6 3,095 ۲۸ / ۱۰ / ۱۳۹۲ -- ۲۸ : ۰۶ عصر
آخرین ارسال: m.malayeri
Rainbow اولین پرواز چگونه است Aref-babaie 0 974 ۲۳ / ۱ / ۱۳۹۲ -- ۳۸ : ۰۴ عصر
آخرین ارسال: Aref-babaie
  شش نکته مهم در شروع پرواز برای مدلرهای تازه کار alireza3alehi 2 1,561 ۲۷ / ۱۲ / ۱۳۹۱ -- ۲۶ : ۰۱ صبح
آخرین ارسال: melo0631
  اهمیت پرواز های مستقیم و متوازن m.malayeri 6 1,975 ۱۰ / ۱۲ / ۱۳۹۱ -- ۱۴ : ۰۷ عصر
آخرین ارسال: abedinpour

چه کسانی این موضوع را خوانده اند؟
کاربرانی که این موضوع را خوانده اند (1 کاربر):
KoojKoorosh ( ۱۲ / ۹ / ۱۳۹۵ --, ۵۵ : ۱۱ عصر)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان