R30 Forum

خوش آمدید به انجمن تخصصی مدل آرسی, میهمان گرامی وارد شوید یا ثبت نام کنید

[ توجه ] شرايط و امکانات VIP [ فيلم ] آموزش كار با آرسي تيوب
[ جديد ] بازگشت قوانين خريد و فروش [ مهم ] مديران پرتلاش سال 1394
 
امتیاز موضوع:
  • 24 رأی - میانگین امتیازات: 2.38
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اصول برخاستن هواپیما(takeoff)از زمین
نویسنده پیام
حسین ترکاشوند
****
VIP Bronze

ارتفاع : ده هزار پا
نام :
محل سکونت : تهران
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 157 اعتبار: 25
ارسال: #1
اصول برخاستن هواپیما(takeoff)از زمین
انتخاب مسیری باند مانند ویا صاف و درحد امکان آسفالت برای شروع پرواز امری الزامی است.قبل از شروع پروازابتدا هواپیما ورادیو را تست کرده،سپس هواپیما را درمسیر باند قرار داده وگازرا به آرامی جلوببرید تا هواپیما بر روی باند حرکت کند و سرعت گرفته هواپیماهای استاندارد پس از سرعت گرفتن خود از زمین کنده می شوند در غیراین صورت الویتر(سکان افقی ) را کمی بالا ببرید(مدل سه چرخ) در مدل چرخ دم پس از کمی سرعت گرفتن بر روی باند دم هواپیما باید از زمین جدا شود میتوانید الویتر(سکان افقی)کمی پایین ببرید تا هواپیما از زمین جدا شود مواظب واماندگی هواپیما باشید.هواپیما شروع به پرواز خواهد کرد .هرگز هواپیما را زیاد از خود دور نکنید تا در حرکات و دورزدن ها دچار اشتباه نشوید.قبل از دور زدن اندکی اوج بگیریدهواپیما را بر خلاف جهت باد از زمین بلند کنید بعد از برخاستن و رعایت ارتفاع مناسب، گاز را اندکی کم کرده البته باید مواظب واماندگی هواپیما باشید دلیل کم کردن گاز صرفه جویی در مصرف باطری میباشد. قبل از هر پرواز ارابه های فرود (چرخها) را تست کنید تامحکم باشند اولین پروازتان را درمحیطی باز انجام دهید و خونسرد باشید همیشه پشت به آفتاب ایستاده تا نور باعث تاری دید شما نشود سعی کنید اولین پرواز خود را باحضور مربی انجام دهید.
۱۱ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۱۵ : ۱۱ صبح
ارسال ها نقل قول
Mahdi Eghdami
*****
VIP Gold
کلوب تهران

Mahdi-Eghdami
نام : مهدی اقدامی
محل سکونت : تهران
مدل : هلی و هواپیما
راديو : Aurora9-hitec&futaba 6ex
آفلاین
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 485 اعتبار: 166
ارسال: #2
RE: اصول برخاستن هواپیما(takeoff)از زمین
یه سوال مثلا کسایی که از عینک دودی یا عینک های مخصوص استفاده میکنن هم باید حتما پشت به آفتاب باشن من خودم با عینکم مستقیم به آفتاب نگاه میکنم و مشکلی ندارم موقع پرواز,این پشت به آفتاب بودن دلیلش چیه؟؟؟؟شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

مگه فقط بخاطر اینکه دید کور نشه نیست خوب اگر عینک بزنیم که مشکلی نیست

اینجا فقط تو را از نوشته هایت ” می بینند “…
درست دیده ای ، فقط “خوانده” میشوی بی آنکه بشناسند تو را …
۶ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۲۱ : ۰۱ صبح
ارسال ها نقل قول
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 3,019 اعتبار: 280
ارسال: #3
RE: اصول برخاستن هواپیما(takeoff)از زمین
شاید شما الان به آفتاب نگاه کنید و مشکلی نداشته باشید . اگر 10 سال به همین منوال ادامه بدهید باز هم مطمئن هستید مشکلی نخواهید داشت ؟
ضمن اینکه روبروی افتاب پرواز دادن چشم رو به سرعت خسته می کنه و احتمال خطا رو هم بسیار بالا میبره شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

۶ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۳۲ : ۰۱ صبح
ارسال ها نقل قول
Hossein
******
VIP Bronze

ارتفاع : سی هزار پا
نام : H
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 692 اعتبار: 3
ارسال: #4
RE: اصول برخاستن هواپیما(takeoff)از زمین
( ۶ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۲۱ : ۰۱ صبح)MAHDIEQDAMI نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یه سوال مثلا کسایی که از عینک دودی یا عینک های مخصوص استفاده میکنن هم باید حتما پشت به آفتاب باشن من خودم با عینکم مستقیم به آفتاب نگاه میکنم و مشکلی ندارم موقع پرواز,این پشت به آفتاب بودن دلیلش چیه؟؟؟؟شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

مگه فقط بخاطر اینکه دید کور نشه نیست خوب اگر عینک بزنیم که مشکلی نیست
سلام
دوست من علتش اینه که وقتی هواپیما توی نور خورشید میره دیگه دیده نمیشه و شما هم با اون عینکی که میگید توی نور خورشید نگاه میکنید و مشکلی ندارید دیگه نمیتونید اجسام رو در فضای معمولی ببینید !!
۶ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۴۲ : ۰۱ صبح
ارسال ها نقل قول
Mahdi Eghdami
*****
VIP Gold
کلوب تهران

Mahdi-Eghdami
نام : مهدی اقدامی
محل سکونت : تهران
مدل : هلی و هواپیما
راديو : Aurora9-hitec&futaba 6ex
آفلاین
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 485 اعتبار: 166
ارسال: #5
RE: اصول برخاستن هواپیما(takeoff)از زمین
با سلام خدمت استاد گرامی آقا حسینشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


من نگفتم عینک جوشکاری میزنم کهشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

منظورم عینک های دودی هست فکر نکنم عینکی باشه که اونقدرام جلوی بازتابش نور رو بگیره و نذاره مدل دیده بشه!!
( ۶ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۳۲ : ۰۱ صبح)HOOMAN نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شاید شما الان به آفتاب نگاه کنید و مشکلی نداشته باشید . اگر 10 سال به همین منوال ادامه بدهید باز هم مطمئن هستید مشکلی نخواهید داشت ؟
ضمن اینکه روبروی افتاب پرواز دادن چشم رو به سرعت خسته می کنه و احتمال خطا رو هم بسیار بالا میبره شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

با سلام خدمت آقا هومن عزیزشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


حرف شما درست ولی مگه چند دقیقه قراره پرواز داشته باشیم که چشم خسته بشه در ضمن مگه قراره هر بار که آفتاب مستقیم توی چشم میزنه پرواز کنیم؟؟شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


اینجا فقط تو را از نوشته هایت ” می بینند “…
درست دیده ای ، فقط “خوانده” میشوی بی آنکه بشناسند تو را …
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۰۹ : ۱۱ عصر، توسط Mahdi Eghdami.)
۱۰ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۰۵ : ۱۱ عصر
ارسال ها نقل قول
sina
***
کاربر سایت

ارتفاع : پنج هزار پا
نام : سینا
محل سکونت : تهران
مدل : تو بیوگرافی پروفایل نوشتم
راديو : تو بیوگرافی پروفایل نوشتم
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 104 اعتبار: 8
ارسال: #6
RE: اصول برخاستن هواپیما(takeoff)از زمین
خوب قضیه اینه که استفاده کردن از عینک و کلاه نقاب دار در تابستان یا حتی زمستان و.... جز عادت های بعضی مدلر هاست مثلا خود من به یاد ندارم توی تابستان بدون عینک(حتما) و کلاه نقاب دار پراز کرده باشم توی طورقوز یک بار عینکمو جا گذاشتم با سلامو صلوات رفتم بالا اما داشتم کور میشدم یکی از بچه ها با عینک افتابی به دادم رسید ولی خیلی ها هم هستن که عینک و کلاه حین پرواز اذیتشون میکنه و حواسشون هست و پشت به نور مستقیم خورشید پرواز میدهند
شما احتمالا براتون پیش نیومده که هواپیمارو توی اسمون به خاطر نور افتاب گم کنید و از چشمتون اشک بیادو سیاه ببینید اطرافتونو اما برای من و دوستام خیلی این اتفاق افتاده بار ها و بارها شده که یکی از بچه ها حین پرواز ازبغل دستیش میخواد که کنترل هواپیمارو سریعا به دست بگیره چون دیگه نمیتونه اونو ببینه خود من یک بار به خاطر گم کردن کالماتو بال زیرم سال پیش حدود ۱۰ ثانیه پر استرس و پر فشارو داشتم تا تونستم توی اسمون هواپیمامو پیدا کنم ۱۰ ثانیه در ظاهر خیلی کمه اما فشاری که به من وارد کرد اندازه یک سال گذشت برام ثانیه های اخر قید هواپیمارو داشتم میزدم که یهو یه نقطه سیاه توی اسمون دیدم و تونستم برش گردونم همش به خاطر نور مستقیم افتاب بود که چشممو یه لحظه زد و موجب کوری لحظه ای شد
توصیه میکنم به حرف قدیمی تر ها گوش کنید و مستتقیم چه با عینک چی بی عینک حین پرواز به خورشید نگاه نکنید که دچار مشکل نشید
۱۱ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۰۸ : ۱۲ صبح
ارسال ها نقل قول
Mahdi Eghdami
*****
VIP Gold
کلوب تهران

Mahdi-Eghdami
نام : مهدی اقدامی
محل سکونت : تهران
مدل : هلی و هواپیما
راديو : Aurora9-hitec&futaba 6ex
آفلاین
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 485 اعتبار: 166
ارسال: #7
RE: اصول برخاستن هواپیما(takeoff)از زمین
سلام خدمت آقا سینا.
بله شما درست میگید برای من تا حالا پیش نیومده اگر پیش اومده بود بهتر درک میکردم در ضمن به روی چشم به حرف قدیمی تر های مدل گوش میکنم و همین جا از آقا حسین و آقا هومن عذر میخوام خلاصه تجربه ی کم این مشکلات رو دارهشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


اینجا فقط تو را از نوشته هایت ” می بینند “…
درست دیده ای ، فقط “خوانده” میشوی بی آنکه بشناسند تو را …
۱۱ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۳۲ : ۰۱ صبح
ارسال ها نقل قول
Hossein
******
VIP Bronze

ارتفاع : سی هزار پا
نام : H
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 692 اعتبار: 3
ارسال: #8
RE: اصول برخاستن هواپیما(takeoff)از زمین
( ۱۱ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۳۲ : ۰۱ صبح)MAHDIEQDAMI نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام خدمت آقا سینا.
بله شما درست میگید برای من تا حالا پیش نیومده اگر پیش اومده بود بهتر درک میکردم در ضمن به روی چشم به حرف قدیمی تر های مدل گوش میکنم و همین جا از آقا حسین و آقا هومن عذر میخوام خلاصه تجربه ی کم این مشکلات رو دارهشما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

سلام آقای اقدامی
خوهش میکنم شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

ولی بنظر من شما یک بار که رفتید زمین پرواز فکر کنید که دارید یک مدل رو پرواز میدید و از اول پرواز یک مدل تا انتها ، چشم از روش برنداری اونوقت متوجه میشی که خسته شدن چشم یعنی چی ! شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

۱۱ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۳۴ : ۰۹ صبح
ارسال ها نقل قول
علی قربانی
******
VIP Silver

ارتفاع : سی هزار پا
نام : علی قربانی
محل سکونت : کرج
مدل : ...........
راديو : سانوا10 کاناله- هایتک
آفلاین
تاریخ عضویت: فروردین ۱۳۹۱
ارسال‌ها: 640 اعتبار: 127
ارسال: #9
RE: اصول برخاستن هواپیما(takeoff)از زمین
با اجازه استاد بستاوند و اقای ایواز و سایر دوستان لازم میدونم 2 نکته رو عرض کنم
1- بعد از تیک اف اجازه بدهید تا مدل سرعت لازم رو پیدا کنه بعد اقدام به بنک کننید چون به کرات شاهد کرش دوستان بخاطر استال ناشی از سرعت کم بعد از تیک اف بوده ام
2- دوستان حتمی از عینک افتابی یو وی دار استفاده کنند و حتمی از پرواز رو به خورشید خودداری کنند وگرنه حتمی در دراز مدت خستگی چشم پیدا میکنید
بنده به خاطر عدم رعایت در هوای ابری بشدت دچار اشک ریزش ناشی از خستگی چشم میشم
( همیشه جوان باقی نمیمانید )شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


اسمانی باشید
۴ / ۱۰ / ۱۳۹۱ -- ۲۷ : ۱۱ عصر
ارسال ها نقل قول
bahram.m
***
کاربر سایت

ارتفاع : پنج هزار پا
نام : bahram.m
محل سکونت : شیراز
مدل : extra300,calmato sport,gl
راديو : jr 7x
آفلاین
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۹۱
ارسال‌ها: 129 اعتبار: 26
ارسال: #10
RE: اصول برخاستن هواپیما(takeoff)از زمین
( ۶ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۳۲ : ۰۱ صبح)HOOMAN نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شاید شما الان به آفتاب نگاه کنید و مشکلی نداشته باشید . اگر 10 سال به همین منوال ادامه بدهید باز هم مطمئن هستید مشکلی نخواهید داشت ؟
ضمن اینکه روبروی افتاب پرواز دادن چشم رو به سرعت خسته می کنه و احتمال خطا رو هم بسیار بالا میبره شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


با درود.
کلا با نظر آقای ایواز موافق هستم.دیروز توی فرودگاه زرقان همین مورد برای من پیش اومد:در پروازهای اول و دوم با عینک مشکلی نداشتم ولی در سورت سوم حتی با عینک هم دچار تاری چشم و عدم تشخیص شدم که نزدیک بود کار دستم بده....

قصه معراج شاهين راز بود .....قصد او از زندگی پـرواز بود.

لحظه پـايـان او آغــاز بـــود .....مرگ او خودآخرين پرواز بود.
۶ / ۱۰ / ۱۳۹۱ -- ۰۸ : ۰۱ عصر
ارسال ها نقل قول
abedinpour
******
VIP Gold
کلوب تهران

ارتفاع : سی هزار پا
نام : Saeid Abedinpour
محل سکونت : تهران
مدل : War Birds
راديو : ّFutaba 18SZ
آفلاین
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۹۱
ارسال‌ها: 864 اعتبار: 342
ارسال: #11
RE: اصول برخاستن هواپیما(takeoff)از زمین
( ۶ / ۱۰ / ۱۳۹۱ -- ۰۸ : ۰۱ عصر)bahram.m نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
( ۶ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۳۲ : ۰۱ صبح)HOOMAN نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شاید شما الان به آفتاب نگاه کنید و مشکلی نداشته باشید . اگر 10 سال به همین منوال ادامه بدهید باز هم مطمئن هستید مشکلی نخواهید داشت ؟
ضمن اینکه روبروی افتاب پرواز دادن چشم رو به سرعت خسته می کنه و احتمال خطا رو هم بسیار بالا میبره شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


با درود.
کاکلا با نظر آقای ایواز موافق هستم.دیروز توی فرودگاه زرقان همین مورد برای من پیش اومد:در پروازهای اول و دوم با عینک مشکلی نداشتم ولی در سورت سوم حتی با عینک هم دچار تاری چشم و عدم تشخیص شدم که نزدیک بود کار دستم بده....

سلام
حتما در انتخاب رنگ لنز و كيفيت عينك آفتابي دقت كنيد! البته وزنش باد نيز باعث جاري شدن اشك و مشكلات بعدي ميشود. بيش از حد تيره بودن لنز عينك دليل بر ديد بهتر و محافظت از چشم نيستش! حتما از عينكهايي كه معتبر و قدرت فيلتر كردن أشعه ماورا بنفس را دارند تهيه كنيد.
خوش باشين
۶ / ۱۰ / ۱۳۹۱ -- ۳۲ : ۰۱ عصر
ارسال ها نقل قول
bahram.m
***
کاربر سایت

ارتفاع : پنج هزار پا
نام : bahram.m
محل سکونت : شیراز
مدل : extra300,calmato sport,gl
راديو : jr 7x
آفلاین
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۹۱
ارسال‌ها: 129 اعتبار: 26
ارسال: #12
RE: اصول برخاستن هواپیما(takeoff)از زمین
( ۶ / ۱۰ / ۱۳۹۱ -- ۳۲ : ۰۱ عصر)abedinpour نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
( ۶ / ۱۰ / ۱۳۹۱ -- ۰۸ : ۰۱ عصر)bahram.m نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
( ۶ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۳۲ : ۰۱ صبح)HOOMAN نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شاید شما الان به آفتاب نگاه کنید و مشکلی نداشته باشید . اگر 10 سال به همین منوال ادامه بدهید باز هم مطمئن هستید مشکلی نخواهید داشت ؟
ضمن اینکه روبروی افتاب پرواز دادن چشم رو به سرعت خسته می کنه و احتمال خطا رو هم بسیار بالا میبره شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


با درود.
کاکلا با نظر آقای ایواز موافق هستم.دیروز توی فرودگاه زرقان همین مورد برای من پیش اومد:در پروازهای اول و دوم با عینک مشکلی نداشتم ولی در سورت سوم حتی با عینک هم دچار تاری چشم و عدم تشخیص شدم که نزدیک بود کار دستم بده....

سلام
حتما در انتخاب رنگ لنز و كيفيت عينك آفتابي دقت كنيد! البته وزنش باد نيز باعث جاري شدن اشك و مشكلات بعدي ميشود. بيش از حد تيره بودن لنز عينك دليل بر ديد بهتر و محافظت از چشم نيستش! حتما از عينكهايي كه معتبر و قدرت فيلتر كردن أشعه ماورا بنفس را دارند تهيه كنيد.
خوش باشين
با سپاس از شما.
اتفاقا عینکی رو که استفاده می کنم یه عینک خوب و کاملا استاندارد هست با قدرت جذب ماوراء بفش در حیطهء 46-550 ولی دیروز مشکلی که وجود داشت و حتی هواپیماهای تمرینی فرودگاه رو هم به زحمت انداخته بود، تیرگی شدید یک سمت از آسمون بود و اینکه در سمت مقابل، خورشید تقریبا تمام و کمال در حال تابیدن بود و خیلی وضعیت دید رو به هم ریخته بود.

قصه معراج شاهين راز بود .....قصد او از زندگی پـرواز بود.

لحظه پـايـان او آغــاز بـــود .....مرگ او خودآخرين پرواز بود.
۶ / ۱۰ / ۱۳۹۱ -- ۲۲ : ۰۲ عصر
ارسال ها نقل قول
saeidmgh
*
کاربر سایت

ارتفاع : صد پا
نام : saeid moghaddam
محل سکونت : تهران
مدل : ٍExtra 330sc 30cc
راديو : JR DSX9
آفلاین
تاریخ عضویت: فروردین ۱۳۹۲
ارسال‌ها: 9 اعتبار: 1
ارسال: #13
RE: اصول برخاستن هواپیما(takeoff)از زمین
دليل بازي كردن دم در هواپيما هاي (tail gear) به هنگام تيك آف چيه؟ سبك بودن تيل؟
چيكار كنيم اين مشكل برطرف بشه؟؟
۶ / ۴ / ۱۳۹۲ -- ۱۳ : ۰۳ عصر
ارسال ها نقل قول
m.malayeri
***
مدیر ارشد
هیات علمی هواپیما

مدیر ارشد
نام : محمدرضامحمدی ملایری
محل سکونت : گرمسار
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: شهریور ۱۳۹۱
ارسال‌ها: 871 اعتبار: 650
ارسال: #14
RE: اصول برخاستن هواپیما(takeoff)از زمین
( ۶ / ۴ / ۱۳۹۲ -- ۱۳ : ۰۳ عصر)saeidmgh نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دليل بازي كردن دم در هواپيما هاي (tail gear) به هنگام تيك آف چيه؟ سبك بودن تيل؟
چيكار كنيم اين مشكل برطرف بشه؟؟

این امر در هواپیماهای Tail dragger طبیعی می باشد که ناشی از پدیده
P-factor و prop wash می باشد ( دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
و می باید هنگام سرعت گرفتن در روی باند به کمک

رادر هواپیما را در خط مستقیم نگهداشت البته اعمال مقادیر زیاد رادر باعث ایجاد نوسان زیاد ناحیه دم هواپیما شده که پس از آن کنترل هواپیما را مشکل خواهد ساخت لذا می باید با استفاده از مقادیر بسیار کم رادر
اقدام به اصلاح مسیر حرکت نمود .

البته تنظیم بودن مرکز ثقل و همینطور صحیح بودن زاویه موتور می تواند در کاهش این امر مؤثر باشد .





(آخرین ویرایش در این ارسال: ۷ / ۴ / ۱۳۹۲ -- ۰۰ : ۰۳ عصر، توسط m.malayeri.)
۶ / ۴ / ۱۳۹۲ -- ۰۷ : ۰۴ عصر
WWW ارسال ها نقل قول
morteza5921
****
کاربر سایت

ارتفاع : ده هزار پا
نام : مرتضی جمالیان
محل سکونت : گنبد کاووس
مدل : SPRINT 2 SPORT MUSTANG
راديو : 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: تير ۱۳۹۲
ارسال‌ها: 202 اعتبار: 16
ارسال: #15
RE: اصول برخاستن هواپیما(takeoff)از زمین
برای سسنای 180 مشهد چند متر باید روی باند حرکت کنه تا بلند شه؟ با ملخ 6*8 و موتور حدود 1300 دور

MY CAR: kyosho MFR ,savage XL 5.9 ,kyosho GT2 ,HSP monster nitro, HPI sprint 2 mustang 1969, traxxas revo 3.3, traxxas jato 3.3
mecamo 16%
traxxas nitro4tech بزودی
۲۸ / ۲ / ۱۳۹۳ -- ۳۳ : ۰۲ صبح
ارسال ها نقل قول


کلمات کلیدی: اصول, برخاستن, هواپیماtakeoffاز, زمین,


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  اصول فرود برزمین(landing) حسین ترکاشوند 59 13,780 ۳۰ / ۸ / ۱۳۹۳ -- ۰۳ : ۰۸ عصر
آخرین ارسال: Android
  فرامین هواپیما های مدل حسین ترکاشوند 28 9,706 ۲۰ / ۶ / ۱۳۹۳ -- ۱۳ : ۱۰ صبح
آخرین ارسال: m.malayeri
  اصول دور زدن هواپیما Mohamadian 0 906 ۲۷ / ۱۱ / ۱۳۹۱ -- ۳۷ : ۰۸ عصر
آخرین ارسال: Mohamadian
  اثرات تلاطم هوا بر هواپیما Mahdi Eghdami 0 874 ۲۶ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۴۵ : ۱۰ صبح
آخرین ارسال: Mahdi Eghdami
  آموزش هواپيمای مدل ( انواع هواپیما از نظر جنس بدنه ) درس چهارم AMIN2904 14 7,744 ۲۰ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۵۹ : ۱۰ عصر
آخرین ارسال: vahid-8
  ساختارو قوانین زمین پرواز و پیشرفت سعید رحیمی 19 6,614 ۱۷ / ۲ / ۱۳۹۱ -- ۲۶ : ۱۲ صبح
آخرین ارسال: سعید رحیمی

چه کسانی این موضوع را خوانده اند؟
کاربرانی که این موضوع را خوانده اند (2 کاربر):
hoseyn81 ( ۹ / ۹ / ۱۳۹۵ --, ۴۵ : ۱۱ عصر)، Mohamadian (دیروز, ۱۷ : ۰۲ عصر)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان