R30 Forum

خوش آمدید به انجمن تخصصی مدل آرسی, میهمان گرامی وارد شوید یا ثبت نام کنید

[ توجه ] شرايط و امکانات VIP [ فيلم ] آموزش كار با آرسي تيوب
[ نظر سنجي ] سايت آرسي را چگونه ارزيابي مي کنيد ؟ [ توجه ] سوالات کاربران جديد درباره آرسي
 
امتیاز موضوع:
  • 36 رأی - میانگین امتیازات: 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنمایی برای خرید موتور
نویسنده پیام
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,885 اعتبار: 263
ارسال: #1
راهنمایی برای خرید موتور
راهنمایی برای خرید موتور در این قسمت انجام میشه . دوستان با تجربه می توانند کمک خوبی برای انجام بهترین انتخاب با قیمت مناسب باشند.
۱۲ / ۹ / ۱۳۸۹ -- ۵۳ : ۰۲ عصر
ارسال ها نقل قول
Hossein
******
VIP Bronze

ارتفاع : سی هزار پا
نام : H
محل سکونت : شیراز
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: دي ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 686 اعتبار: 0
ارسال: #2
RE: راهنمایی برای خرید موتور
سلام

در باره موتور می‌توان صحبتهای زیادی کرد ،حال باید دید که انتظار از تهیه موتور چیست ؟ آیا موتور نو می‌خواهیم یا دست دوم ؟

موتور نو را بایستی نسبت به نیاز کیت مورد نظر تهیه کرد ، اگر در مشخصات کیت حجم موتور را بین ۴۰ تا ۴۶ معین کرده ، در مناطقی که از سطح دریا ارتفاع بیشتری دارند باید از حجم بیشتر یعنی ۴۶ استفاده کرد . هیچگاه نباید موتوری را انتخاب کنیم که بیش از ماکزیمم تعیین شده هواپیما باشد زیرا ضربه‌های زیاد باعث فرسودگی بدنه میشود.در فصل بعدی در این مورد توضیحات بیشتری خواهم داد.

در خرید موتور دست دوم باید دقت بیشتری کرد، یک موتور خوب بایستی‌ دارای چه خصوصیاتی باشد:

۱-ظاهر موتور که شامل پوسته ، کاربرتور و پرره های خنک کننده موتور چه روی بدنه و چه روی سر سیلندر سالم باشند،

۲-مطمئن شوید که استفاده کنندهٔ قبلی‌ از نیترو متان استفاده نکرده باشد،

۳-پیچ‌های روی سر سیلندر کاملا سالم باشند و این نشان دهنده آن است که موتور مذکور باز نشده و با نگاه کردن به درون سیلندر و پیستون از وضعیت موتور آگاه شوید.(اگر روی پیستون خیلی‌ جرم گرفته باشد،مطمئن باشید که بعدا موتور نا منظم کار خواهد کرد.)،اگر کنار پیستون جرمی گرفته که قابل رویت باشد به نظر من از این موتور استفاده نکنید،البته این مورد در موتور‌های بدون رینگ بیشتر مشاهده میشود،اگر پیستون موتوری رینگ دار باشد،توی نور رینگ را نگاه کنید اگر لبه ی بالا و‌ پایین آن کمی‌ تیره و وسعت رینگ براق باشد نشان دهنده این است که سطح کامل رینگ با سیلندر در تماس نیست،و کمپرس به صورت کامل انجام نمی‌شود و افت دور را خواهید داشت.

در پایان اگر نکاتی‌ مد نظر دوستان باشد خوشحال میشوم که یادآور شوند!شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


سلام دوستان در مورد صدمات وارد بر هواپیما توسط موتور بزرگتر که قرار بود توضیح بدهم ،جدیداً کیتهایی ببازار عرضه شدند که نسبتا سبک و اسکلتی میباشند، برای اینکه سبک ساخته شوند تا آنجا که توانسته اند از حجم چوب کم و به تیرک اضافه کرده‌اند، محل اتصال تیرک‌ها به فرمر‌های بدنه یک منطقه بسیار کوچکی است که با یک چسب ظریف و کمی‌ متصل شده اند، این اسکلت بندی فشار‌ها رو خیلی‌ خوب تحمّل می‌کند ولی‌ ضربه را نه ، با یک ضربه کوچک بعضی از این اتصالات شل میشوند یا بهتر بگم خودشون را ول میکنند .
می‌رویم سراغ موتور ، مثلا برای کیتی موتور ۳۵ سی‌ سی‌ تعیین شده ، شما می‌خواهید ۵۰ سی‌ سی‌ استفاده کنید، هم گشتاور و هم دور بیشتر و هم ملخ بزرگتر ،هرچه محیطی‌ را که ملخ میزند بیشتر باشد عکس العمل آن ضربه ایست که موتور به بدنه وارد می‌کند ، این ضربه‌ها به مرور زمان فتیک شدن یا فرسوده گی‌‌ را به دنبال می‌ آورد.
تا بحال بعد از چند پرواز بدنه هواپیما رو چک کردین ؟ به دم هواپیما فشار در جهات مختلف آوردید و درون بدنه را نگاه کردید؟ تاحالا دقت کردید هواپیماتون روزهای اول خیلی‌ خوب پرواز میکرده ولی‌ مدتیه که بد پرواز می‌کنه مثلا برای لوپ که می‌روید به یک طرف می‌‌چرخه ! تاحالا فکر کردید چرا ؟؟؟؟
موتور در حالت سلو خیلی به بدنه صدمه میزند برای همین است که من با آب بندی موتور روی بدنه بشدت مخالفم .شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


دوستان توی این بحث شرکت کنید ونظرات خودتون رو بگید .
ادامه این بحث با شما !شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


باتشکر
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۳۰ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۰۹ : ۱۰ عصر، توسط Hossein.)
۳۰ / ۱۰ / ۱۳۸۹ -- ۰۷ : ۱۰ عصر
ارسال ها نقل قول
هم دانشگاهی
*
کاربر جدید

ارتفاع : صد پا
نام :
محل سکونت : بیرجند
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: فروردین ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 4 اعتبار: 0
ارسال: #3
RE: راهنمایی برای خرید موتور
سلام بر همه !
دوستان من دنبال یک موتور الکتریکی با قدرت شارژ بالا میگردم !
میتونید کمکم کنین؟ چه موتوری بگیرم خوبه ؟
۲۶ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۳۹ : ۱۲ عصر
ارسال ها نقل قول
AMIN2904
**
مدیر بخش
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی ماشین

مدیر انجمن
نام : امیررضا امام دوست
محل سکونت : رشت
مدل : edf jets
راديو : Aurora9-hitec
آفلاین
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,709 اعتبار: 435
ارسال: #4
RE: راهنمایی برای خرید موتور
همین؟
یه مقدار بیشتر توضیح بده.
چه باطری داری؟
چه رادیویی داری؟
تا چه وزنی رو میخوای بلند کنی؟

قبل از ارسال تاپیک لطفا از طریق جستجوی سایت موضوع خود را جستجو کنید و در صورت پیدا نکردن آنرا مطرح کنید..

لطفا به جای طرح سوالات خوددر پ.خ یا تماس تلفنی آنرا در تاپیک دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مطرح کنید.

کاربران تازه وارد لطفا مطالعه کنند:

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۲۶ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۲۶ : ۰۱ عصر
WWW ارسال ها نقل قول
هم دانشگاهی
*
کاربر جدید

ارتفاع : صد پا
نام :
محل سکونت : بیرجند
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: فروردین ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 4 اعتبار: 0
ارسال: #5
RE: راهنمایی برای خرید موتور
من فعلا هیچی ندارم!

ولی دنبال یک موتور الکتریکی با قدرت شارژ بالا می گردم!
اگه میتونید در باره موتورهای الکتریکی بهم کمک کنین!

ممنون
۲۶ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۵۲ : ۰۸ عصر
ارسال ها نقل قول
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,885 اعتبار: 263
ارسال: #6
RE: راهنمایی برای خرید موتور
اصلا اینک می گید قدرت شارژ بالا معنی نداره .
شارژ برای باطری و مولد های ذخیره انرژی استفاده میشه و موتور یه مصرف کننده هست.

اما موتور های الکتریکی مدل کلا به 2 دسته براش و براشلس تقسیم می شوند که معمولا موتور های براش لس سرعت بالاتری دارند و محبوب تر هستند .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
رو مطالعه کن .
۲۶ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۴۳ : ۱۱ عصر
ارسال ها نقل قول
هم دانشگاهی
*
کاربر جدید

ارتفاع : صد پا
نام :
محل سکونت : بیرجند
مدل :
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: فروردین ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 4 اعتبار: 0
ارسال: #7
RE: راهنمایی برای خرید موتور
شرمنده !:-/
منظورم اینه که یک موتور الکتریکی باشه که دارای شارژری با ظرفیت شارژ بالا داشته باشه!
۲۷ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۱۸ : ۱۲ عصر
ارسال ها نقل قول
Hirad
*****
VIP Bronze

ارتفاع : بیست هزار پا
نام : هیراد
محل سکونت : تهران
مدل : us sport
راديو :
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 362 اعتبار: 33
ارسال: #8
RE: راهنمایی برای خرید موتور
سلام
سوالم ربطی به خرید نداره ولی به موتور مربوط میشه
موتور ماشین وقتی رو زمین نباشه براثر نداشتن اصطحکاک، دورموتورخیلی بالا میره وموتورداغون میشه
ازدوستان کسی اطلاع داره چرا موتورهواپیما به مشکل برنمیخوره؟؟؟؟:dodgy:

ممنونن@};-
۲۷ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۴ : ۰۱ عصر
ارسال ها نقل قول
AMIN2904
**
مدیر بخش
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی ماشین

مدیر انجمن
نام : امیررضا امام دوست
محل سکونت : رشت
مدل : edf jets
راديو : Aurora9-hitec
آفلاین
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,709 اعتبار: 435
ارسال: #9
RE: راهنمایی برای خرید موتور
( ۲۷ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۱۸ : ۱۲ عصر)هم دانشگاهی نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شرمنده !:-/
منظورم اینه که یک موتور الکتریکی باشه که دارای شارژری با ظرفیت شارژ بالا داشته باشه!
من هنوز نفهمیدم شما چی میخواین.یه موتور که شارژرش ظرفیت شارژش بالا باشه؟:-/

قبل از ارسال تاپیک لطفا از طریق جستجوی سایت موضوع خود را جستجو کنید و در صورت پیدا نکردن آنرا مطرح کنید..

لطفا به جای طرح سوالات خوددر پ.خ یا تماس تلفنی آنرا در تاپیک دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مطرح کنید.

کاربران تازه وارد لطفا مطالعه کنند:

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۲۷ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۳۲ : ۰۱ عصر
WWW ارسال ها نقل قول
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,885 اعتبار: 263
ارسال: #10
RE: راهنمایی برای خرید موتور
( ۲۷ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۴ : ۰۱ عصر)hirad نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
سوالم ربطی به خرید نداره ولی به موتور مربوط میشه
موتور ماشین وقتی رو زمین نباشه براثر نداشتن اصطحکاک، دورموتورخیلی بالا میره وموتورداغون میشه
ازدوستان کسی اطلاع داره چرا موتورهواپیما به مشکل برنمیخوره؟؟؟؟:Dodgy:

ممنونن@};-

احتمالا علت اینه که اون موتور برای این طراحی شده که با نیروی هوا بجنگه و همیشه هم توی همین شرایط ثابت کار میکنه. با ارتفاع گرفتن نهایتا مقداری از فشار هوا کم میشه که یا برای موتور خیلی محسوس نیست یا اینکه کتترل سرعت ، سرعت موتور رو کاهش میده.

ولی فکر می کنم اگر موتور هواپیما رو بیاییم و در یک هوای خیلی پر فشار قرار بدهیم اون هم به مشکل بر می خوره . یااگه همون موتور رو توی هوای خیلی کم فشار بزاریم و طوری باشه که سرعت خیلی زیاد بشه و کنترلری سر راه نباشه در اون حالت هم آسیب می بینه.
۲۷ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۶ : ۰۵ عصر
ارسال ها نقل قول
alireza7
*****
VIP Gold

ارتفاع : بیست هزار پا
نام : علیرضا ستایش
محل سکونت : شیراز
مدل : t-rex 700n 3g - katana v2
راديو : futaba t8fg
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 396 اعتبار: 108
ارسال: #11
RE: راهنمایی برای خرید موتور
( ۲۷ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۴ : ۰۱ عصر)hirad نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
سوالم ربطی به خرید نداره ولی به موتور مربوط میشه
موتور ماشین وقتی رو زمین نباشه براثر نداشتن اصطحکاک، دورموتورخیلی بالا میره وموتورداغون میشه
ازدوستان کسی اطلاع داره چرا موتورهواپیما به مشکل برنمیخوره؟؟؟؟:Dodgy:

ممنونن@};-

خب معلومه دیگه این که کاملا واضح هست موتور هواپیما همیشه در معرض باد ملخ و بادی که در پرواز ایجاد می شه قرار داره و هوای دورش به سرعت در حال عوض شدن هست و حرارت رو از موتور می گیره مثل اب در موتور ماشین های واقعی
و یه چیز دیگه که خیلی ازش مطمئن نیستم به نظرم میاد کورس یا در واقع ارتفاع سیلند موتور ( یا بهتره بگم بوش درون سیلند ) و جایی که پیستون درونش حرکت می کنه در موتور های ماشین کوتاه تر از موتور های هواپیما هست و در نتیجه دور موتور های ماشین هم بیشتر هست
شما موقعی که ماشین رو از زمین بردارید فشار یا لودی که روی موتور هست رو برداشتید و دور موتور رو بالا بردید ولی در هواپیما لود ملخ همیشه روی موتور هست و اجازه نمی ده دور موتور بالا بره


اینو یادم رفت بگم که خراب شدن موتور در واقع به علت داغ شدن بیش از حد موتور هست و در حرارت بالا شکل خودش رواز دست می ده و دیگه پیستون به خوبی در سیلند حرکت نمی کنه یا کمپرسش کم می شه

واقعا مدل چی داره که بعضی ها ازش خوششون میاد؟شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید



شما قادر به دیدن عکسها نیستید لطفا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید

(آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۷ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۲۸ : ۰۶ عصر، توسط alireza7.)
۲۷ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۵ : ۰۶ عصر
ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,576 اعتبار: 653
ارسال: #12
RE: راهنمایی برای خرید موتور
کلا بار موتور هواپیما با ماشین تفاوت داره، ماشین بارش گشتاور متغیر هست و هواپیما گشتاور ثابت.

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۲۷ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۵۴ : ۱۱ عصر
ارسال ها نقل قول
camel_60
**
کاربر سایت

ارتفاع : هزار پا
نام :
محل سکونت : رشت
مدل : سسنا 182کلاس 500
راديو : هایتک اوپتیک اسپورت 6
آفلاین
تاریخ عضویت: فروردین ۱۳۹۰
ارسال‌ها: 37 اعتبار: 0
ارسال: #13
RE: راهنمایی برای خرید موتور
سلام دوستان خسته نباشد من یک سسنا 182 کلاس 500 دارم

می خوام موتور اون به دلایلی عوض کنم باطر سه سل 2200 واسپید 30 آمپر داره موتور خودش هم که معلومه براشلس بوده
شما چی موتوری رو پیشنهاد می کنید چون این مدل دیگه اوخر عمرش هست که حداقل بتونم رو یک مدل دیگه هم استفاده کنم که حداقل یک ملخ 11.6 رو راحت بکشه

بی زحمت برند وقیمت اون هم بگید با تشکر از همه دوستان گل من

این هم موتور من که فعلا آدپتور نداره در تراش کاری به سر می بره
۲۸ / ۲ / ۱۳۹۰ -- ۲۲ : ۰۶ عصر
ارسال ها نقل قول
Reza-Sadri
***
مدیر ارشد
هيات علمي مولتي روتور
هیات علمی رادیو و الکترونیک
هیات علمی ماشین

مدیر ارشد
نام : رضا صدری
محل سکونت : شیراز
مدل : Car & Airplane
راديو : Futaba
آفلاین
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,576 اعتبار: 653
ارسال: #14
RE: راهنمایی برای خرید موتور
( ۲۷ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۴ : ۰۱ عصر)hirad نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
سوالم ربطی به خرید نداره ولی به موتور مربوط میشه
موتور ماشین وقتی رو زمین نباشه براثر نداشتن اصطحکاک، دورموتورخیلی بالا میره وموتورداغون میشه
ازدوستان کسی اطلاع داره چرا موتورهواپیما به مشکل برنمیخوره؟؟؟؟:Dodgy:

ممنونن@};-


( ۲۷ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۶ : ۰۵ عصر)HOOMAN نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
( ۲۷ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۴ : ۰۱ عصر)hirad نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
سوالم ربطی به خرید نداره ولی به موتور مربوط میشه
موتور ماشین وقتی رو زمین نباشه براثر نداشتن اصطحکاک، دورموتورخیلی بالا میره وموتورداغون میشه
ازدوستان کسی اطلاع داره چرا موتورهواپیما به مشکل برنمیخوره؟؟؟؟:Dodgy:

ممنونن@};-


احتمالا علت اینه که اون موتور برای این طراحی شده که با نیروی هوا بجنگه و همیشه هم توی همین شرایط ثابت کار میکنه. با ارتفاع گرفتن نهایتا مقداری از فشار هوا کم میشه که یا برای موتور خیلی محسوس نیست یا اینکه کتترل سرعت ، سرعت موتور رو کاهش میده.

ولی فکر می کنم اگر موتور هواپیما رو بیاییم و در یک هوای خیلی پر فشار قرار بدهیم اون هم به مشکل بر می خوره . یااگه همون موتور رو توی هوای خیلی کم فشار بزاریم و طوری باشه که سرعت خیلی زیاد بشه و کنترلری سر راه نباشه در اون حالت هم آسیب می بینه.


( ۲۷ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۵ : ۰۶ عصر)alireza7 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
( ۲۷ / ۱ / ۱۳۹۰ -- ۰۴ : ۰۱ عصر)hirad نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
سوالم ربطی به خرید نداره ولی به موتور مربوط میشه
موتور ماشین وقتی رو زمین نباشه براثر نداشتن اصطحکاک، دورموتورخیلی بالا میره وموتورداغون میشه
ازدوستان کسی اطلاع داره چرا موتورهواپیما به مشکل برنمیخوره؟؟؟؟:Dodgy:

ممنونن@};-


خب معلومه دیگه این که کاملا واضح هست موتور هواپیما همیشه در معرض باد ملخ و بادی که در پرواز ایجاد می شه قرار داره و هوای دورش به سرعت در حال عوض شدن هست و حرارت رو از موتور می گیره مثل اب در موتور ماشین های واقعی
و یه چیز دیگه که خیلی ازش مطمئن نیستم به نظرم میاد کورس یا در واقع ارتفاع سیلند موتور ( یا بهتره بگم بوش درون سیلند ) و جایی که پیستون درونش حرکت می کنه در موتور های ماشین کوتاه تر از موتور های هواپیما هست و در نتیجه دور موتور های ماشین هم بیشتر هست
شما موقعی که ماشین رو از زمین بردارید فشار یا لودی که روی موتور هست رو برداشتید و دور موتور رو بالا بردید ولی در هواپیما لود ملخ همیشه روی موتور هست و اجازه نمی ده دور موتور بالا بره





اینو یادم رفت بگم که خراب شدن موتور در واقع به علت داغ شدن بیش از حد موتور هست و در حرارت بالا شکل خودش رواز دست می ده و دیگه پیستون به خوبی در سیلند حرکت نمی کنه یا کمپرسش کم می شه


در ادامه صحبتهای دوستان اضافه کنم که
در موتور هواپیما ملخ کار اون اصطکاک رو که گفتی برای موتور میکنه، یعنی مثل یک فن عمل میکنه و باعث کشیدن جریان هوا از یک طرف به طرف دیگر میشه، در واقع باعث ایجاد بار LOAD برای موتور میشه.

Traxxas E-Revo Brushless, Kyosho Calmato, DJI Flame Wheel 450
۲۸ / ۲ / ۱۳۹۰ -- ۴۰ : ۰۶ عصر
ارسال ها نقل قول
HOOMAN
****
مدیر کل

مدیر کل
نام : هومن ایـــواز
محل سکونت : شیراز
مدل : cessna182-Calmato Sport
راديو : Hitec Sport 2.4
آفلاین
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۹
ارسال‌ها: 2,885 اعتبار: 263
ارسال: #15
RE: راهنمایی برای خرید موتور
( ۲۸ / ۲ / ۱۳۹۰ -- ۲۲ : ۰۶ عصر)camel_60 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان خسته نباشد من یک سسنا 182 کلاس 500 دارم

می خوام موتور اون به دلایلی عوض کنم باطر سه سل 2200 واسپید 30 آمپر داره موتور خودش هم که معلومه براشلس بوده
شما چی موتوری رو پیشنهاد می کنید چون این مدل دیگه اوخر عمرش هست که حداقل بتونم رو یک مدل دیگه هم استفاده کنم که حداقل یک ملخ 11.6 رو راحت بکشه

بی زحمت برند وقیمت اون هم بگید با تشکر از همه دوستان گل من

این هم موتور من که فعلا آدپتور نداره در تراش کاری به سر می بره

باید ببینی قدرت موتور خودش چقدر بوده همونقدر بزاری اما فکر می کنم برای اون هواپیما یه موتور 900kV کافی باشه .
برند و قیمت رو من نمی دونم .
۲۸ / ۲ / ۱۳۹۰ -- ۵۶ : ۰۶ عصر
ارسال ها نقل قول


کلمات کلیدی: راهنمایی, خرید, موتور,


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  حفظ و نگهداری موتورهای الکلی برای مدت طولانی captreza 11 964 ۲۴ / ۶ / ۱۳۹۳ -- ۳۴ : ۱۰ صبح
آخرین ارسال: kiosho
  ساخت سوخت موتور های glow plug shahabmousavi 48 5,924 ۲ / ۶ / ۱۳۹۳ -- ۰۷ : ۰۴ عصر
آخرین ارسال: nasir
  پایپینگ صحیح برای موتور های نیترو erfan-shojaei 17 1,906 ۲۱ / ۴ / ۱۳۹۳ -- ۳۹ : ۱۰ عصر
آخرین ارسال: m.malayeri
  انتخاب ملخ در موتور های الکلی ashegheparvaz 45 2,192 ۲ / ۴ / ۱۳۹۳ -- ۳۰ : ۱۲ صبح
آخرین ارسال: abedinpour
  گفت و گو در زمینه آب بندی موتور های الکلی (Glow Plug) Hossein 66 9,565 ۲۶ / ۲ / ۱۳۹۳ -- ۲۸ : ۰۵ عصر
آخرین ارسال: raminhava
  معرفی موتور های os M.R MAHMOODI 26 3,484 ۵ / ۱۱ / ۱۳۹۲ -- ۰۵ : ۰۵ عصر
آخرین ارسال: SAMAN_SF
  موتور asp علی قربانی 13 1,288 ۲۴ / ۱۰ / ۱۳۹۲ -- ۴۰ : ۰۲ عصر
آخرین ارسال: AMIR_HOSEIN
  نرم افزارهای انتخاب موتور TOMCAT.MZ 4 1,044 ۲۰ / ۱۰ / ۱۳۹۲ -- ۲۳ : ۱۱ عصر
آخرین ارسال: صادق مقدسی
  کمک در مورد تنظیم صحیح زاویه موتور Steve Jobs 8 789 ۱۷ / ۱۰ / ۱۳۹۲ -- ۲۸ : ۱۲ عصر
آخرین ارسال: d-ghanbari
  چگونه شمع مناسب برای موتور نیتروی خود انتخاب کنیم؟ bahram.m 17 2,255 ۱۶ / ۱۰ / ۱۳۹۲ -- ۵۸ : ۰۹ عصر
آخرین ارسال: m.malayeri

چه کسانی این موضوع را خوانده اند؟
کاربرانی که این موضوع را خوانده اند (2 کاربر):
gt700 ( ۲ / ۷ / ۱۳۹۳ --, ۳۹ : ۱۰ صبح)، mohammadrezaagharezaei ( ۳ / ۷ / ۱۳۹۳ --, ۴۹ : ۰۸ عصر)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان